Alan Wake II

Alan Wake 2

Ik ga deze wrs toch ook nog even uitstellen. Na RE4, SH2 en nu RE4 DLC even toch keer iets anders doen dan weer in hetzelfde genre stappen.

Deze 3 weken geleden gestart en gisteren uitgespeeld en geplatinumed. Wat een heerlijke game. Verhaalvertelling was bijzonder uniek, net als de gebruikte videobeelden tussendoor. Sommige scenes waren erg bijzonder en heb ik nooit eerder zo verwerkt in een videogame gezien. Audiobeleving was ook fantastisch met de headset op. Dikke chapeau voor Remedy! Hier ga ik nog even van nagenieten :)

Kleine heads up voor wie nog zou willen bestellen bij Mediamarkt : hier net toegekomen met Frans-Engels doosje terwijl dat niet vermeld stond op de website.

Voor mij niet erg, zeer scherpe prijs voor een (hopelijk) prachtig spel

Inderdaad. Staat er niet altijd in het Nederlands op. Tegenwoordig veel enkel Engels of combi Engels en Frans.

Gisteren de deluxe editie toegekregen, is het normaal dat er enkel een code bijzit voor alan wake remastered? De dlc die inbegrepen is staat op de disc?

Ondertussen 10 uur op de teller en wat een game. De manier van storytelling is op een nieuw niveau. Je wordt in het verhaal meegesleept en wilt constant weten hoe het verhaal verder gaat. En dan die creepy sfeer dat er in zit. Die mind place is ook wel een leuke manier om alles bij te houden! Zoveel beter als deel 1!

Heb deze sinds gisteren ook en circa 3u gespeeld. Staat al even op verlanglijst, maar kon mij moeilijk over het feit zetten dat het via Epic Store moest (Steam Deck en licht autistisch kantje, i know).
Stond/staat aan 50% dus toch maar gesprongen en nu midden act II (the heart). Spel, verhaal en de mechanics hebben mij vanaf begin gegrepen. Ik snap dat er soms wat eerder negatieve kritiek is op die mind place, maar zelf vind ik dit zeer geslaagd voorlopig.

Destijd tiental jaar geleden ooit Alan Wake op wilde boef gekocht in een of andere tweedehands bak van PS2 games. Kende het spel niet en ook niet echt ver gespeeld en nooit op teruggekomen. Van wat ik mij kan herinneren vond ik dit wat onsamenhangend en beetje vreemde game. Toen was ik ook niet into een verhaal volgen ofzo.
Nu wel story filmpje van Alan Wake bekeken voorafgaande opstart Alan Wake 2 en Control ook al gespeeld en zit volledig in het universum :)

also: die jump scares, lang geleden dat ik nog luidop 'aaaaah' gedaan. Speelde dit gisterenavond op zolderkamer in donker, toch iets teveel vant goede.

Destijd tiental jaar geleden ooit Alan Wake op wilde boef gekocht in een of andere tweedehands bak van PS2 games. Kende het spel niet en ook niet echt ver gespeeld en nooit op teruggekomen. Van wat ik mij kan herinneren vond ik dit wat onsamenhangend en beetje vreemde game. Toen was ik ook niet into een verhaal volgen ofzo.
alan wake was een xbox 360+ pc exclusive :p

moest een ps2 zulke graphics kunnen doen amai :D

dat terzijde: Pracht van een games. Hopelijk blijft deze traag maar goed verkopen zoals cyberpunk, zodat er een derde komt. Ik ben al fan sinds de eerste uitkwam op pc...

alan wake was een xbox 360+ pc exclusive :p

moest een ps2 zulke graphics kunnen doen amai :D

dat terzijde: Pracht van een games. Hopelijk blijft deze traag maar goed verkopen zoals cyberpunk, zodat er een derde komt. Ik ben al fan sinds de eerste uitkwam op pc...
dan was het den xbox...woopsie :)

ik beeldde mij de gamekamer in ouderlijk huis in en in mijn hoofd was het de ps2, omdat ik daar het meest op zat of van herinner.

Zestal uur verder en paar acts ook al met Alan; DIJK van een spel imo. Hoe verzint ge het allemaal.

Ook wel nice dat het semi max payne herinneringen oproept zonder max payne te zijn. Dit door die voice overs als hij zelf vertelt in the moment; "The payphone was ringing, somehow I knew it was for me"

DLC's staan ook aan 50%, zijn deze de moeite om na uitspelen main game ook nog te doen?

Zit nu in die metro en nog steeds fan :)

Inmiddels 11h op de teller en zit nog 'maar' aan de overlap in coffee world. Denk dat dit dan eerder richting de 25-30h zal gaan. Bekijk wel altijd elke bocht, hoekje, rondom huisje wandelen etc.

Telkens dien opbouw, suspens en het feit dat ge weet dat er iets kan komen, luv it. Die jump scares zijn telkens ook echt jump scares imo.

Voor mij is dit toch al semi-horror, maar kan het wel smaken. Is Silent Hill 2 te vergelijken of totaal niet? Die titel heeft mij nooit iets gezegd, maar omdat dit overal echt warm wordt onthaald mss toch maar eens proberen, moest dit wat in lijn liggen van Alan Wake 2

Ik zit ondertussen met 25u op de teller en zit met beide personages op het point of no return. Ik heb ook nog alle collectibles verzameld en ga voor de platinum. Ik kan het spel moeilijk neerleggen, ik wil steeds weten hoe het verder gaat.

De gameplay en detective stukken met saga vind ik iets leuker. Die met Alan das wat zoeken, maar de effecten en hoe ze alles hebben neergezet is gewoon top gedaan.

Of Silent hill 2 vergelijkbaar is vraag ik me nu ook wel af. Die krijgt overal goeie reviews en mss moet ik die ook wel eens oppikken.

SH2 remake nog niet gespeeld, maar og Alan Wake en og Silent Hill delen vooral dezelfde inspiratie. Twin Peaks.

Eerste Alan Wake was altijd wel een tikkeltje overrated imo.

Hmmm misschien ooit eens een kans geven. Net Alan wake 2 uitgespeeld en platinum gehaald met 28u. Dikke aanrader voor fans van het genre! Binnekort de dlc eens doen! 😊

Terug
Bovenaan