Accu klus en tuin machines

Voor tuinwerk heb ik de Parkside 40v bosmaaier (PKGA 40-Li A1) met 4-in-1 (haagschaar, kettingzaagske, trimmer, bosmaaier schijf), ooit voor €99(!) in promo gekocht. De haagschaar gebruik ik geregeld om bosjes netels en onkruid plat te leggen en dat werkt fantastisch goed, en verbruikt blijkbaar erg weinig. Ik herinner me wel dat er meteen een laagje oppervlakteroest op dat snijblad verscheen, en het handvat verschuift al eens, maar alleszins tevreden van.

Het accu handkettingzaagske (PAGHS20) ben ik ook enorm tevreden van. Dat spel vreet dikke takken en kan je met één hand bedienen, zodat je de tak ook kan vasthouden. Voor €29 of zo gekocht. De ketting zelf is wel minder courant te vinden, geloof ik, en zonder ingebouwd smeerreservoir, maar gewoon af en toe eens dippen in kommetje kettingolie, hé. Enige opmerking zou kunnen zijn dat het volledig kunststof is, maar 't marcheert toch nog.

Ik heb nog verschillende Parkside accu diy tools en eigenlijk nog geen klachten over. Je moet wel de prijzen wat volgen want hun promos zijn niet altijd echte promos, maar verschillende keren op 't jaar geven ze wel superkortingen op bepaalde tools. Ook de commentaren en reviews wat nakijken om te zien of er iets kan aan schelen (dat niet door verkeerd gebruik/verwachting is). Vroeger stond er een versie nummer naast (A1, B2, C3, ...) maar dat doen ze niet meer -- een nieuwere versie was soms niet zo goed als de vorige.

Hun verbruiksmateriaal (slijpschijven, werkschoenen, en dergelijke) is ook altijd in orde geweest.

wat moet ge nu met een bosmaaier en een kettingzaag in een tuin van 100m²? Je kan dat toch eenvoudig ergens huren of misschien wel lenen voor die keer dat je dat nodig hebt.

voor zo'n kleine oppervlakte zou ik ook gewoon meteen voor een robotmaaier kijken. Dan blijft er alleen nog een heggenschaar over.
Vandaag er effectief in aan het werken en een bosmaaier is idd overkill. Zal eerder een grastrimmer worden die ik dan ook later nog kan gebruiken voor de kanten.

Ivm robotmaaier. Zover zijn we nog niet. Dan moet er al eerst fatsoenlijk gras staan en zeker zijn dat alles een beetje waterpas staat en niet met gaten hier en daar.

Maar goed om te horen dat parkside zeker goed genoeg is voor occasioneel gebruik.

Ik zou graag een kantenmaaier van Makita aanschaffen voor de kanten te doen rond de lampjes en speeltuigen van de kinderen. Aangezien ik al accu's heb van Makita, wil ik het graag bij Makita houden. Kan iemand mij een aanbeveling doen, want er is redelijk wat keuze en ik heb geen idee wat te kiezen.

Ik zou graag een kantenmaaier van Makita aanschaffen voor de kanten te doen rond de lampjes en speeltuigen van de kinderen. Aangezien ik al accu's heb van Makita, wil ik het graag bij Makita houden. Kan iemand mij een aanbeveling doen, want er is redelijk wat keuze en ik heb geen idee wat te kiezen.
Mijn broer heeft al een jaar of 5 dit model: DUR181Z

Hij is daar wel content van, bij hem is ook alles van Makita.

Hier ook alles op Makita qua werkmateriaal op accu.

Het voordeel van Makita is dat er ook andere producten worden gemaakt die met hun batterijen werken. Op Aliexpress en andere sites kan je zo'n producten vinden.
Zo heb ik een simpele luchtblazer, heteluchtblazer en een mini hogedrukreiniger. Werkt voorlopig goed. Die eerste 2 kosten een veelvoud bij Makita, dat laatste bestaat niet eens in hun gamma.

Ik heb dit simpel modelletje, niets op aan te merken.

Mijn broer heeft al een jaar of 5 dit model: DUR181Z

Hij is daar wel content van, bij hem is ook alles van Makita.
Ik heb dit simpel modelletje, niets op aan te merken.

Merci voor de antwoorden. Ik vroeg me vooral af of deze sterk genoeg zijn en ook makkelijk het touw (aromatisch) te wisselen is?

Sterk genoeg voor wat? Voor gewoon gazon zeker wel, als ge na maai mei niet voor de eerste keer erdoor moet waarschijnlijk niet, maar dan zou ik eerder naar een bosmaaier dan grastrimmer kijken.
Draad nog niet moeten wisselen, maar systeem wel al open gehad om opnieuw goed te stelen, zeker niet complexer dan bij andere merken of modellen.

Sterk genoeg voor wat? Voor gewoon gazon zeker wel, als ge na maai mei niet voor de eerste keer erdoor moet waarschijnlijk niet, maar dan zou ik eerder naar een bosmaaier dan grastrimmer kijken.
Draad nog niet moeten wisselen, maar systeem wel al open gehad om opnieuw goed te stelen, zeker niet complexer dan bij andere merken of modellen.
Mogelijk mishandel ik mijn Makita grastrimmer, maar die draad is gewoon zo'n nylon filament hier en ik vind dat die wel snel afslijt eigenlijk.

Laatst bewerkt:
Ja idem, die breekt af en toe wel af maar in het merendeel van de gevallen is dat omdat ik zelf te dicht bij stenen of de gevel gezeten heb.

Ik heb een DUR368, die ook ineens bosmaait. Kwam met drie snijmechanismen: de metalen schijf aka grasmaaier, den draad, en uitklappende keramische mesjes.

De schijf werkt goed als alles 100% plat is, den draad is gewoon lastig, en de keramische mesjes zijn eigenlijk een zaligheid.

Het ding is ook megastil op stand 1 en 2 (en twee is voor het meeste werk net voldoende), en maakt een beetje lawaai op stand 3 (maar niets vergeleken met een bosmaaier op benzine, wat een herrie maken die...). Heeft ook een handige "even in reverse" functie om het draaiende deel te ontdoen van grassen die erin gedraaid geraakt zijn. Je kan op stand 2 gemakkelijk een uur aan een stuk maaien met 2x5Ah batterijen erin.

Het is meer dan gewoon een kantenmaaier natuurlijk, maar ik gebruik hem daar natuurlijk ook wel voor, en ik ben er heel content mee.

Hier ook diehard Parkside fan. Ik heb een tuin van 1.2 ha te onderhouden en ben zeer blij met goedkoop gereedschap dat degelijke kwaliteit levert.
Onder andere in bezit en zeer content van:
- Schroefboormachine Performance 20V (hier is de collectie mee begonnen)
- Bosmaaier/draadtrimmer Performance 40V
- Kettingzaag Performance 40V
- Draadtrimmer 20V
- Accuvoegenborstel 20V
- Boor/beitelhamer
- Slijpstation
- Bandschuurmachine
- Verstrek/afkortzaag

- Excentrisch schuurmachine 20V
- Decoupeerzaag 20V
- Vlakschaaf 20V
- Een stuk of 6 4Ah 20V accu's
+ nog een hoop kleiner materiaal. Zelfs mijn plantentrellissen zijn van Parkside. Ik ben zo'n fanboy dat ik zelfs een fleece trui van Parkside heb en die met trots draag. Spijtig dat de schoenen niet tot maat 47 gaan.

Al bij al voor minder dan 1000 euro een heel garage vol werkmateriaal gevuld.
Garantie doen ze ook niet moeilijk over. 1 accu had het begeven, ze hebben gewoon een nieuwe gestuurd. De oude kan ik waarschijnlijk nog herstellen.

Ik heb een DUR368, die ook ineens bosmaait. Kwam met drie snijmechanismen: de metalen schijf aka grasmaaier, den draad, en uitklappende keramische mesjes.

De schijf werkt goed als alles 100% plat is, den draad is gewoon lastig, en de keramische mesjes zijn eigenlijk een zaligheid.

Het ding is ook megastil op stand 1 en 2 (en twee is voor het meeste werk net voldoende), en maakt een beetje lawaai op stand 3 (maar niets vergeleken met een bosmaaier op benzine, wat een herrie maken die...). Heeft ook een handige "even in reverse" functie om het draaiende deel te ontdoen van grassen die erin gedraaid geraakt zijn. Je kan op stand 2 gemakkelijk een uur aan een stuk maaien met 2x5Ah batterijen erin.

Het is meer dan gewoon een kantenmaaier natuurlijk, maar ik gebruik hem daar natuurlijk ook wel voor, en ik ben er heel content mee.
Ben jij tevreden over die mesjes? Levensduur tov. draad?
Mijn draad is op en ben aan het twijfelen om over te schakelen op zo'n kop voor mesjes en dan mesjes.

Na gesukkel met elektrische grasmaaier met verlengkabel eens aan het kijken voor een grasmaaier op accus. Heb al wat gereedschap van Makita dus zou daar ook bij blijven, eventueel 2dehands eentje kopen en dan andere accus kopen op amazon om het goedkoop te houden?

Na gesukkel met elektrische grasmaaier met verlengkabel eens aan het kijken voor een grasmaaier op accus. Heb al wat gereedschap van Makita dus zou daar ook bij blijven, eventueel 2dehands eentje kopen en dan andere accus kopen op amazon om het goedkoop te houden?
Ik ga hetzelfde doen.
Machine op draad buiten en ene op pillen kopen, geen gedoe meer.
Let wel dat je originele pillen koopt, heb al verhalen gehoord van Chinese pillen die in vlammen opgaan.

Terug
Bovenaan