Aflevering 6: De stem van de mol, de molboekjes begraven... en wat is dat met die Wilhelmscream?

Tussentijdse pol: Wie is de mol 2024?


  • Totaal aantal stemmers
    120
  • Opiniepeiling gesloten .
Ik herinner me het 4de seizoen nog met Gilles van Bouwel, er was een proef in een stad waarbij Gilles echt hard zat te lopen om de tram te halen. Hij had gerust trager kunnen lopen om zo zeker geen geld in de pot te steken, maar hij deed dat niet omdat jezelf onverdacht maken ook belangrijk is als mol. Natuurlijk is het beter als mol om jezelf onverdacht te maken zonder geld in de pot te steken maar easier said then done.
Ik kan me vergissen, want het is al even geleden, maar was die loopproef met Gilles uiteindelijk niet gefaald ondanks zijn effort?
Gilles werd tijdens het lopen door de productie op de hoogte gehouden of hij zijn best moest doen of zich moest inhouden, naargelang hoeveel geld er door de andere kandidaten inmiddels was binnengehaald. Aangezien de pot op 0 stond, kreeg hij instructies om zijn best te doen omdat het toch niets zou opleveren.

Meestal als de mol toch actief een steentje bijdraagt om geld in de pot te krijgen, dan is het eerder naar het einde van de reeks toe als de totale som wat magertjes is, of wanneer ze weten dat in een van de daarop volgende proeven er weer geld uit de pot kan gaan. Ik herinner me bijvoorbeeld wel Gilles die Hanne in een van de allerlaatste proeven van dat seizoen haast over de eindstreep sleurt. Of Lennert die letterlijk door productie werd gevraagd minder te saboteren.
 
Het zou mij verbazen mocht Michaël de mol zijn, om de volgende twee redenen die ik hier al eens heb aangehaald geloof ik:

1) In de proef met de Pandora doos zat er onder tafel een lamp waarmee je de naam van de mol kon zien verstopt langs de rechterkant. Ik ga er vanuit dat de mol dit weet en dus absoluut aan die kant wil plaatsnemen. Michaël stond echter aan de andere kant, wat voor mij totaal onlogisch zou zijn want het is toch echt niet moeilijk om aan de juiste kant te gaan staan als mol. Bijkomend begint hij als een zot naar binnen te spurten om iedereen wakker te maken en draagt zelfs Lynn in zijn nek om zo weinig mogelijk geld te verliezen.

2) In de proef om de eerste vrijstelling (+ verantwoordelijke van de verdubbelaars) ontmaskerde hij Stéphanie die loog over haar filmpje en zo de groep 2000 euro bijbracht. Geen flauw idee waarom je dit zou gaan doen als mol, want het is niet dat hij zich anders verdacht maakt.

Zijn voor mij toch echt twee dingen die totaal onlogisch om te gaan doen als mol.

EDIT: En dit eigenlijk ook nog: In de proef waar Senne gevangen zit is hij een van de personen (of zelfs de enige?) die de kandidaten aanspoort om te gaan communiceren met Senne via de walkie talkie. Als mol laat je dat toch gewoon lekker z'n gangetje gaan lijkt mij.
3) Hij was veel te ijverig actief om die doos van pandora te openen.
Charlotte en Stéphanie hadden in hun kamer duidelijk gemaakt dat ze zéker de doos zouden openen als ze de kans zouden krijgen. Als mol word je normaal op de hoogte gehouden en in dit geval was het als mol dus véél beter om in elk geval proberen die doos niet te openen (tenzij Senne daar absoluut op stond eventueel). Maar nu was Michael zelf meteen veel te actief om die te openen. Ik zou als mol dan altijd mijn best doen om daar voor "het geld te kiezen" en de doos dus niet te openen, wetende dat daarna Charlotte en Stéphanie de doos gingen openen.
 
3) Hij was veel te ijverig actief om die doos van pandora te openen.
Charlotte en Stéphanie hadden in hun kamer duidelijk gemaakt dat ze zéker de doos zouden openen als ze de kans zouden krijgen. Als mol word je normaal op de hoogte gehouden en in dit geval was het als mol dus véél beter om in elk geval proberen die doos niet te openen (tenzij Senne daar absoluut op stond eventueel). Maar nu was Michael zelf meteen veel te actief om die te openen. Ik zou als mol dan altijd mijn best doen om daar voor "het geld te kiezen" en de doos dus niet te openen, wetende dat daarna Charlotte en Stéphanie de doos gingen openen.
Ik weet nu niet of de mol daar nog van op de hoogte wordt gebracht, aangezien de duo's toen al bij elkaar op de kamer zaten.

Als Michaël de mol is dan is zijn acteerwerk trouwens ook fenomenaal hoor. Die zijn gedrag ook bij het openen van die doos. Precies een puber die kattenkwaad aan het uitsteken is. Zo gelukkig dat 'm was. Ik zie daar gewoon echt geen mol in. Van alle kandidaten die er nog overschieten is dat de minst logische mol, nog minder dan Bernard imo.
 
Laatst bewerkt:
Bij de stem van de Mol werd gezegd: je zal mijn echte stem horen in 5 4 3 2 1 en dan hoorden we Bernard en daarna pas de anderen
 
  • Leuk
Waarderingen: math
Michaël leek mij oprecht blij bij de zwijgproef toen Lynn (?) juist zong, maar doorbrak daardoor wel de stilte..
 
Terug
Bovenaan