Aanpak van de gas- en energiecrisis

Ik ben nog altijd liever een gesjarelde middenklasse dan iemand met het laagste inkomen.

Kunt nu eenmaal niet alles hebben in het leven.
Je kan ook van gesjarelde middenklasse naar beneden tuimelen.

Waarom de middenklasse zich in dit land gewillig laat uitpersen als een citroen is me toch een raadsel.

België is een paradijs voor de uitersten van de maatschappij. Zie die van hun vermogen kunnen leven betalen veel minder belastingen dan degene die van inkomsten uit arbeid moeten leven. Degenen die niets hebben kunnen rekenen op steun.

Dat we de kwetsbaren steunen is niet meer als normaal maar de herverdeling van de welvaart komt hier altijd op dezelfde schouders terecht.

Je kan ook van gesjarelde middenklasse naar beneden tuimelen.

Waarom de middenklasse zich in dit land gewillig laat uitpersen als een citroen is me toch een raadsel.

Gewillig is een groot woord.

Maar hebben we veel keuze? het is niet dat massaal naar brussel gaan iets uithaalt hé? En niet meer betalen komen ze uw kot leeghalen.
Dan maar vrijwillig afzakken naar het niveau dat je het meeste gratis krijgt van de staat?

En onze stem laten horen haalt ook niet veel uit, moesten verkiezingen effectief iets veranderen het was al lang verboden.

ik heb hier vlakbij ook een slagschaduw van een paar minuten. Vree irritant wel.

Duurt niet lang, en het moet juist zonnig genoeg zijn om dat bepaald uur én de molen moet stevig wieken maar dan zie je dus de gevels van de apartementen hier iets verder flikkeren.
Als dat maar een paar minuten is, is dat dan zo storend?

Als dat maar een paar minuten is, is dat dan zo storend?

Nee, het stoort mij niet, meestal zie ik het niet omdat ik op dat uur nog niet opben, en is ook maar enkel tussen begin mei en eind september. Maar als je erop kijkt is het wel vree irritant, dus kan me wel voorstellen dat mensen die een echt slagschaduw in hun tuin hebben op een uur dat de meesten wakker zijn dat vree lastig vinden en er terecht iets over zeggen.

Dus die krijgen al een korting die meer is dan ik op een jaar betaal en ze gaan nog meer korting krijgen.
Dat die eerst eens leren om minder te verbruiken :wtf:

Men zou als het ware durven fluisteren dat mensen geen korte termijn individuele opofferingen gaan doen voor onzekere ver in de toekomst gelegen collectieve voordelen.

Die voordelen zijn er dan inderdaad voor de mensen die geen duizenden euro waardeverlies moeten slikken, klopt. Dat is nog het meest irritante aan heel dit boeltje. De hypocrisie van een groep witte ridders die 'veilig', en ver genoeg, van de windmolens wonen om er nadien in een andere buurt neer te planten. Nadien zijn ze dan verontwaardigt omdat je er tegen bent. Ik heb dat ook tegen de cooperante gemeld: waarom zit niemand in uw bestuur van onze buurt? Waarom pleit U niet om een molen naast uw wijk te planten, dan vertrekken we tenminste al 'gelijk'? (in dit voorbeeld kon dit ook) Weet U wat de voorzitter me zegde? 'Gaat U Uw huis binnenkort verkopen, misschien?'

Ik kan je zeggen: op dat moment ontplofte ik...

Ik had gehoopt dat we deze keer eens allemaal een duw in de rug gingen krijgen. Maar als ik Vandenbroucke mag geloven zal het dus weer allemaal voor de middenklasse te betalen zijn.
  • Daarbovenop komt er een korting van 80 euro (bij gemiddeld gebruik levert dat 720 euro op).
--> Is die extra korting allleen voor diegenen die een sociaal tarief genieten of voor iedereen?
Nevermind, .. ik had de post van SomeDude nog niet gelezen.

Dat vind ik een schandalig compromis to be honest ..

• Daarbovenop komt er een korting van 80 euro (bij gemiddeld gebruik levert dat 720 euro op).
--> Is die extra korting allleen voor diegenen die een sociaal tarief genieten of voor iedereen?
Nevermind, .. ik had de post van SomeDude nog niet gelezen.

Dat vind ik een schandalig compromis to be honest ..
Nu staat er:
  • Daarbovenop komt er voor die bevolkingsgroep een korting van 80 euro (bij gemiddeld gebruik levert dat 720 euro op).

(Artikel blijkbaar ondertussen aangepast)
Ja klopt. Ik begin te lezen waar ik de dag ervoor gestopt ben, en ik heb dan wel eens te neiging te reageren op posts vooraleer ik alle posts heb gelezen die daarop volgen ... en dan maak ik die fout nogmaals, en nogmaals en ..

Ik ben een beetje te lui daarin en dan heb ik het (alweer) aan mijne rekker. :tongue:

Aldus: *ignore* mijn replies ... Ik verdiep me verder ;)

Laatst bewerkt:
Nu staat er:
  • Daarbovenop komt er voor die bevolkingsgroep een korting van 80 euro (bij gemiddeld gebruik levert dat 720 euro op).

Waar lees je dat?

Ik zie staan: "Over de grootte van zo’n forfaitaire korting op de jaarfactuur was er nog discussie, maar de verschillende partijen zijn akkoord gegaan met 80 euro."

waar haal je die 720 euro? Kansarme gezinnen hun jaar duurt maar 9 maand? hebben ze daar ook korting op gekregen?

Nee, het stoort mij niet, meestal zie ik het niet omdat ik op dat uur nog niet opben, en is ook maar enkel tussen begin mei en eind september. Maar als je erop kijkt is het wel vree irritant, dus kan me wel voorstellen dat mensen die een echt slagschaduw in hun tuin hebben op een uur dat de meesten wakker zijn dat vree lastig vinden en er terecht iets over zeggen.

De fysieke nadelen van een windmolen (voor zover gekend) zijn slagschaduw en geluidsoverlast. Slagschaduw, dat moet je kennen om er te kunnen over oordelen. Dat beperkt zich bij ons tot november en februari, meestal een half uur per dag, als de zon nog laag staat (kort voor de middag). Maar dat is een half uur dat je de rolluiken moet dichtdoen of dat je niet in je veranda kan zitten, want je wordt er gek van. Dus neen: in het geheel is dat niet veel, maar dat is gewoon iets dat er bij komt...en dat is natuurlijk ook de directe oorzaak van de waardevermindering van je huis.
Geluidsoverlast: minimaal. In het ergste geval enkele dagen per jaar dat we niet in onze tuin kunnen zitten van het lawaai. En dan moet je weten: wij wonen naast een gewestweg. Het repetitieve gebrom is werkelijk irritant. Niet zozeer omdat het luid is, maar omwille van het repetitieve karakter.

Nu staat er:
Heu ik had gewoon gecopy/pasted. Blijkbaar zijn ze het artikel nog aan het aanpassen as we speak ?? Of zie ik spoken?

Ok whatever ... maakt verder niet zoveel uit :tongue:

Dus die krijgen al een korting die meer is dan ik op een jaar betaal en ze gaan nog meer korting krijgen.
Dat die eerst eens leren om minder te verbruiken :wtf:
Belachelijk. Waar kan ik terugvinden of je in aanmerking komt? Ik wil dat nu toch ook wel eens controleren.

Belachelijk. Waar kan ik terugvinden of je in aanmerking komt? Ik wil dat nu toch ook wel eens controleren.

Ge moet vooral zo min mogelijk bijdragen aan de maatschappij.

konden ze gewoon niet de btw verlagen voor de lage inkomens.. Nu mag ik weer dubbel betalen. MIjn stijgende energiefactuur en die van '1 miljoen!!!!!!!' gezinnen met het sociaal tarief.
Aan gemiddeld 3 personen per gezin wil dat zeggen dat er 3 miljoen mensen in armoede leven ofwa???

Terug
Bovenaan