Algemene Auto/Motor-sport thread (Indycar, WRC, FE, MXGP, etc.)

Zou Ogier stoppen als ie zijn 9de titel haalt?
In dat geval zijn er 1 of 2 zitjes vrij bij Toyota denk ik..naast Evans/Katsuta/Pajari. Ook bij Hyundai 1 zitje vrij naast Neuville (en Fourmaux?)

Ook bij Hyundai 1 zitje vrij naast Neuville (en Fourmaux?)
Dat zou wat zijn: Neuville en Ogier in hetzelfde team. (Ne twistplot!) :oi22:

Ik zie het niet gebeuren (want Toyota heeft een betere wagen en als hij een 10de titel zou willen zal het bij Toyota zijn) maar moest het gebeuren: Ik denk niet dat Neuville of Ogier dat echt heel erg zouden vinden.

Ze lusten elkaar natuurlijk wel rauw op vlak van concurrentie in de rallysport. Maar privé denk ik dat het wel OK zit se. Echte vrienden zijn het niet maar finaal: Naast het rallyrijden geloof ik niet dat ze echt een probleem hebben met elkaar en kunnen ze gerust door één deur.

Solberg en Gryazin worden al gelinkt aan de vrije zitjes voor volgend jaar.

Er is ook wat bezig achter de schermen voor een eventuele nieuwe constructeur in het WRC. Normaal gezien zullen we daar al iets van horen/zien eind dit jaar..

Den Thierry is inderdaad op weg naar zijn eerste en enige overwinning van het seizoen.
Hij knalt vandaag definitief weg van iedereen. Toch nog een mooi einde na een rotseizoen.

En Ogier is zonder ongelukken op weg naar titel nummer 9. Een record dat hij zal delen met Loeb en waar hij 'laten we eerlijk wezen' stiekem nog altijd van droomde. Evans redt het niet en wordt straks voor de 5de keer vice WK. (Een record dat hij deelt met Thierry)

Ik lach er stiekem toch wel mee. Vorig jaar ging Ogier z'n 9ste titel pakken en lachte hij Thierry een beetje uit. Hij ging zijn eeuwige concurrent een nieuwe peer 'stoven'. Waardoor die laatste 'plots' terug een jong veulen was en WK werd voor de neus van Ogier.

Dit jaar steelt Ogier dan de titel van zijn eigen ploegmaat. Cynischer kan het eigenlijk niet. :oi22: Allé ja ik begrijp het natuurlijk wel hé. Het gaat over zijn eigen nalatenschap. Maar vorig jaar maakte hijzelf er een 'punt' van en nu hoor je hem NIET (tov Evans).

Laatst bewerkt:
Wat een vreselijke rally wel om het seizoen met te moeten eindigen.
Er mag altijd een gezonde portie geluk inzitten, maar hier was er toch wel iets teveel random drama om goed te zijn.
Een woestijn rally kan zeker zijn plaats hebben, maar toch niet als laatste race zo.
Ergens voor de helft van het seizoen lijkt me mss wel leuk om de boel eens goed om te roeren. Alleen zit je dan met ondraaglijke temperaturen daar.

Enig idee wie de 3de Hyundai rijder gaat worden voor 2026?

Geruchten gaan rond dat men Sordo part-time zou terug halen uit pensioen en dat hij het zitje zou delen met Sesks (momenteel part-time bij Ford).
Neuville en Fourmaux (ondanks een moeilijk eerste seizoen) zouden allebei full time blijven rijden.

Keuze voor Sesks zou logisch zijn. Hij is al jaren een groot talent maar de zitjes zijn schaars en tot op heden was er nergens plaats. Bij Ford kreeg hij het financiële plaatje nooit rond voor een full time zitje. Nu Tanak een stapje achteruit zet komt er wel een plekje vrij.
[Echter om de strijd aan te gaan met Toyota zou men liever niet een jonge snaak full time Tanak willen laten vervangen. Vandaar de part-time optie]

Solberg en Gryazin worden al gelinkt aan de vrije zitjes voor volgend jaar.

Er is ook wat bezig achter de schermen voor een eventuele nieuwe constructeur in het WRC. Normaal gezien zullen we daar al iets van horen/zien eind dit jaar..
Solberg van WRC 2 naar WRC 1 voor Toyota ?

Laatst bewerkt:
Yep Solberg pakt volgend jaar het zitje in van Rovanpera.

En Sordo weer parttimer bij Hyundai, wie zit daar nog op te wachten? Heeft wel nog geen degelijk afscheid gekregen kan dat dan misschien volgend jaar doen...

Nieuwe Toyota GR GT3 :love2:

RomGgsT.jpeg

V3XKZ85.jpeg

Neuville en Fourmaux in de Hyundai volgend jaar, en de derde wagen gaat na het pensioen van Tanak gedeeld worden door Lappi, Sordo en Paddon. Die laatste heeft sinds 2018 geen WRC meer gereden, wel hebben ze alle drie nog in Rally2 gereden recent.

Neuville en Fourmaux in de Hyundai volgend jaar, en de derde wagen gaat na het pensioen van Tanak gedeeld worden door Lappi, Sordo en Paddon. Die laatste heeft sinds 2018 geen WRC meer gereden, wel hebben ze alle drie nog in Rally2 gereden recent.
Ah komaan 3 bejaarde rijders (Iedereen begrijpt wel wat ik bedoel). Het verleden en de ervaring in de hoop het constructeur kampioenschap te winnen (minieme kans) tov jong talent de kans te geven. BIG fail en persoonlijk een teleurstelling, maar ja money rules zeker?

Martijn Wydaeghe, copiloot van Neuville, heeft onlangs zelf een rally gereden, achter het stuur van een Hyundai i20 N Rally2
Hij is 6de geworden in de rally in Vence

Ah komaan 3 bejaarde rijders (Iedereen begrijpt wel wat ik bedoel). Het verleden en de ervaring in de hoop het constructeur kampioenschap te winnen (minieme kans) tov jong talent de kans te geven. BIG fail en persoonlijk een teleurstelling, maar ja money rules zeker?
Ogier heeft net de titel gewonnen, en is 5 jaar ouder dan Neuville.
Neuville heeft het jaar ervoor de titel gewonnen.

En Fourmaux als vaste rijder is niet veel ouder dan "de jeugd" in WRC2.

Vandaag eindelijk officieel wat al weken geweten was. Herlings verlaat na 16 jaar KTM en verkast naar Honda HRC. De laatste weken nog dagelijks aan het trainen in Spanje op de KTM, dinsdag de laatste training waar hij fans vroeg om samen het KTM hoofdstuk af te sluiten. Heel benieuwd hoe snel hij de Honda onder de knie heeft. Hij wordt er teamgenoot van Vialle en Fernandez.

En Gajser bevestigde vandaag dat hij in 2026 op de Yamaha zal zitten. Na 12jr Honda hoop ik voor hem dat er met de Yamaha beter te rijden valt dan dit seizoen, want Renaux, Vlaanderen en Geerts hadden serieuze moeite om constante resultaten neer te zetten.

toch geweldig in de Dakar. Luciano Benavides die bij de moto's die de rally wint na 49uur en 41 seconden. vòòr Brabec die de er 49uur en 43 seconden over deed. 2 seconden verschil op ongeveer 5.000 km.

Brabec die de voorlaatste etappe trouwens tijd verloor door een troep kamelen :lol:

Moet idd pijnlijk en zuur zijn om tot het allerlaatste waypoint 2'27" voorsprong te hebben, om dan nog verkeerd te rijden en te verliezen met slechts 2 seconden. Heb ook gedacht aan die verloren tijd met die groep kamelen, toch ook minstens 10 seconden verspeeld. 🤯

Wél een spannende Dakar dit jaar, met lange tijd kleine verschillen tussen Benavides, Brabec en Sanders. Daardoor toch meer gevolgd dan andere jaren.

't is dubbel he. Ondanks die kamelen, won hij wel die bewuste etappe, en begon hij aan de laatste met een bonus van 3 minuten.
Het is dus puur door die éne nota dat Brabec verliest. Maar zonder die kamelen had hij genoeg tijd over gehad.

Moet echt Balen zijn, met het kleinste verschil ooit verliezen

Terug
Bovenaan