Aanpak van de gas- en energiecrisis

Snel zoeken leert me dat die op papier 8l verbruikt dus 12l betekend echt wel dat het aan uw rijstijl ligt (zeker als je geen korte afstanden doet)

Ik denk dat @Carrion bedoeld dat dat als bedrijfswagen kan en daar ben ik het volledig mee eens

Mja op papier en het echt is een verschil. Zeker stuk dat ik doe is meestal de expresweg met 8 rode lichten en max 120.

Nu goed ga de discussie nu ni kapen maar ik rijd nog best normaal se.

Deze energiecrisis onderlijnt overigens nogmaals hoe pervers het systeem van tankkaarten is:

Eén groep mensen die het quasi niet voelt, al de rest moet extra betalen.
Ik rijd zelfs gewoon rond - momenteel de snelste weg om opslag te krijgen :ROFLMAO:

Meh, op die manier zijn mensen met sociaal tarief wel de grote winnaars. 1.5k verschil op de rekening.

Ik geef er niets om dat m'n tankkaart voordeel geeft. Werk er ook voor.

Snel zoeken leert me dat die op papier 8l verbruikt dus 12l betekend echt wel dat het aan uw rijstijl ligt (zeker als je geen korte afstanden doet)

Ik denk dat @Carrion bedoeld dat dat als bedrijfswagen kan en daar ben ik het volledig mee eens
Tgoh, niet persé hoor. Ik ben over het algemeen geen fan van auto’s met dergelijk verbruik. Ik ga niet hypocriet doen, ik heb ook een bedrijfswagen. Een VW t-roc, gemiddeld rond de 6,4l/100 km verbruik. Maar als ze morgen afkomen dat ik naar pakweg een Polo met 5l/100 km moet overschakelen heb ik geen probleem. Hell, tot ik vorig jaar een bedrijfswagen kreeg reed ik zelfs gewoon rond met een VW Polo.

Ik ben verre van een groene jongen, maar ik vind eigenlijk al die grote verbruikers, en zeker +10l/100 km, gewoon nodeloos verbruik. Waarom heb je een auto van dergelijk verbruik en bijhorend vermogen nodig om hier in godbetert België rond te rijden. Laat staan al die beunhazen met hun Ford Raptors en Dodge Rams. Die mogen ze gewoon verbieden wat mij betreft.

Laatst bewerkt:
Tgoh, niet persé hoor. Ik ben over het algemeen geen fan van auto’s mer dergelijk verbruik. Ik ga niet hypocriet doen, ik heb ook een bedrijfswagen. Een VW t-roc, gemiddeld rond de 6,4l/100 km verbruik. Maar als ze morgen afkomen dat ik naar pakweg een Polo met 5l/100 km moet overschakelen heb ik geen probleem.

Ik ben verre van een groene jongen, maar ik vind eigenlijk al die grote verbruikers, en zeker +10l/100 km, gewoon nodeloos verbruik. Waarom heb je een auto van dergelijk verbruik en bijhorend vermogen nodig om hier in godbetert België rond te rijden. Laat staan al die beunhazen met hun Ford Raptors en Dodge Rams. Die mogen ze gewoon verbieden wat mij betreft.

Kan je ook van veel huizen zeggen dan: waarom zo groot, open bebouwing, .. :p

Kan je ook van veel huizen zeggen dan: waarom zo groot, open bebouwing, .. :p
Oh, maar dat denk ik ook vaak hoor. Kleine anekdote: de eigenaar van de drankhandel hier in de buurt is een nieuw huis (lees: vila) aan het bouwen. Zijn kinderen zijn het huis uit dus enkel voor zichzelf en zijn vrouw. Geen zever, op diezelfde oppervlakte kan je 3 huizen bouwen. Ik vind dat er gewoon over. Ik zal nooit akkoord gaan met het discours dat we allemaal maar in de stad op een appartement moeten gaan wonen. Maar het kan allemaal toch wel wat kleiner en zuiniger?

Ik ben momenteel vrijgezel, ik ben eind vorig jaar naar een woning gaan kijken. Maar deze was qua formaat eerder een duplex maar dan ik huisvorm. Met een deftig tuintje. Niets gigantisch maar ruim genoeg om de hond, of zelfs een kleine te laten spelen. Eigenlijk was die woonst zelfs perfect voor een jong koppel of 1-kind gezin.

Het hoeven zelfs geen rijhuizen te zijn, half open heb je toch ook meer dan genoeg ruimte en privé? Dat hoeft echt geen vrijstaande woning te zijn. Als de huizen iets kleiner zouden zijn op een iets kleinere oppervlakte zouden meer mensen iets kunnen betalen lijkt me. Een tuin van 50 meter diep is toch echt voor niets nodig?

Ik vraag me af wat je moet doen om 2k per maand aan gas te verbruiken? Tenzij je ook volledig kookt op gas?

Als hm moet doorrijden met zo'n AMG daalt zen benzine meter even snel als zen toerenteller stijgt. 12l is voor die auto nie overdreven. De papieren opgaves zijn gwn belachelijk

Ik vraag me af wat je moet doen om 2k per maand aan gas te verbruiken? Tenzij je ook volledig kookt op gas?
Die stoken met de ramen open zeker ?

Men zou beter werk maken van energievoorziening op europees niveau en een echt Europese grid creëren, mss met behulp van een basis aan kernenergie maar het grote deel kan hernieuwbaar met waterkrachtcentrales windturbines en PV parken zodat we onafhankelijk zijn van Rusland, de VS en het Midden-Oosten, de kans dat er tegelijk geen zon is, geen wind is en er geen water naar beneden valt in heel de EU is onbestaande en indien alsnog verminderde opbrengst is er nog de kerncentrale die ondersteund met een basiscapaciteit.
Hopelijk is dit een aanzet voor de politiek

Oh, maar dat denk ik ook vaak hoor. Kleine anekdote: de eigenaar van de drankhandel hier in de buurt is een nieuw huis (lees: vila) aan het bouwen. Zijn kinderen zijn het huis uit dus enkel voor zichzelf en zijn vrouw. Geen zever, op diezelfde oppervlakte kan je 3 huizen bouwen. Ik vind dat er gewoon over. Ik zal nooit akkoord gaan met het discours dat we allemaal maar in de stad op een appartement moeten gaan wonen. Maar het kan allemaal toch wel wat kleiner en zuiniger?

Ik ben momenteel vrijgezel, ik ben eind vorig jaar naar een woning gaan kijken. Maar deze was qua formaat eerder een duplex maar dan ik huisvorm. Met een deftig tuintje. Niets gigantisch maar ruim genoeg om de hond, of zelfs een kleine te laten spelen. Eigenlijk was die woonst zelfs perfect voor een jong koppel of 1-kind gezin.

Het hoeven zelfs geen rijhuizen te zijn, half open heb je toch ook meer dan genoeg ruimte en privé? Dat hoeft echt geen vrijstaande woning te zijn. Als de huizen iets kleiner zouden zijn op een iets kleinere oppervlakte zouden meer mensen iets kunnen betalen lijkt me. Een tuin van 50 meter diep is toch echt voor niets nodig?
Als je ziet hoeveel dat huis kost zou je ook beseffen dat dit maar voor heeeeeel weinig mensen is weggelegd. De als maar stijgende kosten voor nieuwbouw zijn inherent al aan het zorgen dat de gemiddelde grootte van een huis omlaag gaat. Die paar mensen die een gigantische nieuwbouw zetten gaan echt weinig invloed hebben op de betaalbaarheid van andere huizen ze.

De maatregelen van de regering om de prijs met 20-30 cent te laten zakken gaan niet veel effect hebben zo.

Tankstations luiden alarmbel: “We moeten boven de maximumprijs gaan of sluiten”

Vormen ook de torenhoge benzineprijzen een verdoken belastingbrief? Tot 48,5% vloeit naar Belgische overheid​

Wat ik niet goed snap is dat een vat olie nu volgens de media evenveel kost als met de crisis van 2008. Maar ik kan me niet herinneren dat ik in 2008 deze tarieven heb betaald voor brandstof. Dat kan toch niet alleen aan een indexering van de prijzen liggen? Als ik een jaarlijkse indexering van gemiddeld van 2% toepas op de prijs van 2008 kom je nu aan een maxprijs van ongeveer 1,60 euro voor een liter brandstof

Wat ik niet goed snap is dat een vat olie nu volgens de media evenveel kost als met de crisis van 2008. Maar ik kan me niet herinneren dat ik in 2008 deze tarieven heb betaald voor brandstof. Dat kan toch niet alleen aan een indexering van de prijzen liggen? Als ik een jaarlijkse indexering van gemiddeld van 2% toepas op de prijs van 2008 kom je nu aan een maxprijs van ongeveer 1,60 euro voor een liter brandstof

Brandstof is dan ook gewoon meer en meer een verkapte vorm van belastingen heffen. 48,5% die terug vloeit naar de overheid in vorm van accijnzen en belastingen is niet normaal. Pure pesterijen zijn dat.

Terug
Bovenaan