Accu klus en tuin machines

Hier ook diehard Parkside fan. Ik heb een tuin van 1.2 ha te onderhouden en ben zeer blij met goedkoop gereedschap dat degelijke kwaliteit levert.
Onder andere in bezit en zeer content van:
- Schroefboormachine Performance 20V (hier is de collectie mee begonnen)
- Bosmaaier/draadtrimmer Performance 40V
- Kettingzaag Performance 40V
- Draadtrimmer 20V
- Accuvoegenborstel 20V
- Boor/beitelhamer
- Slijpstation
- Bandschuurmachine
- Verstrek/afkortzaag

- Excentrisch schuurmachine 20V
- Decoupeerzaag 20V
- Vlakschaaf 20V
- Een stuk of 6 4Ah 20V accu's
+ nog een hoop kleiner materiaal. Zelfs mijn plantentrellissen zijn van Parkside. Ik ben zo'n fanboy dat ik zelfs een fleece trui van Parkside heb en die met trots draag. Spijtig dat de schoenen niet tot maat 47 gaan.

Al bij al voor minder dan 1000 euro een heel garage vol werkmateriaal gevuld.
Garantie doen ze ook niet moeilijk over. 1 accu had het begeven, ze hebben gewoon een nieuwe gestuurd. De oude kan ik waarschijnlijk nog herstellen.
Ik heb hier ook wat Parkside materiaal liggen, maar de kwaliteit is toch niet altijd super.
Heb al verschillende zaken teruggestuurd omdat bvb de laser niet werkte, een draaiknop zo scheef zat dat die niet te bedienen was, een laser die schots en scheef stond en een decoupeerzaag waarvan de zaagbladhouder niet werkte. Een boormachine heb ik 1x vervanging voor gevraagd omdat er iets mis mee was en met die vervanging was weer iets anders mis dat ik gewoon een refund gevraagd heb. Als het deftig in elkaar gezet is, zal het wel werken, maar ik heb vaker niet dan wel een apparaat ontvangen dat goed in elkaar zat spijtig genoeg. Wel allemaal materiaal op 230V, voor materiaal op accu koop ik Makita.

Moet ik trouwens een schroefmachine of een boormachine hebben als ik daar borstels op wil zetten voor iets te poetsen bvb?
Voor de borstels (staal of koper ) best een boormachine , je kan ook schroeven vast en los draaien met dit machine maar een apart schroefmachine (een zogenaamde slagmoer machine of bouloneuse in de volksmond ) is daar beter voor te gebruiken en de meesten zijn dan klein genoeg om ook te gebruiken in de kleinere ruimtes of de iets moeilijkere hoeken
Gewoonlijk zijn er wel combo’s van die toestellen in aanbieding waardoor aanschaf meestal goedkoper is dan apart aankopen . ;)

Vb

Ben jij tevreden over die mesjes? Levensduur tov. draad?
Mijn draad is op en ben aan het twijfelen om over te schakelen op zo'n kop voor mesjes en dan mesjes.
De draad werkt voor mij gewoon niet. Die spoel zit te vast, ik moet altijd manueel die draad verlengen. Miserie.

De eerste mesjes zijn een jaar of twee meegegaan. Ze worden korter en een beetje botter (maar dat niet veel, want het blijven smalle snel bewegende dingen). Heb op Amazon dan voor 12 euro 12 mesjes gekocht. Da's genoeg voor 4 vervangingen.

Terug
Bovenaan