Alcohol en drugs in het verkeer: ook BV's met schaamrood

Effectieve gevangenisstraf voor zulke repeat offenders denk ik dan.

Het is te hopen... en daarbij graag ook een soort verplichte therapie om herval te voorkomen.
Want we mogen weer van geluk spreken dat er geen slachtoffers gevallen zijn.

Eigenlijk echt te gek voor woorden dat die de vorige keer gewoon geen straf gekregen heeft, als je nu bv. kijkt naar Waes (die nog een relatief lichte straf kreeg - maar die is geen sporthal vol kinderen binnen gevlogen).

edit: die speelt tegenwoordig blijkbaar in de 3e klasse in Italië - misschien logisch want als topsporter drink je anders niet (zoveel) alcohol

Laatst bewerkt:
En als je niet regelmatig drinkt dan ben je toch sowieso completely wasted van vijf of zes gin-tonics. Ik drink nooit, ze mogen mij naar 't spoed dragen denk ik.
Een groot kerstdinner van 19u tem 2 u in de nacht + 6 gin tonics = dat red ik nog wel (denk ik) zonder naar spoed te gaan al zal ik dan wel ferm ziekjes zijn. 6 nuchter achter elkaar drinken = dan moeten ze me effectief afvoeren. :unsure:

Maar sowieso met die hoeveelheid in een wagen te stappen? Totaal onverantwoord!

En als je niet regelmatig drinkt dan ben je toch sowieso completely wasted van vijf of zes gin-tonics. Ik drink nooit, ze mogen mij naar 't spoed dragen denk ik.
5-6 gin tonics op zich ben ik niet ziek van normaal gezien. Natuurlijk is het een gans ander verhaal als ik eerst al bier / wijn gedronken heb daarvoor :) De hoeveelheid gin speelt ook een rol, thuis zal ik mss wel meer gin er in doen, terwijl op café dat meestal allemaal redelijk afgemeten is.

Een groot kerstdinner van 19u tem 2 u in de nacht + 6 gin tonics = dat red ik nog wel (denk ik) zonder naar spoed te gaan al zal ik dan wel ferm ziekjes zijn. 6 nuchter achter elkaar drinken = dan moeten ze me effectief afvoeren. :unsure:

Maar sowieso met die hoeveelheid in een wagen te stappen? Totaal onverantwoord!
Ja er zijn veel factoren hé. Na 100km fietsen op nuchtere maag zou ik geen 6 tonics moeten drinken. Ik weet niet of ik zou ziek zijn maar ik zou toch serieus beneveld zijn en waarschijnlijk de hele namiddag in slaap liggen.

Maar met genoeg tijd ertussen en na een goeie fond te leggen zou het kunnen dat ik er weinig last van heb.

Drink je 5-6 GT's en daar bovenop nog bier of andere alcohol dan is de kans wel groot dat je ziek bent.

Het is altijd ook een beetje een kwestie van geluk hebben, ik kan soms zo ziek als een hond zijn van relatief weinig alcohol en op andere dagen veel meer gedronken hebben en slechts wat lichte hoofdpijn hebben 's anderendaags. Het is een loterij bij mij. Whisk(e)y is zeer gevaarlijk heb ik al gemerkt, ook omdat ik dat dan regelmatig puur drink. Terwijl dat GT verdund is door de tonic en gin relatief zuivere drank is, dat is een minder grote aanslag op uw maag.

Punt is dat hij zei dat hij het niet gewoon is van te drinken. Dan voelt ge een een gin-tonic of 5 wel. En zelf al hebt ge toch niet direct een gevoel van dronken te zijn, al zijt ge in staat ne bak duvel op te drinken en het niet te voelen: ge stapt niet meer in uw auto, ongeacht hoe goed je uzelf inschat.
Waarom zijn mensen hier toch zo hardleers in?
Van mij mogen ze hier echt hard tegen ingaan als rechter. Niemand kan nog beweren dat hij het niet wist dat het niet mocht. Welk excuus kan iemand nog aanbrengen dat hij een strafvermindering of een voorwaardelijke straf of opschorting verdient?

Of je nu nog deftig bent of niet. PUNT is: alcohol drinken = je reactietijd ferm om laag. Dat geld voor iedereen.

Aangezien er nog een beroep pending was op zijn vorige uitspraak, levenslang rijverbod zou eigenlijk niet misstaan bij deze kerel na recente recidieve, enigste manier om die gasten echt te raken meer dan effectieve gevangenisstraf imo.

Benieuwd hoe makkelijk ie er weer vanaf zal komen bij het Belgische gerecht.

Laatst bewerkt:
Aangezien er nog een beroep pending was op zijn vorige uitspraak, levenslang rijverbod zou eigenlijk niet misstaan bij deze kerel na recente recidieve, enigste manier om die gasten echt te raken meer dan effectieve gevangenisstraf imo.

Benieuwd hoe makkelijk ie er weer vanaf zal komen bij het Belgische gerecht.
Ik vraag mij af of dat rijverbod van zulke gasten niet omzeild kan worden door gewoon een rijbewijs te halen in een ander land. Zulke *voetbalsterren* die actief zijn in buitenland lijken mij toch "mobiel" genoeg zijn om aan een rijverbod hun voeten te vegen en onder de radar van de belgische politie te blijven.

Ik vraag mij af of dat rijverbod van zulke gasten niet omzeild kan worden door gewoon een rijbewijs te halen in een ander land. Zulke *voetbalsterren* die actief zijn in buitenland lijken mij toch "mobiel" genoeg zijn om aan een rijverbod hun voeten te vegen en onder de radar van de belgische politie te blijven.
Ik hoop dat dat binnen de EU niet zo simpel is (maar vrees er voor), maar ik zie dat hij ook de Marokkaanse nationaliteit heeft, dus die gaat gewoon blijven rijden met een rijbewijs van ginder. Als hij daarmee in Italië, waar hij nu speelt, aan de kant wordt gezet, is er helemaal niets aan de hand, want zijn eventueel rijverbod is enkel in België van tel.

Ik hoop dat dat binnen de EU niet zo simpel is (maar vrees er voor), maar ik zie dat hij ook de Marokkaanse nationaliteit heeft, dus die gaat gewoon blijven rijden met een rijbewijs van ginder. Als hij daarmee in Italië, waar hij nu speelt, aan de kant wordt gezet, is er helemaal niets aan de hand, want zijn eventueel rijverbod is enkel in België van tel.
Dat is wat ik ook dacht. Ik hoop dan ook dat men daar in de rechtbank ook rekening mee houd.

Een rijverbod is toch van toepassing op je identiteit lijkt me, niet op een rijbewijs. Onafhankelijk of die zou rondrijden met een marokkaans rijbewijs. Kan me vergissen, ma als die op belgisch grondgebied een rijverbod zou hebben dan maakt het toch geen bal uit met welk rijbewijs je in belgië komt aanhollen, die mag in principe daar niet rijden.

Of de politiedb voldoende identiteitsparameters (verblijfskaart/passport/etc) bevat om hem correct te identificeren is een ander vraag natuurlijk. Geen idee hoever/hoe goed die interpol samenwerking gaat/is? :unsure:

Ma bon in realiteit is identiteit soms een bizar gegeven, heb bv. weet van een vriendin die nooit downgrade had gedaan van haar werkvisum voor ze vertrok hier tijdens COVID, had ze haar EU passpoort getoond was die onder normale omstandigheden waarschijnlijk nooit door immigration geraakt, maar met Braziliaans no issue :x

Laatst bewerkt:
Een rijverbod is toch van toepassing op je identiteit lijkt me, niet op een rijbewijs. Onafhankelijk of die zou rondrijden met een marokkaans rijbewijs. Kan me vergissen, ma als die op belgisch grondgebied een rijverbod zou hebben dan maakt het toch geen bal uit met welk rijbewijs je in belgië komt aanhollen, die mag in principe daar niet rijden.

Of de politiedb voldoende identiteitsparameters (verblijfskaart/passport/etc) bevat om hem correct te identificeren is een ander vraag natuurlijk. Geen idee hoever/hoe goed die interpol samenwerking gaat/is? :unsure:
Wat heb ik gezegd dat niet strookt met wat jij zegt? :unsure:

Het stuk "speelt in Italië" was me ontgaan, excuus :S
Dacht al zoiets. :p
Nu, om even in te gaan op je opmerking dat het persoonsgebonden is, dat klopt idd volledig. Bij een deftige controle gaat men aan de hand van je id-kaart, ongeacht welke nationaliteit daar op staat (in dit geval heeft hij trouwens ook gewoon een Belgische naast zijn Marokkaanse), kunnen zien of je in België een rijverbod hebt. Rijbewijs "vergeten" of met een rijbewijs rijden van een land waar je niet woont is een red flag voor de agenten om dat al eens te gaan bekijken.
Ik heb eigenlijk, buiten snel eens blazen en doorrijden, nog geen enkele controle gehad waarbij men mijn papieren niet even meenam om in de computer verder te kijken, zowel in BE als daarbuiten.

Nu ja, de rechter maakte er vorige keer al niets speciaals van, ik betwijfel dat ze dat nu wel gaan doen.
Met uwen oto los door ne sporthal vliegen gebeurt elke week aja, wa een apeland toch belgië :S

Nuja kweet ni wat het ergste is, hier is zuipen & rijden vrij standaard, money talks veelal als er iets gebeurd anyway...

edit: Zie net dat die nen hoop verkeersmeubilair geraakt heeft ook, dat gaat die toch ook al minstens mogen vergoeden mag ik hopen!

Meer dan de helft van de door politie gecontroleerden die van reggae festival huiswaarts rijden is positief op drugs.

Mogen we hier conclusies uit trekken over de gemiddelde reggae liefhebbende festivalganger ?

Meer dan de helft van de door politie gecontroleerden die van reggae festival huiswaarts rijden is positief op drugs.

Mogen we hier conclusies uit trekken over de gemiddelde reggae liefhebbende festivalganger ?

Ja man!

Terug
Bovenaan