Aanpak van de gas- en energiecrisis

Ik verwacht ook dat de regering verantwoordelijk met haar middelen omgaat. Maar vele zaken waar de wins te halen zijn zijn al jaren bekend en heeft men al geprobeerd of bekeken om te veranderen. Gezien dat het niet gelukt is (omdat er teveel mensen tegen waren, men teruggefloten geweest is door de wetgeving of vanuit ideologische overwegingen) acht ik het weinig waarschijnlijk dat dit nu wel zou gebeuren. Hoogst waarschijnlijk zal steun in de energiefactuur gewoon neerkomen op een belastingsverhoging met als pervers gevolg dat de middenklasse het kind van de rekening zou zijn waarbij er zoals zoveel keren er voor die groep meer nadeel zou zijn dan voordeel. Iedere maatregel kost nu eenmaal geld en moest er ergens een easy manier zijn om te besparen zou de politiek het wel doen, kwestie van hun populariteit te boosten maar gezien dat niet gebeurd zal het wel niet zo simpel zijn om te doen. Dus gaat men wel weer de techniek toepassen om aan uw voordeur te komen bellen met een mooi cadeau, een bongobon of een doos praline's terwijl iemand anders via de achterdeur aan de haal gaat met uw autosleutels, tv en computer. Maar je hebt toch een mooi cadeau gekregen he :sarcastic:
Over bongobonnen gesproken:

47mJF5V.jpeg

Man man:

Ze willen iedereen nog vlug een vast contract bij Luminus aansmeren zeker, net stond daar trouwens ook 700 euro extra per jaar :sneaky:

Man man:

Ze willen iedereen nog vlug een vast contract bij Luminus aansmeren zeker, net stond daar trouwens ook 700 euro extra per jaar :sneaky:
Uuuhmn

Uuuhmn
Eerst 40% omhoog om dan 17% ofzo te zakken.
Dat is nog steeds een forse stijging hé

Het ene artikel kijkt naar de gemiddelde prijs van heel de maand augustus
Het andere (van jou) ziet een daling ergens op 1 of 2 dagen
Het is alle twee juist, maar zegt eigenlijk niks

Eerst 40% omhoog om dan 17% ofzo te zakken.
Dat is nog steeds een forse stijging hé

Het ene artikel kijkt naar de gemiddelde prijs van heel de maand augustus
Het andere (van jou) ziet een daling ergens op 1 of 2 dagen
Het is alle twee juist, maar zegt eigenlijk niks
Zakken is op het totale bedrag wel een grotere hap dan stijgen.
100 + 40% = 140
140 - 40% = 84

Lol. Wat kan je daar nog op zeggen. 10,000 euro jaarfactuur voor een gemiddeld gezin.

Lol. Wat kan je daar nog op zeggen. 10,000 euro jaarfactuur voor een gemiddeld gezin.
Het enigste wat ik eruit haal is het volgende :

Hoe je nog aan die prijzen kan ontsnappen? Moeilijk, zegt Jong. “Je kan vandaag investeren in eigen productie door zonnepanelen te installeren. Of je kan proberen wisselen naar een vast energiecontract, maar er is nog slechts één speler op de markt die dat aanbiedt, Luminus. En ook die contracten zullen vanaf september de hoge groothandelsprijzen volgen.”

jaja :p.

Overigens nog een groot verschil met het jaarbedrag wat in het artikel van HLN wordt getoond, namelijk 5797 euro.
Dus dat is een stijging die nog niet in de huidige tariefkaarten verwerkt is lijkt het.

Sarcasme modus: ON
Onze premier gaat het energieprobleem even eigenhandig oplossen in Noorwegen
Ze zullen nogal onder de indruk zijn van deze bolwassing van onze wereldleider.

En dan even NAVO lidmaatschap als argument aanhalen dat zij mee moeten "tussenkomen" in onze energiekosten:
"Noorwegen is dan wel geen lid van de Europese Unie, maar wel een NAVO-bondgenoot."

Dat hij bij terugkomst ook even langs Saoedi-Arabië vliegt om te vragen of zij geen deel van hun winst willen spenderen aan mijn dure tankbeurt. Want die hebben toch samen met België het klimaatakkoord van Parijs ondertekend?

Sarcasme modus: OFF

Dat het zever en sensatie is
Want het artikel gaat er vanuit dat de prijs een heel jaar lang op dezelfde recordhoogte blijft
EN het artikel gaat er vanuit dat de gemiddelde mens zijn vebruik niet gaat aanpassen

Goed om wat paniek te zaaien en wat Holle slogans te horen, maar niet echt realistisch voor de gemiddelde Belg

Zakken is op het totale bedrag wel een grotere hap dan stijgen.
100 + 40% = 140
140 - 40% = 84
Welke daling (aardgas)?

Deze ochtend sorry het uur dat ik zag staan was dat uit Amerika Deze namiddag was er inderdaad een heel sterke daling.
Maar als ik nu kijk, dan zie ik helemaal geen daling meer, in tegendeel.
Momenteel 0.00% (break even) - maar dit wijzigt elke seconde

Tenzij ik naar de verkeerde koersen aan het kijken ben? :tongue:

Laatst bewerkt:
De futures voor september staan op 282 euro ipv 339 vrijdag. November en December staan overigens nog boven de 300 euro.

Edit: betreft de TTF Dutch gas

Weet iemand of The North Face of Patagonia kamerjassen verkopen? :unsure:
Ja aan 10x de normale prijs :unsure:

De futures voor september staan op 282 euro ipv 339 vrijdag. November en December staan overigens nog boven de 300 euro.

Edit: betreft de TTF Dutch gas
Bedankt gevonden.

Laatst bewerkt:
De ministers van energie van de 27 Europese lidstaten komen op 9 september samen om een plafonnering te bespreken. Zou het dan toch? En waar gaat men de grens trekken?

Laatst bewerkt:
De ministers van energie van de 27 Europese lidstaten komen samen op 9 september om een plafonnering te bespreken. Zou het dan toch? En waar gaat men de grens trekken?
Ik zie dat helemaal goed komen, Europa die de gasprijzen zal plafonneren. Je weet wel, dat continent dat serieus afhankelijk was van Rusland voor hun gas. En wanneer dat gas er niet meer is direct in de problemen komt. Nu gaat dat continent (dat zelf bitter weinig fossiele brandstoffen heeft op hun grondgebied) gaan zeggen dat de gasprijs te hoog is, ik geloof dat die gasproducerende landen daar echt zitten op te wachten. Is gans het westen nu eigenlijk wereldvreemd geworden?

Sarcasme modus: ON
Onze premier gaat het energieprobleem even eigenhandig oplossen in Noorwegen
Ze zullen nogal onder de indruk zijn van deze bolwassing van onze wereldleider.

En dan even NAVO lidmaatschap als argument aanhalen dat zij mee moeten "tussenkomen" in onze energiekosten:
"Noorwegen is dan wel geen lid van de Europese Unie, maar wel een NAVO-bondgenoot."

Dat hij bij terugkomst ook even langs Saoedi-Arabië vliegt om te vragen of zij geen deel van hun winst willen spenderen aan mijn dure tankbeurt. Want die hebben toch samen met België het klimaatakkoord van Parijs ondertekend?

Sarcasme modus: OFF
Wat had je gedacht van onze mr "we maken een deal om geen deals te maken". :ROFLMAO:

Pronostiek? Hoe lang zingen deze clowns het nog uit?

Pronostiek? Hoe lang zingen deze clowns het nog uit?

En daarna...de rechtse clowns aan de macht? Dat zijn dan clowns die af en toe een koffie gaan drinken bij Poetin. Poetin dat is die man uit Rusland. Rusland die maar al te graag rechtse marionetten aan de macht zou hebben in vele EU landen. Al die EU landen die dan nog afhankelijker worden van Rusland.
Goed idee.

Terug
Bovenaan