Aankoopadvies : Computerscherm - wallmount (+soundbar)

phate_13

Well-known member
Ik wou hier eens polsen of iemand hier wat extra inzicht en advies in kon geven.
In functie van de herinrichting en verfraaing van mijn bureau, zou ik mijn huidige schermen eens een update willen geven.
Momenteel zijn dit de Dell U2412M (1920*1200) & Dell 2209WA (1680*1050). Vreemde combinatie inderdaad, maar wel altijd zeer tevreden geweest van iets meer ruimte te hebben in de hoogte. (Beide 16/10 ipv 16/9 verhouding.)

In functie van toenemend thuiswerk zou ik graag gebruik maken van een KVM switch om te wisselen tussen eigen (vaste) pc en laptop van het werk.

2-3 meter achter de bureau is ook een klein leeshoekje.

Daarmee dacht ik nu aan de volgende opstelling, de producten op zich zijn nog verder te bepalen maar voorbeelden van de richting waarin ik aan dacht :
+ te bepalen soundbar

Met een dergelijke opstelling heb ik :
- Ingebouwde KVM switch
- Met PiP dualscreen veel ruimte in de hoogte
- Een bureau die volledig leeg is op muis/toetsenbord na
- Mogelijkheid om het scherm, inclusief geluid, mooi te richten naar de leeshoek om van daaruit eventueel iets te kunnen kijken

Zijn er mensen die hier wat inzichten in kunnen bieden? Goedkopere (deftige) alternatieven voor de beugels? Ideën qua soundbar voor aan een pc (gemakkelijk aan te sluiten aan het scherm). Is dit goed aan te sluiten aangezien er vanuit de pc geen usb-c aansluiting naar het scherm zal lopen? Recht of gebogen scherm? Waar nog rekening mee te houden?

Alvast bedankt!

Terug
Bovenaan