Aankoopadvies 4K Gamingmonitor voor RTX3090

@LL_ST@RR

Member
Naar ik gelezen heb zou de RTX3090 tot zen beste uiting komen met een 4K resolutie,ik heb nu 3440 X 1440 dus geen 4K :(
Of zou een TV als monitor ook een optie zijn?
Shoot plzz

grtzz
 
Zou eerder voor een deftige 4K monitor aan 120/144 Hz gaan. LG 27GN950-B en ROG strix XG27UQ om er maar een paar op te noemen. Meer dan veeleisend genoeg uw 3090 in de meeste games dicht te trekken. Wel slechts 27" schermdiagonaal wat nu toch ook niet bepaald groot is voor 4K resolutie.

TV als monitor gebruiken kan ook. LG's recente oled tvs kunnen denk ik allemaal 120 Hz 4K over HDMI 2.1. Daar waren initieel problemen mee in combinatie met RTX 3000 reeks maar die zullen tegen nu hopelijk/waarschijnlijk opgelost zijn.
 
De 3090 is ten opzichte van andere 3000 reeks kaarten nog vrij vlot beschikbaar. De portefeuille ervoor kunnen en willen open trekken voor de eerder teleurstellende prestatiewinst ten opzichte van de 3080 is nog iets anders.
 
  • Leuk
Waarderingen: nTFs
Die 27inch spreekt me niet echt aan :( Heb nu 34 denk ik en plots naar een kleiner gaan zint me niet echt.En ja de prestatiewinst tov de 3080 is maar 10 a 15%
Sowieso overkill ^^ :)
Betreft een TV als monitor te gebruiken,ik heb gelezen dat veel mensen de LGCX 48 gebruiken als monitor.Maar blijkbaar mag men geen stilstaande beelden hebben (betreft burn in of zoiets) dus geen pictogrammen op bureaublad?Een bewegende screensaver,geen taakbalk,geen hud in gaming enz enz allemaal om dit te voorkomen...Hebben alle tv's last van die burn in of is dit alleen bij oled tv's?

grtz
 
Laatst bewerkt:
Met dat budget zou ik nog steeds resoluut voor bv een LG 34WK95U gaan. 5Kx2K is tenminste écht ultrawide 4K.
Die alienware is eerder een uitgerokken 1440p.
 
Terug
Bovenaan