Nog nooit DLSS quality geprobeerd dan? Op 1440p zakt de performance toch ook wel wat in ray tracing games met alles open?Ieder zijn meug he, ik speel nog altijd op native op mijn OLED. Ik speel dan ook 'maar' op 1440p.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Nog nooit DLSS quality geprobeerd dan? Op 1440p zakt de performance toch ook wel wat in ray tracing games met alles open?Ieder zijn meug he, ik speel nog altijd op native op mijn OLED. Ik speel dan ook 'maar' op 1440p.

Da's u laten afzetten én een brandgevaar in huis halen. Double fail.5090’s hier worden momenteel verkocht aan 3350 eur.
![]()
Idem hier hoor: +3000€. Eéntje aan 2990€ (MSI Ventus)5090’s hier worden momenteel verkocht aan 3350 eur.
![]()
Voordeel: in de winter is uw kot mee verwarmd, nadeel, in de zomer moet ge een airco steken om al die hitte buiten te krijgen ...Da's u laten afzetten én een brandgevaar in huis halen. Double fail.
Haha. Het is dus 250 euro minder hier want het is een ROG Astral.Idem hier hoor: +3000€. Eéntje aan 2990€ (MSI Ventus)
Zoekresultaten rtx 5090 - Pricewatch - Tweakers
tweakers.net
Ik zou het wel goed opzoeken. In iRacing is Nvidia een stuk beter in VR dan AMD omdat ze SPS ondersteunen, maar geen idee als dat ook zo voor AMD is.Voor mij staat het nu wel vast dat de volgende een 9070XT wordt, enkel een (dikke) maand op de tanden bijten tot die prijs nog wat lager gaat. Flight Simulator 2024 in 4K is 1% low 54 / avg 54.7 voor de 9070 XT vs 48 / 54.4 voor de 5080. Andere games is meestal wel andere koek maar ik wil MSFS in VR kunnen gamen. Enige nadeel momenteel zijn de zeer weinige VR videos voor de AMD kaart, een Pimax headset zal wat te veel van het goede zijn vrees ik. Wordt nog afwachten of ik dan een Quest 3 in huis haal of alsnog een Pimax.
Voordeel: in de winter is uw kot mee verwarmd, nadeel, in de zomer moet ge een airco steken om al die hitte buiten te krijgen ...
Als je de markt van games bekijkt zou ik een daling verwachten. Maar omdat de markt van videokaarten zit verweven met de AI hype is het nog maar de vraag of daar ook minder geïnvesteerd gaat worden, en wat dat met de prijzen gaat doen.Met een mogelijk nakende recessie, enig idee wat het met de hardwareprijzen gaat doen? Stijgen of net dalen? Luxegoederen hebben typisch dalende vraag in slechte tijden dus zakt de prijs?
(Ook weer typisch dat ik fan ben van de duurste
)Dus wat zouden jullie aanraden? Dit uit persoonlijke ervaringen met AMD, uit reviews, jullie gedachtengang.. Ik hoor het graag!
Heb gisteren een paar waarschuwingen gehad van de instapper 9070xt kaarten rond 760-770€.Er werd gezegd dat de "tweede wave" van 9070 kaarten vanaf midden april ging komen, geloof ik, en elders zie ik "na april". Met het succes zal daar wel druk genoeg achterzitten.
Nja de Sapphire Pulse kan je nu vinden voor €780, de Hellhound voor een goede €809.Pulse is niet slecht, voor een instapmodel. Deftig koelen zal die zeker wel doen, gewoon wat minder t.o.v. die Nitro+.
Powercolor is ook zeker een heel betrouwbaar merk, samen met XFX behoren ze wel tot de top van AMD kaarten, net onder Sapphire. Die Hellhound's zijn de beste modellen van Powercolor.
Je kan altijd zo'n 2x (of zelfs 3x of 4x) 8-pin naar 12vhpwr kabel kopen bij Corsair zelf of een custom kabel laten maken door Cablemod, zijn ineens dan gesleeved in de kleur dat jij wil (wat weinig uit zal maken voor die Sapphire, want die kabel zit verstopt).
Hou er wel rekening mee die voeding is bijna 15 jaar oud.
Die adapters dat mee in de doos zitten vertrouw ik ook niet. Beste is zo weinig mogelijk extra kabels er tussen hebben.
Ik ga ook zo'n kabel laten maken door Cablemod om bij de kleurencombo van mijn custom cable kit te blijven, mits ik ook geen 12vhpwr kabel heb op mijn HX1200i (Blue Label). Is dan wel ineens een full cable en geen adapter.
Zoals hierboven net vermeld, de Sapphire Pulse kan je nu vinden voor €780, dus begint toch mooi die richting uit te gaan, scheelt hem echt niet veel meer. Dus sterk aan het twijfelen om nu al iets te kopen, of toch nog wachten inderdaad. Ergens ook gewoon schrik dat plots toch de prijzen weer goed zouden stijgen, door de hele handelsoorlog die momenteel gaande is..Heb gisteren een paar waarschuwingen gehad van de instapper 9070xt kaarten rond 760-770€.
Nja de Sapphire Pulse kan je nu vinden voor €780, de Hellhound voor een goede €809.
Was er bij PowerColor ook niet nog 1 betere model, de Devil?
Mijn voeding is inderdaad nog een oud beestje, tot op heden nog nooit problemen gehad, maar bij elke upgrade stel ik mezelf wel de vraag, voeding nog houden of toch maar eens kijken voor een nieuwe.
Nu met enige tijd geleden nieuwe CPU, ram en mobo gekocht te hebben, en nu ook de gedachten voor een nieuwe gpu.. Doet de vraag zich weer voor natuurlijk. Ik zeg het, tot op heden nog steeds een top voeding, maar het is toch niet dat je op voorhand iets kan merken dat die het ver gaat "begeven"?
Cabelmod had ik eerlijk gezegd helemaal nog niet aan gedacht, even opgezocht, maar voor mijn voeding bestaat het niet. Zal logischerwijs wel te maken met de ouderdom alweer.
Trouwens, vermits jij nu een 12vhpwr kabel gaat laten maken, dan toch de keuze gemaakt voor een 5070 (Ti)? Toch niet AMD gegaan?
.Ook gezien, bij caps.nl, is vrijwel de enige shop die de prijzen sterk naar beneden doet zakken. Het gierige trio Alternate/Megekko/Azerty laten de prijzen daarentegen nog lekker hoog staan.Heb gisteren een paar waarschuwingen gehad van de instapper 9070xt kaarten rond 760-770€.