Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Het niveau gaat hier weer recht de afgrond in.
'Amerika lokte de oorlog uit om zelf gas te verkopen'
'De middenklasse in België heeft het zeer moeilijk, wordt uitgeperst, profiteurs van immigranten'
Als je de oorlog en de aanloop volgt, zeg je zo'n gatachterlijke zaken niet.
En de middenklasse in België is zowat de rijkste in Europa en de wereld.
Wat een dik vet verwend gelul eerste klasse.
Die premie verdwijnt in de zak van de installateur.Maar die zonnepanelen-premie mag nu gewoon op de schop. Het is meer dan rendabel genoeg zonder premie...
Maar anderen hebben hier al uitgelegd waarom vaste contracten met recht en reden goedkoper zijn: je hebt mensen die op voorhand hun energie bestellen, waarbij de energieleveranciers dus zelf al een veel beter zicht hebben op hoeveel energie ze moeten inkopen bij de produceten.
Ja en eenduidige tarieven. Iedereen zelfde kwh prijs, eventueel ingedeeld in basisverbruik en comforttarief.Wil je terug naar een staatsbedrijf dat zowel produceert als levert... tja... krijg ik dan hetgeen dat ik de jaren voor deze crisis te veel betaald heb door vast te nemen in plaats van variabel eigenlijk ook terug? Denk het niet.
Sociaal tarief zou dan afslanken, dat is veel te goedkoop.Ik begrijp ten volle dat er basisnoden zijn, en dat voor sommigen de overheid moet helpen om daarin te voorzien, maar daar horen wat mij betreft dan strenge voorwaarden bij, en 20% van de bevolking die daarvoor in aanmerking komt lijkt mij dan weer véél te véél
Hervormen en strenger beleid.met zoals gebruikelijk in België het nodige misbruik van dat systeem, inclusief in tijden met ook nog eens een migratiecrisis waarbij sommigen hier binnenwandelen en een heleboel "voordelen" krijgen waar ze nooit toe bijgedragen hebben...
Je zegt dat alsof zuinig leven een verdienste is, dat is gewoon de standaard hoor.De middenklasse in België is misschien rijk, daarom ben ik dat niet en velen anderen die geen sociaal tarief genieten ook niet. Ik neig héél hard naar het standpunt van Biljart, ook altijd relatief zuinig opgevoed, zelden op buitenlandse vakantie, etc. maar nooit iets te kort gekomen.
Eén van mijn ouders dreigt overigens zelfs technisch werkloos te worden omwille van deze stijgende gasprijzen, maar waar ben ik nu weer zeker van? Dat die dan daar verlies aan gaan lijden, maar géén sociaal tarief gaan krijgen. Ze hebben gelukkig wél zonnepanelen, maar daar staat ook een zuinig leven tegenover.
Je zegt dat alsof zuinig leven een verdienste is, dat is gewoon de standaard hoor.
Never waste a good crisis. Waarom moet je weer helemaal de andere kant uitgaan door te zeggen dat amerika de oorlog uitlokte. Het enigste dat er gezegd is dat het financieel rendabel is voor de US om de oorlog zo lang mogelijk te rekken. Naar zowel oorlogsindustrie als energie-export.Het niveau gaat hier weer recht de afgrond in.
'Amerika lokte de oorlog uit om zelf gas te verkopen'
'De middenklasse in België heeft het zeer moeilijk, wordt uitgeperst, profiteurs van immigranten'
Als je de oorlog en de aanloop volgt, zeg je zo'n gatachterlijke zaken niet.
En de middenklasse in België is zowat de rijkste in Europa en de wereld.
Wat een dik vet verwend gelul eerste klasse.
Dus jij stelt dat de US deze oorlog rekt, om wat meer gas of wapens te 'verkopen'.Het enigste dat er gezegd is dat het financieel rendabel is voor de US om de oorlog zo lang mogelijk te rekken.
Ik stel dat het winstgevend is momenteel voor de US.Dus jij stelt dat de US deze oorlog rekt, om wat meer gas of wapens te 'verkopen'.
Zoals ik zei vind ik dat een gatachterlijke mening, die je onmogelijk kan hebben als je de situatie gevolgd hebt.
Never waste a good crisis. Ik denk dat het eerder gatachterlijk is om naïef te zijn om zoiets niet in te zien en geen gebruik te maken van de opportuniteit.Dus jij stelt dat de US deze oorlog rekt, om wat meer gas of wapens te 'verkopen'.
Zoals ik zei vind ik dat een gatachterlijke mening, die je onmogelijk kan hebben als je de situatie gevolgd hebt.
Nee, dat je wss je voorschotten aangepast hebt omwille van de doemberichten. Maar je afrekening gebeurt met de prijzen van 9 maand terug. Voor komende winter zal je die 1000 euro rap terug kwijt zijn.
De economie van de VS heeft vooral baat bij een Europa dat rijk en stabiel is en dat veel van hun producten kan kopen. Er zijn nu een paar bedrijven die spectaculair winnen aan de oorlog maar al de bedrijven die exporteren naar Europa zijn al aan het verliezen of gaan beginnen verliezen als Europa in een zware recessie sukkelt, wat niet zo onwaarschijnlijk is als de hoge gasprijzen aanhouden.Never waste a good crisis. Ik denk dat het eerder gatachterlijk is om naïef te zijn om zoiets niet in te zien en geen gebruik te maken van de opportuniteit.
Hoe langer het duurt, hoe slechter voor Rusland en dan kan de VS zich volledig focussen op China.
Neen, je insinueert heel duidelijk meer dan dat:Ik stel dat het winstgevend is momenteel voor de US.
Het gaat niet over het vuur aan de lont steken, het gaat over het vuur gaande houden.
Nee ik ben vrij zeker dat de US een lang conflict wilt.
Dat de VS de situatie zoals ze is wat uitdiept en verlengt om nog wat meer miljardjes binnen te rijven is geen in de verste verte 'Groot complot en deal met rusland'
Die investeringen in oekraine moeten renderen he![]()
De export is al fucked door de dollar / euro pariteit. Import natuurlijk weer niet.De economie van de VS heeft vooral baat bij een Europa dat rijk en stabiel is en dat veel van hun producten kan kopen. Er zijn nu een paar bedrijven die spectaculair winnen aan de oorlog maar al de bedrijven die exporteren naar Europa zijn al aan het verliezen of gaan beginnen verliezen als Europa in een zware recessie sukkelt, wat niet zo onwaarschijnlijk is als de hoge gasprijzen aanhouden.
Bovendien zijn de VS en Europa ook natuurlijke bondgenoten, De VS heeft er ook strategisch alle belang bij dat de EU en de EU economie zo sterk mogelijk is.
De VS zal wel blij zijn om alles wat ze winnen, wat logisch is, maar ik denk niet dat ze hopen dat het langer duurt en al zeker niet dat ze stappen zetten om het conflict te verlengen.
Heb je dat artikel gelezen?Zoek maar eens op hoeveel dollars van de ukraine bills er naar wapenleveranciers vloeien en hoe politiekers vlot aandelen van raytheon kopen.
Linkje
Inderdaad, gelieve u dus beter te informeren.Geopolitiek speelt er natuurlijk wel een pakje meer dan dat.
Bij Engie is het (voor ons althans) niet gemakkelijk. Midden juni aangevraagd via contactformulier om maandelijkse afrekening voor gas en elektriciteit te krijgen. Midden augustus contact opgenomen met de chatdienst. Het antwoord was dat men ermee bezig was. Ondertussen zijn we al 3 maanden verder en ik heb er nog steeds niets van gemerkt.. ondertussen ook al klacht ingediend bij de CREG of VREG (geen idee meer wie, maar ook geen reactie van hun kant.)(https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/09/09/elke-...-kan/)
Ik lees hier dat je een maandelijkse factuur kan krijgen obv van je werkelijke verbruik. Je zou dan geen constant voorschot betalen, maar telkens een variabele factuur krijgen met wat je effectief verbruikte. Voordeel is dat je veel korter op de bal kunt spelen: als je vindt dat je factuur te hoog is kan je je verbruiksgewoontes meteen aanpassen voor de maand erop.
Voorwaarden zijn een digitale meter en aangesloten zijn bij een van de grotere energieleveranciers. Je moet het ook zelf aanvragen blijkbaar.
Iemand die weet waar je dit voor Eneco kan doen op hun site?
Ge beseft toch dat die 40 miljard niet op palletten naar oekraine verstuurd worden maar dat die grotendeels naar amerikaanse wapenfabrikanten gaat?Neen, je insinueert heel duidelijk meer dan dat:
Heb je dat artikel gelezen?
Naar jouw jarenlange gewoonte op dit forum, veronderstel ik van niet?
Dat artikel toont dat 80% van die 'vlotte politiekers' tussen 1k en 15k dollar aandelen hadden.
En de rest gemiddeld minder dan 80k.
De meesten onder hen zijn multimiljonair.
Inderdaad... Amerika verdient totaal niets aan deze oorlog. Echt... het slaat helemaal op niets....Neem, jouw insinuaties slaan op niets.
War has been good for U.S. companies that liquefy natural gas and send it overseas in giant, ocean-going vessels, raising the possibility of a significant climate liability, according to an environmental nonprofit that’s been tracking LNG trends across the country.
En als ge dan toch weer zo graag threaddigt...As Europe ramps up spending on security, US defence firms eagerly await bulk orders for top-of-the-line military hardware. Germany and Finland agreed to purchase 35 and 64 F-35 fighter jets, respectively, in deals worth $4.4 billion and $9.4 billion. Spain will spend $950 million on eight Sikorsky Seahawk helicopters, while Poland will fork out $4.7 billion for a Patriot air defence missile system. Ralph Acaba, CEO of Raytheon, one of the top US missile manufacturers summed up the surge in sales when he said, “Europe is really big for us now, and that’s a big change in just the last few years and even the last 18 months.”
Nu ja als ge zo graag zevert kan ik bovenstaande posts mss iets beter begrijpen...Dat was niet de discussie.Ge beseft toch dat die 40 miljard niet op palletten naar oekraine verstuurd worden maar dat die grotendeels naar amerikaanse wapenfabrikanten gaat?
Nagevraagd: 220 euro per maand over de laatste 12 maand, augustus inbegrepen.En als ge dan toch weer zo graag threaddigt...
Als er iets feitelijk op niets slaat is dat de slechtst epc scorende woning ooit, nota bene nog eens met accumulatiekachels verwarmd wordt 120 euro per maand betaalt voor elektriciteit....Nu ja als ge zo graag zevert kan ik bovenstaande posts mss iets beter begrijpen...
Utututut nu zo niet afkomen. Vind je dat de US verdient aan de crisis of geven ze het gas gratis weg uit de goedheid van hun hart. En de wapenleveringen aan ukraine en europese partners zijn aan serieuse discounts? Per F35 dat ze kopen krijgen ze er eentje gratis bij ofzo?Dat was niet de discussie.
Vind je dat de US het conflict bewust willen rekken of niet?
Aangezien ze net een bill gestemd hebben die 40 miljard voorziet voor oekraine, en een 20 miljard naar eigen producenten vloeit, hebben ze het toch niet nagelaten van de door belastingsgeld gesponsorde beurseffecten te profiteren. All is fair in the stock market and war zeker...Vind je op basis van jouw artikel dat politici bewust aandelen kopen van wapenleveranciers, daarmee insinuerend dat ze het conflict bewust zouden beïnvloeden voor eigen financieel gewin?
Berekend over de laatste kwartaalprijs van juni... she was in for a surprise deze winter. Zal makkelijk x4 geweest zijn had ze haar kot niet verkocht.Dat was niet de discussie.
Vind je dat de US het conflict bewust willen rekken of niet?
Vind je op basis van jouw artikel dat politici bewust aandelen kopen van wapenleveranciers, daarmee insinuerend dat ze het conflict bewust zouden beïnvloeden voor eigen financieel gewin?
Nagevraagd: 220 euro per maand over de laatste 12 maand, augustus inbegrepen.
Niet afwijken graag, niemand betwist dat de US gasproducent is en hiervoor geld krijgt.Utututut nu zo niet afkomen. Vind je dat de US verdient aan de crisis of geven ze het gas gratis weg uit de goedheid van hun hart.
De beurskoers van Raytheon (het bedrijf waarover het gaat in uw artikel) is sinds de start van het conflict -4%.Aangezien ze net een bill gestemd hebben die 40 miljard voorziet voor oekraine, en een 20 miljard naar eigen producenten vloeit, hebben ze het toch niet nagelaten van de door belastingsgeld gesponsorde beurseffecten te profiteren. All is fair in the stock market and war zeker...