Airfryer

Ik denk écht dat heel veel mensen zouden overstappen eens ze er eentje een tijd gebruiken (niet na 1x frieten bakken, want dan zit ge er op te kijken en lijkt het inderdaad lang te duren. En je moet wat "wennen" aan de smaak + ge moet de goeie frieten vinden)
Ik ben zo'n overloper, dan wel van oven naar airfryer want ik heb nooit een friteuse in huis gehaald. Toen we er dan eindelijk een hebben aangeschaft, heeft die eerst een dik jaar onaangeroerd in de kast gestaan voor ik dan toch gezwicht ben. En sindsdien gebruik ik die liever dan de oven wat betreft "bewerkte aardappelen" (frieten, kroketten, etc) en snacks. Ik koop geen spul dat zogezegd speciaal voor de airfryer is, alles wat volgens de verpakking in de oven kan, kan imo in de airfryer.
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met andere bereidingen in de airfryer? Dan heb ik het op zaken zoals gebak, vlees (gebraad dat ge bvb anders ook in de oven kunt doen), groentjes, .... Ik las eens een tweet van iemand die succesvol brownies had gebakken, en ik weet niet zo goed of ik dat wel geloof :p

Ik ben zo'n overloper, dan wel van oven naar airfryer want ik heb nooit een friteuse in huis gehaald. Toen we er dan eindelijk een hebben aangeschaft, heeft die eerst een dik jaar onaangeroerd in de kast gestaan voor ik dan toch gezwicht ben. En sindsdien gebruik ik die liever dan de oven wat betreft "bewerkte aardappelen" (frieten, kroketten, etc) en snacks. Ik koop geen spul dat zogezegd speciaal voor de airfryer is, alles wat volgens de verpakking in de oven kan, kan imo in de airfryer.
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met andere bereidingen in de airfryer? Dan heb ik het op zaken zoals gebak, vlees (gebraad dat ge bvb anders ook in de oven kunt doen), groentjes, .... Ik las eens een tweet van iemand die succesvol brownies had gebakken, en ik weet niet zo goed of ik dat wel geloof :p
Majaaaa, ik maak daar broodpudding in, in muffinvormpjes bvb! 12 muffins en de gebakjes dan invriezen per 3.
Gehaktbroodje, kipfilet, croques, fishsticks, zalm, allemaal de airfryer in bij mij! 🥰

Schnitzels zijn lekker... Maar dat is ook te frituren natuurlijk :P

Voor de geïnteresseerden die toch een airfryer willen, lijkt momenteel een goede deal...
Mss de beste periode/reclame voor de airfryer op dit moment.
Frituurolie is nl. het nieuwe WC papier. Nergens nog te vinden.

And what do you know ... voor een airfryer heb je geen liters frituurolie van doen. 😋

Mss de beste periode/reclame voor de airfryer op dit moment.
Frituurolie is nl. het nieuwe WC papier. Nergens nog te vinden.

And what do you know ... voor een airfryer heb je geen liters frituurolie van doen. 😋
chance dat ge verklaart dat het nergens nog te vinden is, had bijna een bus frituurolie mee naar het toilet genomen.

Gehaktbroodje en kipfilet is gewoon kruiden en in het mandje, voor zalm smeer ik m in met knijpboter en kruiden, zonder de boter is het zonde van de zalm! 🙈
De mijne ook eens beginnen gebruiken! Momenteel goeie resultaten met de zoete aardappelfrietjes van de colruyt, gepaneerde kip, garnaalkroketten en party snacks.

Volgende stap is hetgene ik hier quote van Mulan. Hoelang moet dit er gemiddeld in en op welke temperatuur?

De mijne ook eens beginnen gebruiken! Momenteel goeie resultaten met de zoete aardappelfrietjes van de colruyt, gepaneerde kip, garnaalkroketten en party snacks.

Volgende stap is hetgene ik hier quote van Mulan. Hoelang moet dit er gemiddeld in en op welke temperatuur?
Ik begin altijd met 8 minuten op 180 graden en dan zie ik wel.

Voor de zalm kan dat voldoende zijn, afhankelijk van hoe dik je zalmfilet is, gehaktbrood en kip zal eerder 15 minuten zijn, opnieuw afhankelijk van de dikte.

Ik begin altijd met 8 minuten op 180 graden en dan zie ik wel.

Voor de zalm kan dat voldoende zijn, afhankelijk van hoe dik je zalmfilet is, gehaktbrood en kip zal eerder 15 minuten zijn, opnieuw afhankelijk van de dikte.

Thx! Vind het wel eens leuk om zelf te onderzoeken. Maar zalm wil ik niet verkloten :)

Terug
Bovenaan