Mr.Fingers
Well-known member
Nu, gezien de kwaliteit van de programma’s die de Reyerslaan maakt, snap ik het wel dat die het daar allemaal op een zuipen van jewelste zetten.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Eerder een zweverig mumbo jumbo schouderklopjesprogramma waar zes alcoholverslaafde BV's samen op retraite gaan met Ingeborg en James Cooke om na een weeklang betekenisvolle wandelingetjes maken in een Ardeens bos, samen mocktails verzinnen met zelfgemaakte kombucha en met belletjes versierde lama's knuffelen kunnen afkicken van hun alcoholverslaving. En dan zingen ze met zijn allen het themalied: "No cervezas por favor".Ze kan er een tv programma van maken. Zita leert rijden.
~ Over de alcoholverslaving ~Eerder een zweverig mumbo jumbo schouderklopjesprogramma waar zes alcoholverslaafde BV's samen op retraite gaan met Ingeborg en James Cooke om na een weeklang betekenisvolle wandelingetjes maken in een Ardeens bos, samen mocktails verzinnen met zelfgemaakte kombucha en met belletjes versierde lama's knuffelen kunnen afkicken van hun alcoholverslaving. En dan zingen ze met zijn allen het themalied: "No cervezas por favor".
Vooral die combo maakt het nog net dat tikkeltje erger. Ben je dan al zover dat je niet beseft dat je reacties slechter zijn en je als je dan tóch rijdt je beter wat trager rijdt zodat je toch net iets meer tijd hebt?0,74 is al niet meer net over de limiet. Daarvoor moet je toch al punt of 4 voor binnen hebben. En dan nog te snel gaan rijden, sterk.

Het zou natuurlijk helpen moest niet drinken de sociale norm zijn... mensen zijn kuddedieren en biologisch hardwired om het nodige te doen om bij "de groep" te horen. Dat ze dus niet effe gaan zeggen dat iemand niet kan rijden als 7/8 mensen in hun gezelschap juist gedronken hebben kan je moeilijk als bijna schuldigverzuim gaan wegzetten imo."We durven elkaar niet aanspreken als we dronken achter het stuur kruipen": VIAS wijst op Vlaamse mentaliteit rond alcohol in verkeer
![]()
"We durven elkaar niet aanspreken als we dronken achter het stuur kruipen": VIAS wijst op Vlaamse mentaliteit rond alcohol in verkeer | VRT NWS Nieuws
In Vlaanderen is er geen sociale controle als iemand dronken achter het stuur kruipt. Dat zegt Stef Willems van VIAS, het verkeersveiligheidsinstituut. Na het nieuws van 3 BV's die onder invloed achter het stuur zijn betrapt, wijst hij erop dat de Vlaamse mentaliteit over alcohol veel slechter...www.vrt.be
Die reactie snap ik nu toch niet. Hoeveel mensen denk je dat er sinds dat ongeval gepakt zijn voor dronken rijden? Denken die dan allemaal hetzelfde? BV's zijn mensen zoals alle andere, en net zoals er veel andere mensen gepakt zijn voor dronken rijden, zullen er ook veel BV's gepakt zijn.Los van elk uitvlucht dan ook.
Hoe dom dom dom dom kan je zijn om na die hele heisa van Tom Waes nu nog krak dezelfde feiten te gaan plegen…
Wat gaat er dan in uw brein om? De kans is zo klein dat ze mij pakken? Ik ben ontastbaar?
Dat is toch gewoon onbegrijpelijk. En al zeker van Zita Wauters, 20 jaar for God sake.
België heeft niks invloed op Waze etc. In Duitsland is die wetgeving er, en die hebben ook niks invloed op Waze. Daarnaast kan je het verbieden tijdens het rijden, maar je kan het niet verbieden om op voorhand te checken. En waarom zou iemand die dronken rijden oké vindt, dan Waze afzetten?In andere landen is het verboden om apps en toestelletjes te gebruiken die mobiele controles en zo melden, dat zou men hier toch ook kunnen verbieden? Pagina's op Facebook en andere social media zou men toch kunnen offline halen? En Waze verplichten om het melden van controles uit hun app te halen. Om te vermijden dat mensen toch drinken en dan even kijken op Waze en omrijden om de controles te vermijden. Waze is ook niet perfect maar je kunt wellicht 2/3 van de alcoholcontroles vermijden op die manier ...
Ik vind dat men strenger moet zijn voor automobilisten en minder streng voor fietsers. Als fietser kan je ook je rijbewijs kwijtraken wat belachelijk is. Dus zegt men: ik zal wel de auto nemen, ik word er toch niet zwaarder voor gestraft. Terwijl een dronken automobilist kan veel meer schade aanrichten dan een dronken fietser. Pak iedereen die met de auto boven de 0,5 promille blaast zijn rijbewijs meteen voor minstens 2 maanden af in plaats van 6 uur of 2 weken.
België heeft niks invloed op Waze etc. In Duitsland is die wetgeving er, en die hebben ook niks invloed op Waze. Daarnaast kan je het verbieden tijdens het rijden, maar je kan het niet verbieden om op voorhand te checken. En waarom zou iemand die dronken rijden oké vindt, dan Waze afzetten?
Er wordt als veel minder streng naar fietsers gekeken. In praktijk worden fietsers enkel gecontroleerd als er een ongeval is (je zou maar eens als bestuurder van auto in fout gesteld worden omdat een zatte fietser onder uw wielen sukkelt...).

In dat geval is het misschien wel terecht, als je niet meer kunt op een rechte lijn fietsen verdien je wel een boete. Maar die boete moet niet zo hoog zijn als bij een automobilist , vind ik.![]()
Zwalpende fietser negeert advies politie en mag meteen 1.260 euro betalen
De politie heeft gisterochtend om 4.45 uur een 23-jarige fietser aan de kant gezet. Hij reed zwalpend over de Naamsestraat, dus spraken de agenten hem aan.www.hln.be
![]()
Ge moet zelfs niet in fout zijn met de wagen. De automobilist (of zijn BA verzekering alleszins) draait de facto op voor fysieke schade (en kledij) bij een ongeval met zwakke weggebruikers. Enkel schade aan de fiets zelf wordt niet gedekt als de fietser in fout is.Er wordt als veel minder streng naar fietsers gekeken. In praktijk worden fietsers enkel gecontroleerd als er een ongeval is (je zou maar eens als bestuurder van auto in fout gesteld worden omdat een zatte fietser onder uw wielen sukkelt...).
zal dat in praktijk wrs zelden of nooit gebeuren.Het maakt wel degelijk uit voor u hoor. Uw verzekering gaat altijd moeten uitbetalen, maar als jij in fout bent, heb je dus een "ongeval in fout" waardoor uw verzekeringspremie stijgt.Ge moet zelfs niet in fout zijn met de wagen. De automobilist (of zijn BA verzekering alleszins) draait de facto op voor fysieke schade (en kledij) bij een ongeval met zwakke weggebruikers. Enkel schade aan de fiets zelf wordt niet gedekt als de fietser in fout is.
Als die kosten écht de spuigaten uitlopen (bij bijlvende invaliditeit of iets dergelijks) kan de BA dat misschien wel in proces trekken om die kosten bij de fietser in fout te verhalen maar zelfs als dat kanzal dat in praktijk wrs zelden of nooit gebeuren.
"We durven elkaar niet aanspreken als we dronken achter het stuur kruipen": VIAS wijst op Vlaamse mentaliteit rond alcohol in verkeer
![]()
"We durven elkaar niet aanspreken als we dronken achter het stuur kruipen": VIAS wijst op Vlaamse mentaliteit rond alcohol in verkeer | VRT NWS Nieuws
In Vlaanderen is er geen sociale controle als iemand dronken achter het stuur kruipt. Dat zegt Stef Willems van VIAS, het verkeersveiligheidsinstituut. Na het nieuws van 3 BV's die onder invloed achter het stuur zijn betrapt, wijst hij erop dat de Vlaamse mentaliteit over alcohol veel slechter...www.vrt.be
Ik denk dat de Vlaamse mentaliteit sowieso nu wel een is waar we confrontatie uit de weg gaan en dus anderen niet gaan wijzen op schadelijk, irritant, ... gedrag, maar eerder stil veroordelen. Nu goed, dat laatste ontbreekt op vlak van beschonken rijden ook nog altijd denk ik.Het zou natuurlijk helpen moest niet drinken de sociale norm zijn... mensen zijn kuddedieren en biologisch hardwired om het nodige te doen om bij "de groep" te horen. Dat ze dus niet effe gaan zeggen dat iemand niet kan rijden als 7/8 mensen in hun gezelschap juist gedronken hebben kan je moeilijk als bijna schuldigverzuim gaan wegzetten imo.
Die reactie snap ik nu toch niet. Hoeveel mensen denk je dat er sinds dat ongeval gepakt zijn voor dronken rijden? Denken die dan allemaal hetzelfde? BV's zijn mensen zoals alle andere, en net zoals er veel andere mensen gepakt zijn voor dronken rijden, zullen er ook veel BV's gepakt zijn.
Uw auto staat daar dan wel nog , dus denken mensen "het zal wel gaan" .Misschien is het ook typisch Belgisch om liever zelf met de eigen auto te gaan omdat dat het gemakkelijkst is i.p.v. iets te regelen met iemand om terug te geraken? Voor het grootste deel is het toch gemakzucht. Bij de gewone mens soms ook gierigheid om geen taxi te moeten betalen maar bij een BV zou dat er toch mogen aan afkunnen hé.
Misschien dat er met Uber wel verandering komt? Als het gemakkelijker en goedkoper wordt om zo een taxi te nemen dan zouden minder mensen nog zelf rijden? Sinds november kan het ook in Vlaanderen. Waardoor dan een taxi nemen even gemakkelijk gaat als eten bestellen met Takeaway.com
Anderzijds als je dat wil vermijden, en ik snap dat, kies er dan gewoon voor om niks te drinken?Uw auto staat daar dan wel nog , dus denken mensen "het zal wel gaan" .
Dat is zeker zo , anderzijds moeten we ook niet doen alsof je van 1 pint niet meer in staat bent om te rijden. Het is een moeilijk evenwicht, ik blijf er toch bij dat meer controle meer gaat helpen dan een nultolerantie, ook voor de economie.Anderzijds als je dat wil vermijden, en ik snap dat, kies er dan gewoon voor om niks te drinken?
Zo complex is het niet hoor.
Het probleem is dat alcohol heel diep geworteld zit in onze sociale sfeer en dat het gecombineerd wordt met gemakzucht en een totaal gebrek aan risicobesef.