Algemene Boksthread (UFC, WBC, WBA, WBO & IBF)

Fury heeft de hardste klappen gekregen, maar nam wel het initiatief. Ma bon, logisch want het is zijn sport.

Amai wat een score hoe triestig is dit nu weer wtf
Het is niet helemaal hetzelfde want de WBC gordel stond niet op het spel. Maar op vlak van de jurybeslissing is hij bestolen. Net zoals Persoon haar eerste match tegen Taylor. Maar ja als er ook maar enige twijfel is dan laten ze de bekenste naam winnen - nieuw is dit niet.

Ngannou kon in praktijk alleen winnen door Fury KO te slaan. Hij is natuurlijk de betere bokser en bij een re-match als hij het echt vanaf de eerste seconde het serieus neemt dan wint hij altijd. Maar dit is sowieso een deukje in het pantser en in zijn reputatie he. En Usyk zal dit ook gezien hebben.

Begint meer en meer te lijken op WWE met dien show. Nuja, Show equals money zeker, maar ik wrijf mijn ogen uit en vraag me af of we niet naar ne slechte komedie zijn aant kijken, al helemaal gezien Mike Tyson zijn marginaal bijrolleke
Ngannou dacht er het zijne over: 'IN YOUR FACE met uwe kakshow Fury!' :tongue:

Laatst bewerkt:
Net zoals Persoon haar eerste match tegen Taylor.
Daar ben ik het niet mee eens.
Als je dat gevecht bekijkt, en je scores ronde per ronde, dan wint Taylor volgens mij.
Taylor had daar wel gigantisch geluk dat het niet langer duurde want die stond op Ko gaan. Maar zo wordt een match niet gescored. Dus Taylor was zo goed als dood, maar had imo effectief meer rondes gewonnen.

Ik had gisteren een gelijke score na 9 rondes. En ronde 10 trok op geen hol. Dus kon wat 2 kanten uit. Dus die 2 judges snap ik. Maar dat daar dan ene 96 - 93 geeft...

Wat vonden jullie eigenlijk van Walker vs. Ankalaev?

Ik vind het altijd jammer dat zo'n zaken eindigen in een NC. Gebeurt ook vaak met eye-pokes (wat voor mij één van de vuilste overtredingen in MMA is).
Door een no contest uit te roepen wordt de vechter die het 'slachtoffer' is nogmaals gestraft vind ik. Weken in kamp zitten en trainen naar dat ene moment. Door een fout van de tegenstander wordt je ook afgestraft. Geeft in mijn ogen geen goed signaal.

Uiteindelijk is de overwinning aan het 'slachtoffer' geven ook geen goede oplossing en kan ik niet meteen zeggen wat dan wel correct zou zijn.

Thoughts?

Edit: een fout kan altijd gebeuren, maar weet dat op dergelijk niveau zo'n zaken zo min mogelijk zouden mogen voorkomen. Onlangs was er ergens ene (ik denk in Oktagon) die een choke niet loste nadat de tegenstander duidelijk aftikte. Scheids moest de lock doorbreken door te trekken. Iemand zei me: ja maar ja, dat is 'in the heat of the moment' hoor. Diezelfde persoon zei dat een gevecht nogal overweldigend kan zijn.

Klopt, voor leken. Maar op dat niveau zijn die mensen er zich heel van bewust en voelen de 'tap' maar al te goed.
Ik vind ook dat Ank moest gedqd worden, alhoewel Walker nie had gewonnen imo, maar dan nog, fout is fout

Gevecht deze nacht ook gezien. Persoonlijk dacht ik aan een draw of zelfs dat Ngannou gewonnen had. Ngannou is the mtf man! Dit is echt een freak of nature. Zo laat begonnen met MMA. Super snel daarin gegroeid tot één van de beste ter wereld. En dan nu zijn eerste bokswedstrijd. Holy shit! Dit is echt een terminator. Ngannou zijn kin is unmatched. Die geeft geen kick. Zelfs met Fury zijn elleboog knipperde zijn ogen niet 😂. De beste momenten in de wedstrijd zijn van ngannou. De knockdown, de uppercuts in de clinch(ngannou was beter in de clinch dan Fury), de left hook in de 7de ronde... Veel zeggen dat Fury de wedstrijd zo heeft laten lopen, BS! Ngannou shockte gewoon de wereld. Ook die body punches, super impressive. Hierdoor werd Fury moe in de latere rondes, wat je anders niet ziet. Damn man, ngannou is echt een fucking beest, super happy voor hem. Zo'n likable guy!

Fury had gedacht dat hij zijn gewicht weer kon misbruiken zoals hij dat bij skinny legs Wilder heeft gedaan.
Goed dat dit tegenviel. Gaf ook op een gegeven moment een elleboog uit frustratie. Wat mij betreft is Fury alles behalve wat ie zelf claimt te zijn.

Fury had gedacht dat hij zijn gewicht weer kon misbruiken zoals hij dat bij skinny legs Wilder heeft gedaan.
Goed dat dit tegenviel. Gaf ook op een gegeven moment een elleboog uit frustratie. Wat mij betreft is Fury alles behalve wat ie zelf claimt te zijn.
Fury is zeker en vast niet de beste bokser allertijden (ook al claimt hij dit erg graag ;)), maar hij is en blijft natuurlijk wel een goeie bokser.

Laat Ngannou vechten tegen een iets mindere bokser en die bokser gaat gewoon KO he. Eigenlijk is Ngannou effectief een bokser he maar hij kreeg nooit een eerlijke kans en is dan maar naar de MMA gegaan (met succes). Dat was echter NIET zijn eerste keuze dat was echt 'boksen'.

En dat heeft Fury zwaar onderschat - hij is toch ferm geschrokken.

En eigenlijk vind ik dat stiekem wel leuk. De "self claimed great all time Fury" die eens op zijn bakkes krijgt. :tongue:

Ngannou shockte gewoon de wereld. Ook die body punches, super impressive. Hierdoor werd Fury moe in de latere rondes, wat je anders niet ziet. Damn man, ngannou is echt een fucking beest, super happy voor hem. Zo'n likable guy!
Toch ergens wel jammer dat hij nooit echt de kans gekregen heeft op jongere leeftijd om te PRO-boksen. Wie weet had hij dan wel wereldkampioen geweest? :support:

Laatst bewerkt:
Jammer genoeg gaan we dat nooit weten, geen enkele andere bokser gaat Ngannu een tweede kans geven. Veel te gevaarlijk. Ngannu heeft alles om een WK boksen te zijn geweest in een ander leven.

Ngannou is mma beginnen doen omdat de coach toen in Parijs zei, dat daar geld in zit, anders was hij idd blijven boksen denk ik. Da's gewoon e freak of nature, wat die ook wilt doen, en zich op toelegt, zal die goed in zijn, zelfde bij een kaliber à la Cyril Gane.

Die heeft Idd op korte termijn zich goed aangepast aan de boxing tak. Nuja Mike Tyson had ook een belachelijk goede trainer en denk dat Mike ook wel ergens de aanleg heeft om te onderwijzen.

Voor degene die het gevecht niet gezien hebben, de highlights
Ik heb het even laten bezinken, maar ik kan nu toch met zekerheid zeggen dat dit een robbery was. Ngannou verdiende het om te winnen hier. Ma bon, ik hoop dat we de komende jaren veel te zien krijgen van ngannou, want jong is hij niet meer, al is hij nog lang niet uit zijn prime...

Super teleurgesteld weer dat ik me heb laten vangen aan deze show. Je zag gewoon aan Fury dat hij zich onklopbaar waande, en daardoor amper iets deed. Triestig voor de sport.

Super teleurgesteld weer dat ik me heb laten vangen aan deze show. Je zag gewoon aan Fury dat hij zich onklopbaar waande, en daardoor amper iets deed. Triestig voor de sport.
Daardoor amper iets deed?? Ngannou was gewoon fucking goed. Enige wat hier teleurstellend is, zijn die 2 idiote juryleden!

Terug
Bovenaan