Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Er zit wel een foutje in je analyse denk ik. De Gen 1 wagens reden geen 40 minuten. De race duurde wel 40 minuten maar halverwege de race wisselden ze wel van auto. De gen 1 wagens reden dus maar 20 minuten.
het was maar een voorbeeld he. je kan bvb ook gewoon Zolder doen, dat is een circuit waar veel geremd wordt. Je hebt wel een aantal race-circuits waar je met kleine aanpassingen perfect een FE-race zou kunnen invoeren.
Monza heeft bvb ook een junior-layout, maar ik weet niet of dat veel gebruikt wordt.
niet echt, dat was een layout die al bestond. ze hebben er enkel (qua layout dan) een chicane aan toegevoegd
"Ballpark F1" is wel een ruim begrip imo. De huidige wagens zitten qua topsnelheid hoger dan 10 jaar geleden, maar lager dan 5 jaar geleden. maar dan hadden ze weer minder bochtensnelheid. dus de huidige snelheden moeten niet per sé gehaald worden he. en het ging over "op real-life circuits rijden", niet over "F1 vervangen"
Gen3 had er in '22 al moeten zijn, maar corona he. en in Gen 1 was de manufacturer interesse in electrische wagens nog een pak minder dan nu.
wie weet waar het naartoe gaat. als ze nu al naar een volle layout van Monaco kunnen gaan, waarom zou het dan nog eens 11 jaar duren voor ze niet naar andere circuits kunnen en langere races doen?
en plus, als andere series ook volledig electrisch gaan (er was al sprake van WRX, maar ook dat is weer een jaar uitgesteld door Corona), gaat de technologie ook gewoon sneller evolueren he.
en dan noemen ze mij pessimistisch
natuurlijk. het blijft Formule E he.
Die idiote inhaalacties is het laatste jaar toch een pak beter?Probleem met al die stratencircuits zijn gewoon de overtake mogelijkheden.. die zijn er gewoon niet. Allemaal bochten van 90 graden, daar kan je nooit deftig overtakes doen, en dan halen ze van die idiote toeren uit.
Nu, ik verwacht sowieso niet dat de toekomst elektrisch is, dus komt wel goed.
100% mee akkoord.Ik vond dat het systeem dat de Superleagule Formula had soms wel interessant was.
Die hun "Push to Pass" zorgde dat de rev-limiter hoger ging maar je mocht dat maar 8x gebruiken (wanneer je wil, dus ook om te verdedigen).
Daarnaast was er een cool-down van 120 seconden.
Dat wou dus zeggen dat je op veel circuits dat niet elke ronde op dezelfde straight kon gebruiken (want je was terug aan het begin van het rechte stuk binnen de 120 seconden). Bijgevolg was dat soms pokeren om de boost wel niet te gebruiken. De aanvaller die bv heel dicht achter de verdediger kwam hangen waardoor die toch maar zijn boost gebruikte, terwijl hij hem zelf toch niet gebruikte en dan op het volgende rechte stuk toe sloeg.
Zo'n systeem waar er tacktiek kan gebruikt worden en waar het ook gebruikt kan worden om te verdedigen doet het allemaal veel meer verdiend aanvoelen IMO.
Oh jawel... het wordt wel nog beter. Nog een paar jaar terug gaan. Begin jaren 90, de Ferrari 640. Een heerlijke V12. Als ze die buiten rolden en startten sloeg mijn hart gewoon over. Een gerommel alsof de wereld ging vergaan. Langs alle kanten spuwde die wagen vuur uit. Zowel uit de uitlaat als de vonkenregen van het bottoming out. Heerlijk. Als je daar als jonge snotter op staat te kijken dan weet je dat je naar een echt racemonster aan het kijken bent.Ik moet ook wel zeggen dat ik wat in Pe zijn gedachtengang zit qua racing.. niet zo extreem. Maar ik ben nu bv. het F1 seizoen van 2012 aan het herbekijken, en de races ‘leven’ toch wat meer als kijker met het geluid. Als je dan nog eens teruggaat naar de V10.. ja, beter wordt het niet hé.
Ik hoop dat je gelijk hebt. Ik zie dat echt niet zitten. Ik geloof er ook niet in. Ik geloof wel dat we op zoek moeten naar een alternatieve manier van aandrijving van racewagens en wagens in het algemeen, maar ik geloof nog altijd niet dat elektrisch de juiste manier is.Nu, ik verwacht sowieso niet dat de toekomst elektrisch is, dus komt wel goed.
Ik vind eerlijk gezegd toch dat ze weinig moeten opofferen. Je moet binnen de seconde geraken, dat is het zo een beetje. Eens dat gelukt is, is je inhaalmaneuvre al voor 50% geslaagd.dat is het toch een beetje overversimpelen hoor. op de meeste circuits hebben ze ondertussen DRS wel goed ingesteld: dat je niet halverwege er voorbij blaast, maar dat je in de remzone in een goede positie komt om de ander uit te remmen. dat compenseert dan een beetje het gebrek aan slipstream-mogelijkheid (doordat een F1 te veel "dirty air" creëert).
maar da's niet gratis he: je moet nog altijd wel binnen die seconde komen. als je al merkt dat bvb Verstappen (in het verleden vooral) al klaagt als hij binnen 1,5s van een gedubbelde zit en last heeft van die dirty air, dan is dat minder gemakkelijk dan het lijkt.
en plus, als je iemand voorbij bent in DRS, en je loopt daarna niet uit (wat soms moeilijk is als er 3 drs zones met detectie zijn op een ronde), dan kan die u gewoon weer proberen inhalen in de volgende zone.
maar als je met 5s voorsprong wint, dan ligt dat niet aan DRS.
Ik denk dat gij andere F1 races kijkt als ik...dat is het toch een beetje overversimpelen hoor. op de meeste circuits hebben ze ondertussen DRS wel goed ingesteld: dat je niet halverwege er voorbij blaast, maar dat je in de remzone in een goede positie komt om de ander uit te remmen. dat compenseert dan een beetje het gebrek aan slipstream-mogelijkheid (doordat een F1 te veel "dirty air" creëert).
maar da's niet gratis he: je moet nog altijd wel binnen die seconde komen. als je al merkt dat bvb Verstappen (in het verleden vooral) al klaagt als hij binnen 1,5s van een gedubbelde zit en last heeft van die dirty air, dan is dat minder gemakkelijk dan het lijkt.
en plus, als je iemand voorbij bent in DRS, en je loopt daarna niet uit (wat soms moeilijk is als er 3 drs zones met detectie zijn op een ronde), dan kan die u gewoon weer proberen inhalen in de volgende zone.
maar als je met 5s voorsprong wint, dan ligt dat niet aan DRS.
het eerste jaar KERS, dàt was oneerlijk. het systeem was toen nog nieuw en duur om te ontwikkelen, dus de FIA had het optioneel gemaakt.
de teams die het niet hadden kregen ook wel compensatie, maar dat woog helemaal niet op tegen het hebben van KERS
Volgens mij verwarren heel veel mensen elektrisch en 'op batterijen' met elkaar.en wagens in het algemeen, maar ik geloof nog altijd niet dat elektrisch de juiste manier is.
"Het is de bedoeling dat" is niet hetzelfde als "het is altijd zo dat"Ik denk dat gij andere F1 races kijkt als ik...
In Imola. Berucht voor het moeilijk inhalen heb ik meerdere keren gezien dat de inhalende reeds voor de remzone volledig voor de andere auto zat. Dat is gewoon belachelijk.
cava toch? Vorige jaar was het altijd een klacht dat Toyota alles gemakkelijk won, da's vandaag wel anders;WEC zit echt wel op een nieuw dieptepunt... Wat een shitshow is dees...
Het aftrekken van energie bij een safetycar is in ieder geval al aangepast.. Energie/materiaal sparen is een onderdeel van racen, niet de essentie van racen en dat was dit weekend in de FE wel degelijk het geval. Zowel in race 1 als in race 2.