Aankoop steelstofzuiger

Blijft een moeilijke keuze. In het algemeen zijn de meeste wel content van de dyson v15. Online test bevestigen dit maar het grote minpunt volgens die testen is de prijs.
Aan de andere kant moest het mij ook lukken om die dyson wat goedkoper te krijgen zou ik niet twijfelen.
Actie bij Coolblue nu voor €589
Ik check eens de samsung en de rowenta als vergelijking.

Ik koop meestal spullen na wat opzoeken (vergelijkende tests, reviews). Voor een steelstofzuiger deed ik dit ook en op een website (meerdere websites?) kwam de Samsung (Jet 75, dacht ik) als beste uit de test.
Toevallig stond toen net de Jet 85 Multi in promo en heb ik die gekocht. Door een actie van Samsung kreeg ik er ook een gratis tweede batterij bij.
Inmiddels een dik half jaar in gebruik en heel tevreden van.

Kan niet vergelijken met Dyson steelstofzuiger. Mijn Dyson met draad, inmiddels al een jaar of 10 oud, blijft wel een beest.
Dat doe ik ook altijd.

Er had iemand op Reddit een analyse gemaakt van alle stofzuigers die ooit op Reddit besproken waren en de Dyson V15 kwam daar als 2de beste uit. De eerste was een Miele maar dat was een sledestofzuiger met snoer.

Hiervoor had ik ook een Dyson sledestofzuiger (zal denk ik ook al +10 jaar oud zijn ondertussen), die doet het nog altijd goed maar slijt zijn verdere leeftijd bij mijn schoonmoeder. De V15 werkt wel veel efficiënter met zijn motorische zuigmonden en automatisch aanpassende zuigkracht.

Even een update.
Na veel vergelijken, en nog es, en nog es :) zijn we toch gegaan voor de Dyson V15.
Gekocht in de solden bij Mediamarkt aan €549, maar dan wel via Klarna. Daar kreeg ik nog eens een kleine 3% korting extra.
Dus voor een dikke €530 euro.
Gisteren toegekomen en uitvoerig getest.
Zeer goed bevonden, systeem met autodetectie van hoeveelheid stof waarbij hij de zuigkracht aanpast werkt zeer goed.
Zelf dacht ik dat dit maar een nutteloos snufje zou zijn maar dat lichtje waarbij je het stof beter ziet werkt dus echt wel goed.
Het triggert je om alle stofkes en haarkes weg te krijgen :cool:
Kortom kan je budget er tegen niet twijfelen.

Zelf dacht ik dat dit maar een nutteloos snufje zou zijn maar dat lichtje waarbij je het stof beter ziet werkt dus echt wel goed.
Het triggert je om alle stofkes en haarkes weg te krijgen :cool:
Echt eh, je moet het eerst zelf gebruiken voor dit te beseffen!

Ik heb een dyson Gen5 sinds een kleine 2 maand. Reden dat ik deze heb gekozen boven de v15 was de extra ingebouwde tweede steel en de langere autonomie aangezien ik in een appartement van 260m2 woon en dan helpt elk klein beetje batterij. Wat ook doorslaggevene was de aan uit knop in tegenstelling tot trigger die je moet blijven inhouden.
Stond ook in promo van 900 naar 700 dus schoten er maar weinig redenen voor de v15 over buiten dat hij iets lichter is. De V15 is wel ook echt goed daar niet van, men schoonouders hebben deze en voldoet gewoon perfect. Op de moment toen ik men gen5 kocht was deze goedkooer dan de v15 in de webshop van dyson.

Ik vind het een dure maar een topaankoop, ik begrijp niet dat ik de afgelopen 20 jaar met een normale stofzuiger heb gewerkt. Dag en nacht verschil qua comfort. Ik merk dat ik zelfs een stuk meer kuis omdat de drempel in gebruik zoveel lager is.

Ik heb een dyson Gen5 sinds een kleine 2 maand. Reden dat ik deze heb gekozen boven de v15 was de extra ingebouwde tweede steel en de langere autonomie aangezien ik in een appartement van 260m2 woon en dan helpt elk klein beetje batterij. Wat ook doorslaggevene was de aan uit knop in tegenstelling tot trigger die je moet blijven inhouden.
Stond ook in promo van 900 naar 700 dus schoten er maar weinig redenen voor de v15 over buiten dat hij iets lichter is. De V15 is wel ook echt goed daar niet van, men schoonouders hebben deze en voldoet gewoon perfect. Op de moment toen ik men gen5 kocht was deze goedkooer dan de v15 in de webshop van dyson.

Ik vind het een dure maar een topaankoop, ik begrijp niet dat ik de afgelopen 20 jaar met een normale stofzuiger heb gewerkt. Dag en nacht verschil qua comfort. Ik merk dat ik zelfs een stuk meer kuis omdat de drempel in gebruik zoveel lager is.
Dat is dus bij mij ook zo van die drempel van gebruik. Als ik mijn gewone stofzuiger moest gebruiken had ik daar nooit geen zin in. Dat gesleur met die grote bak (ik heb zo enen van in de liddl) groot en lomp. Ik heb mijn woning volledig gerenoveerd met oa een keukeneiland en dan heb je altijd schrik om daar tegen te botsen als ge daar moet rond stofzuigen. Nu is dat super makkelijk, stozuiger uit de houder, een rondje rond het eiland en op 5min klaar (y)

Dat is dus bij mij ook zo van die drempel van gebruik. Als ik mijn gewone stofzuiger moest gebruiken had ik daar nooit geen zin in. Dat gesleur met die grote bak (ik heb zo enen van in de liddl) groot en lomp. Ik heb mijn woning volledig gerenoveerd met oa een keukeneiland en dan heb je altijd schrik om daar tegen te botsen als ge daar moet rond stofzuigen. Nu is dat super makkelijk, stozuiger uit de houder, een rondje rond het eiland en op 5min klaar (y)
Idem, hier nog een v11, zeer makkelijk.
Begrijp nog altijd niet waarom onze vorige poetshulp die nooit wou gebruiken en maar met de grote Dyson met snoer bleef werken... Zal dat gedrocht verkopen denk ik...

Daarnaast een pak accessoires bijgekocht op Aliexpress.

Gen 5 was ten tijde van mijn aankoop nog een stuk duurder.
Wij hebben een appartement van 123m² en komen ruimschoots toe met de batterij. Desnoods koop je gewoon een 2de batterij bij en wissel je indien nodig. De trigger zag ik bij reviews ook soms als minpunt staan maar ik vind het eerder een pluspunt, hij werkt enkel op momenten dat het echt nodig is en de trigger op zich voelt heel licht aan.

Duur maar idd een topaankoop! Wij zagen er ook op tegen om telkens die lompe stofzuiger uit te halen en dat ding achter je aan te sleuren dat overal bleef achter haperen.
Begrijp nog altijd niet waarom onze vorige poetshulp die nooit wou gebruiken en maar met de grote Dyson met snoer bleef werken... Zal dat gedrocht verkopen denk ik...

Daarnaast een pak accessoires bijgekocht op Aliexpress.
Wij hebben onze vorige Dyson (DC33) aan mijn schoonmoeder gegeven, die is er nu super tevreden van.
Ondertussen ook al enkele accessoires via Aliexpress en Amazon bijgekocht.

Terug
Bovenaan