Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Als je voeding al meer dan 5j oud is, koop gewoon een nieuwe. Is niet de kost, en je bent ineens mee met de laatste standaarden.
850w is voldoende. Mss 1000 voor iets meer future/upgradeproof.
Zelf krijg ik de asus tuf 9070xt binnen eind april.
Het is nu inderdaad niet de grootste meerprijs, om na een goede 15 jaar weer op je gemak te zitten natuurlijk. Als ik nu nog een nieuwe gpu koop, heb ik een compleet nieuwe pc, is de upgrade naar een nieuwe voeding misschien ook niet onlogisch natuurlijk. 15 jaar is en bljift een mooie staat van dienst ja.De Red Devil is het beste model van Powercolor(buiten dan de Liquid Devil maar die komt met waterblok).
Zolang die voeding nog goed is, hoef je die niet persé te vervangen. Enkel bij een nieuwe voedingen heb je wel die 12vhpwr kabel er standaard bij. Voor €120 heb je al een deftige MSI 850W voeding, wat nog redelijk goed meevalt qua prijs. Mijn HX1200i was dubbel zo duur 6 jaar terug.
Normaal ga je er ofwel een melding van krijgen dat bepaalde rails niet aan hun voltage komen, ofwel doet die voeding gewoonweg niks meer.
Kan inderdaad wel met ouderdom te maken hebben dat ze die voedingen niet ondersteunen in hun line-up van kabels.
Heb besloten om een Inno3D RTX 5070 Twin X2 OC te kopen. Alphacool heeft er al waterblokken voor gemaakt omdat die reference design PCB's zijn. Enkel nog ff wachten op vakantiegeld.
Tenzij een 5070 Ti goedkoper wordt tegen mei, dan gaat het mss zo eentje worden.
Highend hoeft voor mij toch ni meer, want speel toch enkel Destiny 2 en ooit mss nog wel eens een andere game zoals Cyberpunk ofzo. Blijft toch op 1440p UW spelen, dus zal wel meer dan voldoende zijn.
Ga waarschijnlijk ook nog een Distro plate kopen voor mijn loop, die kosten met pomp ook een goeie €150-175.

Hmm is 850w niet dikwijls de mooie, gulden middenweg?Als je voeding al meer dan 5j oud is, koop gewoon een nieuwe. Is niet de kost, en je bent ineens mee met de laatste standaarden.
850w is voldoende. Mss 1000 voor iets meer future/upgradeproof.
Zelf krijg ik de asus tuf 9070xt binnen eind april.

Het is nu inderdaad niet de grootste meerprijs, om na een goede 15 jaar weer op je gemak te zitten natuurlijk. Als ik nu nog een nieuwe gpu koop, heb ik een compleet nieuwe pc, is de upgrade naar een nieuwe voeding misschien ook niet onlogisch natuurlijk. 15 jaar is en bljift een mooie staat van dienst ja.
Hmm dan toch voor Nvidia gegaan ja? Puur omwille van de waterblokken die reeds voorhanden zijn, of nog andere reden?
Destiny 2 zelf nooit gespeeld, maar Cyberpunk op 1440p UW, gaat een 5070 dat trekken op deftige settings? Want is en blijft toch een stevige game?
Of speel je dan met Frame Gen en DLSS ofzo?
In ieder geval, het beloofd precies wel weer een mooi systeem te worden ja bij jou![]()
.En een 5090 is 3000+€.Mijn 5080 overclocked met 9800x3D overclocked trekt 600W uit het stopcontact onder maximale load. 850W is nog steeds optimaal voor zo’n systeem. 1000W is pas nodig vanaf een 5090.
En wellicht zijn die kaarten dan weer efficiënter en zuiniger qua performance per watt. Een 5090 is verre van efficiënt dus als je veel gamet zal dat extra kosten aan elektriciteit geven.En een 5090 is 3000+€.
Dan kan je beter binnen dit en 3-5 jaar opnieuw 800€ geven voor een nieuwe kaart. Als je het wil doen voor future proofing. Niet als het draait omdat je de extra grafische kracht nu al nodig hebt.
Minder goede voedingen zou ik met een grote systeem upgrade idd wel vervangen.Ja natuurlijk een hx1200i..daar kun je idd gerust 10j mee verder. Ik ging uit van een minder goede voeding.
Mijn vorige was ook een hx1000i , voor mij ideaal qua vermogen/futureproofing en optimale belasting.

Vanaf een 2080 zal een 5070 een deftige upgrade zijn. Zeker met DLSS en frame gen 2x.Ben altijd bij Nvidia gebleven en nooit echt spijt gehad. Altijd heel content van geweest. AMD is ook zeker goed, maar niet echt goede ervaringen mee gehad in het verleden. Mijn Vega 64 is na 1.5 jaar al kapot gegaan (weliswaar onder garantie).
Het gaat vooral om het feit dat ik niet op de hoogste settings ga spelen en dat ik toch nog jaren verder kan met die 5070.
Die 2080 kostte in de tijd ook een goeie €1000 en wil dat geld er niet meer aan uitgeven.
Heb al 6 jaar met die 2080 gedaan en die draait eigenlijk nog alles op deftige settings. Zelfs Cyberpunk 2077 draaide heel stabiel op mid tot high settings op 75Hz met G-Sync en DLSS. Met FrameGen en DLSS4 zou dat wel goed draaien.
Destiny 2 is niet echt een zwaar spel want op mid-high settings draait die zelfs nog stabiel op 75fps. Gameplay met vijanden kan soms wel zwaar worden voor de GPU omdat er soms heel veel tegelijk spawnen.
Als de prijzen van de 9070 nog wat zouden zakken en Alphacool brengt in die periode een waterblok uit dan zou ik wel naar die kaart kunnen upgraden.
Heb wat reviews en benchmarks van de 5070 vs 5070ti vs 9070 vs 9070 XT gezien en die 5070 haalt in de meeste games iets meer fps dan de 9070 (niet in alle games).
Heb 8 jaar met een 5820K gedaan en sinds een paar jaar heb ik nu een 11700KF met een serieus highend bord voor weinig geld kunnen kopen, dus ga daar wel wat jaren mee doen. Case, PSU en de custom loop ga ik niet direct moeten upgraden.
Ben ook wel benieuwd als alles op punt staat met die 5070 en distro plate.
Was ik ook wel aan't denken. Een 5070 zou toch een goeie 50% beter zijn dan de 2080.Vanaf een 2080 zal een 5070 een deftige upgrade zijn. Zeker met DLSS en frame gen 2x.
Hmm waar heb je die gevonden voor die prijs?Ik heb de Sapphire Nitro+ 9070XT gehaald voor een 829 euro, en kom van een 2070s.
0 problemen met de 12v-2x6 connector tbh en ik gebruik het verloopstuk naar 3x8-pin.
Past super netjes in een Fractal North.
Ik had nog nooit van coil whine gehoord maar ik het gelezen heb wil ik dit absoluut zoveel mogelijk vermijden. Ik ben enorm gevoelig voor geluiden en zeker voor hoge tonen.Hmm waar heb je die gevonden voor die prijs?
Je moet soms al geluk hebben om zelfs de basis "Pulse" tegen die prijs te vinden.
En wat zijn de eerste bevindingen? Geen coil whine, geen problemen met temps?
Op vlak van FPS zal het wel geen problemen geven tegenover je 2070s, is de exact zelfde upgrade als welke ik ook wil doen.

Amazon.de dropte er regelmatig aan deze prijs een 2 tal weken geleden.Hmm waar heb je die gevonden voor die prijs?
Je moet soms al geluk hebben om zelfs de basis "Pulse" tegen die prijs te vinden.
En wat zijn de eerste bevindingen? Geen coil whine, geen problemen met temps?
Op vlak van FPS zal het wel geen problemen geven tegenover je 2070s, is de exact zelfde upgrade als welke ik ook wil doen.
Welke heb je gekocht?Nog niks van coil whine gehad op mijn 5070 Ti.
Vsync of ingame frame limit aanzetten kan helpen tegen coil whine.
Dan koop je voor een extra 20 euro beter een nieuwe 4070(S), of 2de hands voor dezelfde prijs als een basic 5060 ti voor een pak meer performantie. Of als de nieuwere DLSS features je niet interesseren dan een 3080 2dehands. Die 5060 ti presteert slechter dan een kaart 80 series kaart uit 2020.. Afschuwelijke kaart.+- 550€ voor de betere 5060ti 16GB, 470€ voor de meer basic versies. Er is geen founders editie van de 5060 reeks.
Als die prijs nog wat zakt is het een deal voor me denk ik.