Algemene Boksthread (UFC, WBC, WBA, WBO & IBF)

Toont dit gewoon niet aan hoe zwak de huidige generatie boksers is? Hoe goed Francis ook was, en hoe getalenteerd ook, het is een 37-jarige die voor de eerste keer in zijn leven professioneel bokst.

Ik kan mij ook echt niet inbeelden dat Fury gaat winnen van Usyk.

Fury moet je dus zeker niet onderschatten. Iedereen ging KO bij Wilder, maar Fury klopte hem toch maar (2x). Nu ngannou erbij komt, maakt het wel interessant. Maar ngannou heeft ook een contract bij PFL voor een paar MMA gevechten. Dus kan hij zich nog niet 100 procent richten op boksen. Ergens wel spijtig, nu we zagen hoe goed hij is. Denk dat Dana ook een beetje vloekt nu. Ngannou kon UFC kampioen zijn en terwijl tegen de beste boksers ter wereld boksen. Maar tja, Dana is een controlefreak die het ngannou uiteindelijk niet gunde/niet wilde...
Achtergrond verhaal van Ngannou is ook zeer interessant. Zal ooit wel een documentaire van komen denk ik...

Toont dit gewoon niet aan hoe zwak de huidige generatie boksers is? Hoe goed Francis ook was, en hoe getalenteerd ook, het is een 37-jarige die voor de eerste keer in zijn leven professioneel bokst.

Ik kan mij ook echt niet inbeelden dat Fury gaat winnen van Usyk.
Of men onderschat gewoon heel zwaar deze ['naar boksnormen' in de ogen van Jan Modaal "bejaarde"] 37 jarige krachtpatser?

Inderdaad wel voor een 'echte' match. Maar je zag toch aan alles dat Ngannou op training heel dikwijls bokst en waarschijnlijk ook een paar sparringspartners heeft die op en top zijn.

Die man zijn skills leer je echt niet op een maandje.

Laatst bewerkt:
Daardoor amper iets deed?? Ngannou was gewoon fucking goed. Enige wat hier teleurstellend is, zijn die 2 idiote juryleden!
Komop, je hebt het over Fury, die letterlijk iedereen gedomineerd had voor Ngannou. En die gaat de laatste ronde in met een air alsof hij een grote voorsprong heeft. Nam amper initiatief. Dat is toch gewoon omdat hij beseft dat ze hem niet gingen laten verliezen?

Boksen is nu wel één van de sporten waar je nog niet bejaard bent op 37, integendeel. Holyfield was bijna 50 toen hij nog op relatief hoog niveau bokste. Dat zie ik ze in het turnen niet doen :d

Boksen is nu wel één van de sporten waar je nog niet bejaard bent op 37, integendeel. Holyfield was bijna 50 toen hij nog op relatief hoog niveau bokste. Dat zie ik ze in het turnen niet doen :d
Neen maar dat is wat de publieke opinie die niets van boksen kent wel denkt he ;)
In die zin moet je mijn woorden interpreteren. Ik heb dat woordje bewust in mijn zin toegevoegd he.

Maar dat is inderdaad niet duidelijk. Ik heb het aangepast.
Komop, je hebt het over Fury, die letterlijk iedereen gedomineerd had voor Ngannou. En die gaat de laatste ronde in met een air alsof hij een grote voorsprong heeft. Nam amper initiatief. Dat is toch gewoon omdat hij beseft dat ze hem niet gingen laten verliezen?
In de laatste ronde deed Fury inderdaad geen moeite meer. Hij wilde het risico niet meer nemen om de reden die je hier aangeeft.

Laatst bewerkt:
Lol, fury was stik op de laatste ronde. Dat was toch heel duidelijk. En de verklaring is simpel. Nog nooit heeft iemand zoveel body shots op fury gedaan als ngannou. Kijk nog maar eens naar het gevecht, dit hoorde bij ngannou zijn plan. En ngannou had echt een goed gameplan. Fury niet. Hij heeft ngannou hier gewoon serieus onderschat. Denk je echt dat fury zoveel risico gaat pakken om kans te hebben deze wedstrijd te verliezen. Volgens mij dacht hij zelfs dat hij verloren had. Zijn speech na het gevecht was alles behalve vol vertrouwen...

Tgohja ook al zit hij nog met de PFL grotendeels gaat hij nu wel alles op boksen zetten qua training. De HW divisie is nooit breed geweest en zal in de PFL nog minder zijn dan in de UFC en met zijn boxing skills/KO power de PFL HW divisie zeker aankunnen..

Jammer genoeg gaan we dat nooit weten, geen enkele andere bokser gaat Ngannu een tweede kans geven. Veel te gevaarlijk. Ngannu heeft alles om een WK boksen te zijn geweest in een ander leven.
Ba wah dat valt misschien nog mee? Zeker nu de sjeiks er zich mee bemoeien want voor geld dansen de beren hé ;)

Eerst Fury vs Usyk. Dan ne rematch. En als Usyk wint (ALS) dan grabbelt ie de micro, wijst naar Ngangu en zegt: "Tegen die loser van ne Fury had je nog kansen he? Maar ik ben DE MAN! Van mij krijg je een pak rammel! Neem je de uitdaging aan?"
En Ngangu die zegt ja want die denkt: dat is wéér 10 miljoen extra in mijne zak!

Ik zou toch niet schrikken als zo'n scenario zou gebeuren se. En Jan Modaal? Die krijgen een orgasme en die willen die match dan ook zien sé. :tongue:

En moest Ngannu winnen (wel onrealistisch maar je weet het nooit) dan staat daar Fury te brullen: Haha rematchke kerel? Deze keer maak ik kipkap van jou !!! (voor 100 miljoen deze keer dan) ..

Ergens is dit wel jammer. Tegenwoordig is het allemaal show en money money money. Maar goed, het is wat het is.

---

Of Ngannu een 'echte bokscarrière' zal hebben? Neen dat denk ik dan weer niet. Daarin heb je gelijk vrees ik.

De commentaar van Dana White toen Ngannou tekende bij de PFL aged like fine milk.

Ik zag dat Oktagon naar UK komt, waarbij o.a. 2 celebs (waaronder een comedian) het tegen elkaar zullen opnemen. Ze hebben hiervoor een jaar o.i.d. getraind.

Gaan ze eigenlijk overal zo'n circus beginnen maken?

Één van mijn favoriete vechters heeft aan de andere kant van de wereld, bij One Championship, het World Championship kickbox gewonnen. Na world champ muay thai is Jonathan Haggerty nu dus ook world champ kickbox :love2: . Hij zou nu over gaan naar het MMA om ook daar een belt te winnen!

Event staat op YouTube. Was op zich wel een goeie fight. Vooral het doorduwen van Haggerty na zijn head kick was imo impressionant!

Één van mijn favoriete vechters heeft aan de andere kant van de wereld, bij One Championship, het World Championship kickbox gewonnen. Na world champ muay thai is Jonathan Haggerty nu dus ook world champ kickbox :love2: . Hij zou nu over gaan naar het MMA om ook daar een belt te winnen!

Event staat op YouTube. Was op zich wel een goeie fight. Vooral het doorduwen van Haggerty na zijn head kick was imo impressionant!
Ik volg dat niet, maar verliest die nie elke keer van Rodtang?

Ik volg dat niet, maar verliest die nie elke keer van Rodtang?
Hij heeft inderdaad in het verleden twee keer verloren van Rodtang, wat ook al zo’n legende is.
Rodtang is flyweight muay thai champion, Haggerty is een former flyweight muay thai champion maar nu dus zowel in het muay thai als kickbox de bantamweight champion.
Verschillende gewichtsklassen dus.

Terug
Bovenaan