aankoopadvies diepvriezer

Justchill

Member
Hoi,

ik moet ook nog een nieuwe diepvriezer kopen. Geen verstand van. Kunnen jullie tips geven? Merken, functies, dealers?
Moet een losstaand model zijn, heb veel plaats. Komt in de berging.

groetjes + merci voor de tips

is ook beetje persoonlijke voorkeur, zeker naar afmetingen toe.

Beste qua isolatienormen is een koffer/kist diepvriezer. isoleren beter + bij openen gaat de koude er niet uit. Maar deze nemen wel wat plaats in.
Enige wat ik aanraad van functie is 'nofrost' zo hoef je nooit meer manueel te gaan ontdooien / ijs eruit krabben. ook geen last van aangroei van ijs. Ook heb je nu al 'Low Frost' en ik vermoed indien je uw vriezer niet dagelijks opendoet, dat dit meevalt.

Ik heb gezocht naar de grootste goedkoopste 'nofrost' vriezer, en ik kwam enkele jaren geleden uit op een Whirpool en deze gevonden op Loeters.be

Ik heb destijds gewoon degene gekozen die in de reclame was tijdens black friday, lange garantie had en die voldeed aan mijn eisen qua omvang alsook het energetisch verbruik en nofrost. En dat geen kist model was. Ik haatte dat werkje van de diepvries ijsvrij maken... dus dat was voor mij een noodzaak. Alsook vind ik het wel praktischer om schuiven te hebben om aan mijn diepvrieswaar te geraken dan met zo'n kistmodel.

Is toen een Whirlpool geweest, die gaf 15 jaar garantie op de motor. En heb toen gewoon bij Krefel gekocht aangezien die winkel in de geburen was (moet toch een beetje lokaal steunen ;p). Indien je ecocheques hebt, die niet vergeten. Ook checken of je via die voordeelplannen van het werk of anderen er niet nog een bepaalde korting af kan (5% indien je met aankoopbonnen betaalt)

Vooral niet te klein. De bak lijkt groot, maar door de dikke isolatie in de wanden, blijft er daar binnenin veel minder van over. Zit altijd (te) vol... is mijn ervaring.

Van thuis uit veel diepvriezers gehad: algemeen niet te klagen over koelen zelf - maar wel klachten over de uitvoering:

- liebherr (Miele = hetzelfde eigenlijk) en Siemens: zeer goed, lades in stevig kunststof- breken niet en zijn ook goed bij zware belading
- Beko, Whirlpool: koelen idem maar kunststof is rommel, te fragiel - komt niet meer in huis

Nog een tip: deur met hefboom die drukt voor makkelijke opening is handig, geen noodzaak - gewoon makkelijker te openen.

Wij hebben onze kist weggedaan en vervangen door een grote staander van Bosch. Reden is dat onze kist altijd propvol zat en we uiteindelijk gewoon niet meer wisten wat waar zat en amper bij iets konden als het beneden lag. Volgens mij is het qua energieverbruik te verwaarlozen gezien de tijd die we nu besparen met zoeken. Ook geen last meer van ijs aan de randen.

Ik denk dat we die van 328l hebben:

Intussen al 7 jaar geleden dat ik nog een diepvries kocht, daar verschiet ik van.

No frost vind ik ook een must. Zelf wel voorstander van een staand model: neemt minder vloeroppervlakte in en is door de schuiven/bakken gemakkelijker om dingen terug te vinden.

Toen had ik blijkbaar een statistiek gevonden over tevredenheid & betrouwbaarheid per merk volgens klanten. Geen gigantische verschillen, maar toch een paar merken die qua tevredenheid duidelijk lager scoorden, sluit ook goed aan bij wat @contextbinder zegt.

MerkTevredenheidBetrouwbaarheid
Beko
79​
95​
Haier
81​
94​
Zanussi
78​
93​
Electrolux
78​
92​
AEG
80​
91​
Liebherr
85​
93​
Whirlpool
78​
91​
Siemens
84​
94​
Miele
86​
93​
LG
82​
95​
Bosch
83​
94​
Bauknecht
81​
94​

En inderdaad, Liebherr en Miele zijn hetzelfde voor diepvriezers, aan de hand van de specificaties kan je zo zien welke modellen identiek zijn.

Hier werd het uiteindelijk een Liebherr.
Omdat die in de garage staat, was een duurder, stiller model niet belangrijk. Ook niet te groot want we vriezen niet zoveel in, en groter = duurder + meer verbruik.

Energieklasse vond ik ook wel een belangrijke, dat scheelt behoorlijk wat qua energieverbruik. En daarmee ook qua jaarlijkse elektriciteitskost. Toen was dat nog met A+, A++, A+++,... maar die klassen zijn sindsdien aangepast. Maar het verschil in energiekost over 10-15 jaar levensduur scheelde gemakkelijk €500 - €1000, veel meer dan het verschil in prijs tussen een zuinig en minder zuinig toestel.

Wij hebben onze kist weggedaan en vervangen door een grote staander van Bosch. Reden is dat onze kist altijd propvol zat en we uiteindelijk gewoon niet meer wisten wat waar zat en amper bij iets konden als het beneden lag. Volgens mij is het qua energieverbruik te verwaarlozen gezien de tijd die we nu besparen met zoeken. Ook geen last meer van ijs aan de randen.

Ik denk dat we die van 328l hebben:
Ik neig wel naar die Bosch.
Content van? Stil?
Is uw model met open vakken?

Ik neig wel naar die Bosch.
Content van? Stil?
Is uw model met open vakken?
Zeer tevreden over. Staat in de garage dus weet niet hoe stil hij echt is maar stoort zeker en vast niet. Wij hebben geen volledig open vakken maar wel een paar met klepjes, de rest met schuiven.

Ik heb de GSN58DWDV (Bosch, gekocht in 23, quasi identiek, uw model is tikkeltje zuiniger).
Goede koop. Ruim, handig met de lades en de vakjes, stil.

Terug
Bovenaan