Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Nu op dit moment wel. Had die post meer dan een week geleden gemaakt. Toen waren ze nog redelijk van prijs.'t Is niet gezegd maar ik zou mij in't zak gezet voelen moest ik nu een 4070 Ti Super kopen voor 1000€ (prijs tegenwoordig) en je kan binnen een maand ofzo een 5070 Ti kopen voor minder geld.
Als ziet welk probleem er nu is, zal dat niet volgende maand opgelost zijn. Iedereen die nu geen 5080 kan kopen wegens te duur geworden, gaat gewoon proberen een 5070 ti proberen scoren.'t Is niet gezegd maar ik zou mij in't zak gezet voelen moest ik nu een 4070 Ti Super kopen voor 1000€ (prijs tegenwoordig) en je kan binnen een maand ofzo een 5070 Ti kopen voor minder geld.

Ik heb die vorige week kunnen pakken voor 1300euro (de zwarte OC versie). Leverdatum 17 maart.De PNY 5080 staat toch al op de NL en DE Amazon voor 1499, nog altijd duur maar geen 1800-2000 euro zoals bij sommige winkels ...
edit: laat maar, er staat 18 april![]()
Ge had een paar maanden geleden voor rond de 2000 een RTX 4090 en dat is een betere kaart dan een 5080.Inderdaad. Al komt een goeie AIB 5080 wel zeer dichtbij met een overclock. Die dingen overlocken gelijk gek. 17% sneller dan FE 5080 is geen uitzondering.In feite als je er rationeel over nadenkt is 1300 euro voor een 5080 ook al veel al te veel, en dat beginnen al veel gamers "normaal" te vindenGe had een paar maanden geleden voor rond de 2000 een RTX 4090 en dat is een betere kaart dan een 5080.
17% dat is wel een pak. Dan is het soms wel de moeite om 100 euro extra te betalen voor een betere versie (maar niet veel meer).
Ik vind het design van de FE wel knap gedaan, compact voor zo veel power. Maar anderzijds lees ik ook over power connectors, PSU's en kabels die doorbranden bij de RTX 5090 (die nog een pak meer stroom zuipt). Ik weet niet of en in welke mate de RTX 5080 hier ook zou kunnen last van hebben.

Niet echt, heel die 12HPWR is toch iets grondig mis mee. Er komen alsmaar meer faulty reports vanop de 4090 en 5090. Er zijn o.a. kabels gemeten die tot 140 graden halen onder full load.Ik lees vooral dat de connectors dan niet recht zitten, niet diep genoeg erin zitten ed. Veel gebruikers errors dus.
Ik heb 2x een RTX5080 gereserveerd, eentje geleverd eind April(PNY black OC) en eentje eind Maart (PNY aRGB OC). De eerst geleverde zal ik houden, de andere annuleer ik. Mss dat ik in tussentijd nog een goedkopere tegenkom, maar weet niet of ik dan nog eens reserveer, heb dadelijk voor 4500 euro RTX5080 orders uitstaan...
Het is een upgrade vanaf een RTX3080, dus de sprong is wel groot.
Ik moet allessinds mijn GPU upgraden (coolermaster 650W nu) en misschien mijn case. Volgens specs heb ik 1mm over in de lengte...
Niet echt, heel die 12HPWR is toch iets grondig mis mee. Er komen alsmaar meer faulty reports vanop de 4090 en 5090. Er zijn o.a. kabels gemeten die tot 140 graden halen onder full load.
Probleem situeert zich onder de high loads richting 600W inderdaad, met vaak slecht load balancing. Er zijn reports van single kabels die 10A trekken. Gisteren las ik dat bij bv. Gigabyte de load balancing beter zou zijn.Het lijkt op een onbalans over de aderparen in de connector. Dan moet Nvidia het design aanpassen. De vraag is hoe het met de AIB partners is geregeld. Hebben die een betere stroomtoevoer of niet.
Ik moet nog 1,5 maand wachten op mijn RTX5080, voorlopig laat ik de order dus staan. Deze verbruikt ook maar de helft, dus daar speelt zo een issue al minder.
De Asus Astral en Gigabyte Gaming OC doen stock 5% sneller dan FE. En met overclock gaan die 2 kaarten nog een 12% sneller dan stock. Dus 17% sneller dan FE. Uiteraard kan je die FE ook wel wat overclocken, maar je loopt sneller tegen de power limit en koeling aan.17% dat is wel een pak. Dan is het soms wel de moeite om 100 euro extra te betalen voor een betere versie (maar niet veel meer).
Ik vind het design van de FE wel knap gedaan, compact voor zo veel power. Maar anderzijds lees ik ook over power connectors, PSU's en kabels die doorbranden bij de RTX 5090 (die nog een pak meer stroom zuipt). Ik weet niet of en in welke mate de RTX 5080 hier ook zou kunnen last van hebben.
Das geen slechte deal aangezien een 4070ti nu al 1100euro kost.Even deze thread hijacken. Is het nog de moeite om een 2dehands pc te kopen met een 13600kf en een 4070ti voor 900€. Ik ging eigenlijk wachten om een nieuwe pc samen te stellen met een 5070ti, maar ik vrees voor de beschikbaar en ik had toch graag een andere pc gehad ten laatste eind maart.