Active Walking - hiking - wandelen

Mr.Anderson

Well-known member
Ik vind niet meteen een topic terug omtrent wandelen dus post ik hier even mijn vraag:

Wandelen doe ik 1x per jaar (Coast Walk), om mijn vrouw een plezier te doen. Ik wandel dan met mijn loopschoenen, lukt perfect.
Komend weekend doen we de Müllerthal trail. 2 dagen wandelen (rond de 40 km per dag).

Ik vind het precies wat zot om veel geld aan wandelschoenen uit te geven, al komen die altijd wel eens van pas (Ardennen bijvoorbeeld). Dus denk ik eraan om terug gewoon mijn loopschoenen aan te trekken.

Ik heb een blessure aan de enkel, dus zal ik hem sowieso intapen. Wat zouden jullie aanraden? Loopschoenen, of toch straks eens passeren aan A.S. Adventure?

Trailschoenen met een lage drop 4mm (genre Hoka) zal je ook wel nog comfortabel kunnen gebruiken als wandelschoenen.

Als je komend weekend al 40km per dag wil gaan doen, zou ik het sowieso houden op schoenen die je al gewoon bent. Nu nog nieuwe schoenen gaan kopen en daar dan bij warm weer toch wat afstand mee doen, is vragen om problemen.
Mullertal is geaccidenteerd terrein, maar over het algemeen wel goed aangelegde paden, dus zou dat met sportschoenen wel haalbaar moeten zijn.
Weet niet of je gaat kamperen en dus een zwaardere rugzak zal dragen? Dan is het gezien uw 'zwakkere' enkel misschien wel interessant om naar de toekomst te kijken voor een schoen met meer ondersteuning. Al ben ik persoonlijk ook wel van de overtuiging dat trailschoenen voor heel veel volstaan. De enkel dan wat versterken met de nodige ondersteunende oefeningen kan dan helpen.

Als je komend weekend al 40km per dag wil gaan doen, zou ik het sowieso houden op schoenen die je al gewoon bent. Nu nog nieuwe schoenen gaan kopen en daar dan bij warm weer toch wat afstand mee doen, is vragen om problemen.
Mullertal is geaccidenteerd terrein, maar over het algemeen wel goed aangelegde paden, dus zou dat met sportschoenen wel haalbaar moeten zijn.
Weet niet of je gaat kamperen en dus een zwaardere rugzak zal dragen? Dan is het gezien uw 'zwakkere' enkel misschien wel interessant om naar de toekomst te kijken voor een schoen met meer ondersteuning. Al ben ik persoonlijk ook wel van de overtuiging dat trailschoenen voor heel veel volstaan. De enkel dan wat versterken met de nodige ondersteunende oefeningen kan dan helpen.
Bedankt voor uw reactie!

We blijven telkens op hotel slapen, dus een zware rugzak zal ik niet meesleuren. Ik had er ook al over gedacht dat het 'inwandelen' van nieuwe schoenen een probleem zou kunnen vormen. Loopschoenen it is! Coast Walk doe ik ook met loopschoenen.

Gisteren al wat oefeningen gedaan voor de geblesseerde enkel en het lukt wel. Intapen en zien wat het geeft :)

Terug
Bovenaan