Algemene Auto/Motor-sport thread (Indycar, WRC, FE, MXGP, etc.)

ik denk dat ze vooral schrik hadden dat er nog schroeven zouden af vliegen, anders hadden ze die vleugel wel vervangen.

in ander nieuws:
Franz Hermann is deze week in Spa weer een GT3 aan het testen, een Aston Martin deze keer.

Vooral de aston is de moeite, de luidste van allemaal. De Cadillac vond ik er niet echt uitspringen tegenover de andere merken.
Vind ik ook. Tijdens Spa was de Aston heel herkenbaar qua geluid. Klinkt alsof er nog een andere klasse aan het rijden is en inderdaad, een stuk luider dan de rest.

De Cadillacs zou ik nu ook niet eruit kunnen halen.

De Manthey #911 heeft 1 minuut 40 seconden penalty gekregen voor een aanrijding door Estre met een Aston. Ze hebben de penalty nog niet uitgezeten. De BMW ligt daardoor op koers voor de overwinning.

Zeer groot deel van de 24u gevolgd. Dit is toch nog wat anders dan vorige week in Le Mans. Wat een slijtageslag. Veel uitvallers, veel ongevallen, veel foutjes van de rijders zoals dat van Ester. Nürburgring is toch nog een stukje veeleisender dan het circuit van Le Mans denk ik. Zowel voor mens als machine.

tiens, sporza heeft blijkbaar livestreams gepland voor de 24u van Spa

Huidige situatie zorgt voor twijfels

Nu ja voor het geld moet je het niet meer doen Thierry. Om eens een keertje WK te worden? Dat hoeft sinds vorig seizoen ook niet meer.

Dus de enige reden om nog verder te gaan = zolang je er zelf nog plezier in hebt en zolang Hyundai nog aanwezig blijft in het WK ?
Haal je er geen plezier meer uit? Dan is het tijd de wielen aan de haak te slaan.

Eerlijk? Ik was altijd fan maar na dit seizoen kan hij misschien toch beter de eer aan zichzelf houden. (Echter Thierry moet dit zelf beslissen)

tiens, sporza heeft blijkbaar livestreams gepland voor de 24u van Spa
ik heb het toch een kwartier volgehouden.
Gert Vermersch, heb hem ooit ontmoet in de paddock van de BTCS indertijd nog, sympatieke kerel. maar bij zijn commentaar heb ik toch het gevoel alsof hij, om het subtiel te houden, veel informatie niet krijgt die hij zou kunnen gebruiken.

1-1-1 en 60 punten voor Lucas Coenen in Finland. Achterstand op Febvre geslonken tot 15 punten!!! ✊:evil: Lommel begin augustus kan leuk worden.

Barry Baltus in Moto2 vorige week in Duitsland al heel dicht bij de zege (rode vlag in de laatste ronden terwijl hij op P2 reed en zijn aanval aan het voorbereiden was).

Vandaag in Tsjechië zijn eerste pole in zijn carrière, ook nog steeds maar 21. Hopelijk morgen eindelijk die eerste zege 💪🏼

Gelukkig krijgt die wel veel aandacht van onze Waalse vrienden, aan deze kant van de taalgrens is het triestig gesteld met auto/motorsport. Alhoewel Lucas Coenen daar ook wel weer wat verandering in aan het brengen is.

Geen Ogier. Solberg (zoon van) kreeg een kans van het team en beschaamt dat zeker niet. Sterker nog: Hij leidt voor Tänak en Neuville.
Evans is na een sterke seizoensstart ferm teruggevallen en presteert momenteel geen reet meer.

Evans en WK druk? Mmm ... dit jaar was een unieke kans voor hem maar als hij zo blijft rondrijden dan gaat Tänak straks volgens mij zijn 2de WK titel pakken.

Laatst bewerkt:
Wat een raar seizoen. Tanak plots aan de leiding in het kampioenschap. En hoe is Neuville in dezelfde wagen slechts 5de in de stand met 50 punten achterstand?
En Rovanpera slechts 4de in een fulltime seizoen en hooguit op gelijke tred met Ogier die opnieuw een parttime seizoen doet met dezelfde wagen

Allé weer the usual Hyundai shit. Zowel Fourmaux als Neuville uit het niets banden issues. Tanäk eerder ook al een domme 5 minuten penalty gepakt.
En Toyota? Geen issues. Niks. Ook the usual.

Het zal bij 1 WK titel blijven denk ik. Maar goed erg is dat niet. Eigenlijk is het nu aan Evans maar Rovenperä begint onder stoom te geraken dus ..

Laatst bewerkt:
Vorig jaar was er eindelijk even beterschap voor Hyundai (en geen Rovenperä) wat resulteerde in de wereldtitel (en zonder Tänak zijn negatie van teamorders hadden ze ook de constructeurstitel gepakt) maar pffft dit seizoen is het dus weer ****. :frown:

Veel mensen zijn niet te spreken over de huidige bandenleverancier. Veel te veel lekke banden in verhouding tot.

Tänak staat er nog OK voor dus Hyundai moet dit jaar zijn kaart trekken ipv Neuville (ergens nipt maar fataal een muurtje geraakt en iets meer pech).

Evans als eeuwige 2de (en niet langer Neuville ;)) staat nog steeds aan de leiding maar Rovanperä (-3 punten), Ogier (-13) en Tänak (-13) zuchten in zijn nek. Ik vrees dat Evans het weer niet gaat halen.

Terug
Bovenaan