Airfryer

Je kan wat bakolie sprayen. Dat helpt in sommige gevallen.
Bwa tis gewoon dat ik die nog had liggen in de diepvries maar heb al een tijd geen friteuse meer en ik wou geen pan olie op zetten voor enkel een paar bitterballen en kaaskroketten :) dus dacht kga eens proberen of dat nu een fabel is of niet :LOL:

Vanaf nu koop ik gewoon oven/airfryer spul, eigenlijk maak ik dat zelden want als ik zin heb ga ik gewoon 1x per week frituur.

Hebben jullie ook zoveel moeite om dat ding proper te krijgen? Die bovenkant ( waar die warmte gril zit) krijg ik aan geen kanten proper.
Met product van HG lukt het wel ee nbeetje. Citroen insteken ook al geprobeerd...
Hier hebben we zo'n XXL van Philips. Maar denk dat we hem eens meer moeten gebruiken, gaan vaak nog terug naar de gewone oven :)

Hebben jullie ook zoveel moeite om dat ding proper te krijgen? Die bovenkant ( waar die warmte gril zit) krijg ik aan geen kanten proper.
Met product van HG lukt het wel ee nbeetje. Citroen insteken ook al geprobeerd...
Hier hebben we zo'n XXL van Philips. Maar denk dat we hem eens meer moeten gebruiken, gaan vaak nog terug naar de gewone oven :)
Eerlijk gezegd, vergeleken met een klassieke frietketel vind ik dat een genot om proper te houden. Na een jaar of 8-9 is het mandje wel in duidelijk "gebruikte" toestand, maar op die tijd had ik al 2 klassieke frietketels weggesmeten wegens te gortig vuil denk ik.

Ik veeg gewoon na elk gebruik eens met een heel licht vochtige microvezel doek over die spiraal en komt weinig tot niets vanaf dus geen idee of ik gewoon geluk heb of wat dan ook.

Zelfs met bv kippenvleugels waar je na 10 min bakken het vet hoort van rond spatten in dat mandje komt er niet heel veel van dat element af.
Kan zijn als ik eens echt kijk vanbinnen dat ik tussen het element misschien wel spetters ga zien waar ik niet aan kan maar zoals ik hem nu kuis ruik ik toch nooit niets verbrand of zo dus veel zal er niet blijven hangen.

Welke bovenkant :unsure:
Aan de binnenkant waar die spiraal en ventilator zit bovenin, met sommige dingen die je klaar maakt kan dat spatten tegen dat hitte element en kan je na verloop van tijd geuren of rook krijgen als je dat niet eens van tijd tot tijd af veegt met een licht vochtige doek.

Maar eerlijk gezegd ik doe dat ook maar eens 1x per maand, maar heb de indruk dat er weinig tot niets wat ik klaar maak in dat ding vet spetters geeft tegen die bovenkant.

Aan de binnenkant waar die spiraal en ventilator zit bovenin, met sommige dingen die je klaar maakt kan dat spatten tegen dat hitte element en kan je na verloop van tijd geuren of rook krijgen als je dat niet eens van tijd tot tijd af veegt met een licht vochtige doek.

Maar eerlijk gezegd ik doe dat ook maar eens 1x per maand, maar heb de indruk dat er weinig tot niets wat ik klaar maak in dat ding vet spetters geeft tegen die bovenkant.
Merci voor de tip. Ga ik eens checken. We hebben wel een tijd rook gehad. Het zal daar aan liggen.

Onlangs eens een omelet gemaakt in de airfryer. Kwam er ook heel goed uit. Had verwacht dat het droog zou zijn gezien ik geen vetstof gebruikte.

Iemand al eens kroketten daarin gemaakt? Die van mij blijven zo kleurloos en als ik ze een kleurtje wil geven dan zijn ze droog op den duur...

Dat hoeft helemaal niet duur te zijn, bijvoorbeeld de kroketten van het huismerk van carrefour of Albert Heijn zijn ook heel lekker in de airfryer.

Terug
Bovenaan