Aankoopadvies 4K Gamingmonitor voor RTX3090

@LL_ST@RR

Member
Naar ik gelezen heb zou de RTX3090 tot zen beste uiting komen met een 4K resolutie,ik heb nu 3440 X 1440 dus geen 4K :(
Of zou een TV als monitor ook een optie zijn?
Shoot plzz

grtzz
 
WQHD is effectief 1440p voor 34" uitgerokken, WQHD+ is dezelfde verhouding maar opgetrokken tot 38", dpi is normaal gelijk

5K2K is effectief een hogere resolutie
Das wat ik bedoel :)
 
WQHD is effectief 1440p voor 34" uitgerokken, WQHD+ is dezelfde verhouding maar opgetrokken tot 38", dpi is normaal gelijk

5K2K is effectief een hogere resolutie
Das wat ik bedoel :)
Maar die zijn niet uitgerokken, die hebben een aangepaste resolutie speciaal voor die grootte.

Als de DPI van 1440p en 1440p UW gelijk is kunnen ze niet uitgerokken zijn, hé. Als die 34" UW effectief 2560x1440 als resolutie heeft, dan pas zijn die uitgerokken want dan is de DPI ook lager.
 
@Ascari: WQHD is toch gewoon 1440 maar uitgerokken om breedbeeld te maken. Maw breder gemaakt. Ook wel effectief pixels natuurlijk toegevoegd, maar het bied geen hogere DPI zoals 4K vs 1440p op hetzelfde schermformaat.
Ik bedoel niet softwarematig gescaled.
 
Dacht al ^^ Heb al wat monitors bekeken 4K/5K 4Kx2K maar voorlopig vind ik men gading niet....De meeste reviews gelezen.
Voorlopig wacht ik ff tot er wat nieuwe uitkomen zoals bvb de Asus XG43UQ
Die Samsung G9 spreekt me ook wel aan maar die aspect ratio van 32:9 word niet echt veel ondersteund voor games !
 
Dacht al ^^ Heb al wat monitors bekeken 4K/5K 4Kx2K maar voorlopig vind ik men gading niet....De meeste reviews gelezen.
Voorlopig wacht ik ff tot er wat nieuwe uitkomen zoals bvb de Asus XG43UQ
Die Samsung G9 spreekt me ook wel aan maar die aspect ratio van 32:9 word niet echt veel ondersteund voor games !
Zijn weinig games dat 32:9 niet ondersteunen. Alle recente games ondersteunen dit sowieso.
 
Daarnaast ook veel miserie mee: loslatend scherm, brekende plastic kappen, screen tearing door sync issues, light leaks langs alle kanten
Echt niet wat je voor 1500 EUR mag verwachten
 
We zijn al wat maanden verder en nog altijd geen 4K monitor in bezit :(
Degene waar ik momenteel op val is de

Asus 43 XG43UQ Strix Gaming 43" 4K Ultra HD Gaming Monitor​

of de

Gigabyte Aorus FV43U USB-C Gaming Monitor​


Wat is jullie gedacht ?
 
We zijn al wat maanden verder en nog altijd geen 4K monitor in bezit :(
Degene waar ik momenteel op val is de

Asus 43 XG43UQ Strix Gaming 43" 4K Ultra HD Gaming Monitor​

of de

Gigabyte Aorus FV43U USB-C Gaming Monitor​


Wat is jullie gedacht ?

Die Asus is wel een heel deftig model. Reviews zijn precies ook niet slecht.

Ben sowieso geen fan van Gigabyte/Aorus.
 
Terug
Bovenaan