Algemene Auto/Motor-sport thread (Indycar, WRC, FE, MXGP, etc.)

Ze zullen wel slim genoeg zijn voor ze groen licht geven zeker? Hij kan ook alleen maar 100% fit nog kans maken op de titel...
 
Hebben ze ongelooflijk geluk gehad op de Indy 500. Kirkwood - Rosenqvist crash waar een band over het hek vliegt die gelukkig de tribunes mist.
 
Hebben ze ongelooflijk geluk gehad op de Indy 500. Kirkwood - Rosenqvist crash waar een band over het hek vliegt die gelukkig de tribunes mist.

Dit voelt een tikkeltje aan als Abu Dhabi tbh...
ik snap dat de regels een beetje aangepast zijn, maar ik denk niet dat het veel verschil zou gemaakt hebben hoor. Dat Ericsson klaagt dat zijn banden niet opgewarmd konden worden op die verkorte SC: dat geldt voor iedereen he. Dat hij klaagt dat het gevaarlijk was: hij versnelt bij green, en gaat dan zo hard weaven dat ze weer moeten vertragen om niet te vroeg in te halen.
en dat bijna de pits in weaven bij de finish, dat ligt ook niet aan de situatie van de verkorte SC en 1 lap racen hoor.

eigenlijk heeft hij gewoon verloren doordat hij zo hard ging weaven om de tow te breken, dat hij zelf te veel snelheid verloor.

ik snap het wrange gevoel, en in de VS zullen ze wel content zijn dat een Amerikaan gewonnen heeft. Maar Ericsson heeft imo niet te klagen.
 


ik snap dat de regels een beetje aangepast zijn, maar ik denk niet dat het veel verschil zou gemaakt hebben hoor. Dat Ericsson klaagt dat zijn banden niet opgewarmd konden worden op die verkorte SC: dat geldt voor iedereen he. Dat hij klaagt dat het gevaarlijk was: hij versnelt bij green, en gaat dan zo hard weaven dat ze weer moeten vertragen om niet te vroeg in te halen.
en dat bijna de pits in weaven bij de finish, dat ligt ook niet aan de situatie van de verkorte SC en 1 lap racen hoor.

eigenlijk heeft hij gewoon verloren doordat hij zo hard ging weaven om de tow te breken, dat hij zelf te veel snelheid verloor.

ik snap het wrange gevoel, en in de VS zullen ze wel content zijn dat een Amerikaan gewonnen heeft. Maar Ericsson heeft imo niet te klagen.
Maar normaal was er ook gewoon geen tijd meer voor een ronde onder groene vlag. Ze hebben twee delen van de procedure samengeperst om toch maar een ronde onder groene vlag te rijden. Dus als de normale gang van zake was gevolgd had het niet uitgemaakt hoe goed zijn banden waren want dan had er niet meer geraced geweest.

Nu snap ik ook waarom ze het zo hebben gedaan, maar voor dit soort scenario's moet gewoon een duidelijk regelement uitgeschreven worden.
 
Ogier zonet, met een zeldzame fout in zware en regenachtige omstandigheden, nadat hij heel de rally Van Sardinië (Italiïe), aan de leiding reed, net op het moment dat Neuville in aanvalsmodus reed in full attack.

Neuville die nu dus aan de leiding gaat. Maar ja hij is zelden top als hij voelt dat hij kans maakt om te winnen lol, dus let us wait and see first. :biglaugh:

Hij heeft wel het voordeel dat Lappi nu de eerste achtervolger is. Die heeft na het uitvallen van Ogier duidelijk bewust, de voet van het gaspedaal gehaald en hij neemt geen onnodige risico meer voor het team. Lappi die op twitter ook gewoon zegt dat hij na het uitvallen van Ogier nu teamorders volgt :tongue: Ook gewoon omwille van het feit dat de weersomstandigheden te slecht waren, om risico te nemen en het geen meerwaarde had voor het team op te blijven 'pushen' tov Neuville.

Lappi: "Let's say the last two and half stages have been the toughest I have seen for a while. We kept the pressure on Seb and in the end he made a mistake. Now it's looking good for the team but we STILL have one day to go."
 
Laatst bewerkt:
FxtGG2UWcAA9FJ6


Rovanperä rijdend in een rivier :D
Neen dit was gewoon op het parkoers, maar het stond onder water
 
Een splash die je in meerdere rally's ziet. Helaas voor Ford zijn die auto's er niet meer op voorzien, Tanak zijn opgave daar en Loubet had daar ook al problemen..
 
Neuvllle en Lappi zoals verwacht 1 en 2. Net voor de PS was het eigenlijk al wel 'binnen'. Beiden namen geen risico's meer in de PS en deden niet meer mee voor de extra punten.

Rovanperä staat toch weer netjes op het podium, en blijft WK leider, voor Neuville die zich terug in het kampioenschap heeft gereden, al blijft het verschil met Rovanperä toch nog vrij groot.
 
17de geworden.
Wel als 7e of 8e over de streep gekomen maar 2 penalty's gekregen. 1 voor overschrijden van track limits en nog 1 voor het verkeerd aflossen van de 1e penalty. :rofl:

Wel mooi van Neuville. Verschil blijft groot maar toch weer zichzelf in het kampioenschap geknokt.
 
Terug
Bovenaan