Aankoop steelstofzuiger

Koekatsjoe

Member
Hey allen,

gezien ik nog een hoeveelheid Eco en Cadeau pass heb was ik aan het overwegen om een degelijke steelstofzuiger te kopen. Echter lees ik overal gemengde meningen. Snel stuk, zuigkracht dat weggaat. Stond ooit eens in een Krefel aan te schuiven en er stonden 2 klanten naast mij met een defecte Dyson, dus heb er niet veel vertrouwen in.

Bedoeling is niet dat deze gaat dienen als primair toestel. Daarvoor heb ik eentje met draad voor. Ik heb een redelijk groot huis met 4 verdiepingen en het is altijd een gedoe om de stofzuiger naar beneden/boven te sleuren om er snel even door te gaan.

Ik heb geen huisdieren, loop nooit met schoenen in huis dus het dient eerder voor in de rapte wat stof of wat kruimels te 'stofzuigen'. Gaat misschien per week maximum een halfuur gebruikt worden maar het moet wel iets degelijks zijn dat ik niet na een jaar moet wegsmijten. Ik heb een bloedhekel aan toestellen op batterijen.

budget: +-250€. Mag iets meer, mag iets minder. Als het maar iets kwalitatief is.

gz
 
Ik heb zelf een Dyson V8 Absolute. Ben er tevreden over, nog geen problemen gehad ermee eigenlijk. Gewoon zorg voor dragen en dat blijft gaan. Ik laat die nooit permanent in de stekker zetten, enkel wanneer ik die oplaad.
 
Als het wat low(er) budget mag/moet zijn: hier zeer tevreden van AEG.
Exacte model kan ik niet meer terugvinden, maar was rond de prijsklasse van 200 à 250 EUR.
Gaat hier ook enkel in de stekker om op te laden, niet permanent.
 
Ok thx, ja ik kijk niet op 50€. wil vermijden dat het na enkele jaren al kapot is. Binnenkort de winkels eens afgaan.
 
Ok thx, ja ik kijk niet op 50€. wil vermijden dat het na enkele jaren al kapot is. Binnenkort de winkels eens afgaan.
Zoiets kan je eigenlijk nooit op voorhand voorspellen. Je weet ook niet waarom die 2 personen met hun Dyson daar waren. Voor hetzelfde geld hebben ze dat ding al 10 keer op de grond laten vallen.
 
Wij hebben hier een Dyson V11. Werkt super goed. Lange batterij duur, reservoir is groot genoeg, sterke zuigkracht en vooral o zo gemakkelijk om te gebruiken. We hebben deze nu bijna 2 jaar denk ik en wordt dagelijks gebruikt.
 
Zoiets kan je eigenlijk nooit op voorhand voorspellen. Je weet ook niet waarom die 2 personen met hun Dyson daar waren. Voor hetzelfde geld hebben ze dat ding al 10 keer op de grond laten vallen.
ja idd.. kan wel kloppen.

Anyway, stond vandaag in de krefel, moest er toch nog iets anders hebben. De v8 absolute stond in solden. Maar je kan niet alles kopen met eco cheques. Van een kale reis dus teruggekomen.
 
Hier al enkele jaren een dyson v10 en heel tevreden van eigenlijk. Toen gekocht aan 349 euro. De v8, die toch minder is, kan je vandaag moeilijk aan die prijs vinden. Ongelofelijk hoeveel duurder die dingen zijn geworden. Moest ik nu opnieuw moeten kopen zou ik eens kijken bij rowenta, Philips, xiaomi, denk toch meer bang for the buck.
 
Deze vraag nog eens naar boven halen.
Zowat dezelfde vraag als de TS.
Meerdere verdiepen, dus niet handig om steeds mijn stofzuiger met draad (Dyson, na al die jaren nog heel tevreden van) naar een ander verdiep te sleuren.
Hier staat een draadloze Dyson (van de vriendin, toestel is al wel een jaar of 8 (10?) oud), maar ik erger me aan het feit dat je meermaals over dezelfde plek moet gaan en dat dan nog steeds niet alles werd opgezogen. Hij "schiet" eerder alles weg dan dat hij het opzuigt.
We hebben een jaar of 3 geleden een AEG gekocht, toestel met zo'n kruimeldief op. Die heeft eigenlijk nooit veel zuigkracht gehad en die liet het uiteindelijk heel snel afweten. Was dus absoluut geen goede aankoop.
Robotstofzuiger is er ook (Miele, ook al 10 jaar oud en zal ik ook wel eens vervangen), maar om er zo snel (lokaal) even door te gaan, zou een steelstofzuiger wel praktisch zijn.
Er loopt ook een kat rond, maar die verliest al bij al niet zo veel haar. Ik vermoed dat mijn vriendin meer haar verliest...
Ik neig spontaan naar Dyson, maar aangezien die van mijn vriendin zo slecht werkt, twijfel ik enorm. En die toestellen zijn ook echt wel duur.
Ik zou ook altijd opteren voor het laatste nieuwe toestel (iets in mij zegt dat die wel het beste zullen zijn), maar die zijn nog duurder dan de rest.
Dus, andere suggesties?
Of bevestiging dat ik echt wel voor Dyson moet gaan?
V8 wordt hier aangeraden, maar die bestaat al enkele jaren. Is dat dan nog wel interessant om te kopen? (zie mijn "ik zou altijd opteren voor het laatste nieuwe toestel" :unsure: )

Enkel stekker in bij opladen is wel iets om te onthouden.
Hier laten we die wel altijd inzitten 🙈
 
Ongelofelijk hoeveel duurder die dingen zijn geworden. Moest ik nu opnieuw moeten kopen zou ik eens kijken bij rowenta, Philips, xiaomi, denk toch meer bang for the buck.
Ongelofelijk toch eigenljik?

Ik heb mijn grasrobot gekocht (Husqvarna) , toch een duurder segement, over 7 jaar nog 2200 euro voor betaald.
Nu is die markt stilaan verzadigd, en vind je ze makkelijk aan minder dan de helft van de prijs.

Hoe komt het dan dat die steel stofzuigers zo veel duurder zijn geworden?

Wij hebben nog een klassieke Miele, maar ik ga echt geen +400 euro betalen voor een upgrade naar een steel stofzuiger....
 
Niet echt 100% advies, maar eerder een reactie op het eerdere advies.... Geen mensen hier die nog een "klassieke" stofzuiger met zak en stekkersnoer gebruiken?

Een toestel gelijk de Miele C3 of een Henry zijn gebouwd om jaren mee te gaan en hebben veel betere zuigkracht algemeen genomen tegenover de robotstofzuigers of de goedkopere draadloze steelstofzuigers. Die Dyson modellen zijn zo duur, moeten opgeladen worden en zullen over de jaren sowieso batterij en zuigkracht verliezen.

Allez, het is makkelijk om ffkes uw draadloze stofzuiger te pakken of uw robot te laten rondgaan ja, maar of die echt "beter" werkt dan een traditioneel model... Uiteindelijk wilt ge dat het deftig proper is en als ge ermee een paar €100 minder kunt uitgeven.

De goedkoopste dyson V11 staat op €550 op Coolblue terwijl ge al een deftige Miele hebt voor €350. Om nog maar te zwijgen dat de premium die ge betaalt bij Dyson vaak dient voor prullen die niets toevoegen gelijk een display op uw stofzuiger
 
Niet echt 100% advies, maar eerder een reactie op het eerdere advies.... Geen mensen hier die nog een "klassieke" stofzuiger met zak en stekkersnoer gebruiken?

Een toestel gelijk de Miele C3 of een Henry zijn gebouwd om jaren mee te gaan en hebben veel betere zuigkracht algemeen genomen tegenover de robotstofzuigers of de goedkopere draadloze steelstofzuigers. Die Dyson modellen zijn zo duur, moeten opgeladen worden en zullen over de jaren sowieso batterij en zuigkracht verliezen.

Allez, het is makkelijk om ffkes uw draadloze stofzuiger te pakken of uw robot te laten rondgaan ja, maar of die echt "beter" werkt dan een traditioneel model... Uiteindelijk wilt ge dat het deftig proper is en als ge ermee een paar €100 minder kunt uitgeven.

De goedkoopste dyson V11 staat op €550 op Coolblue terwijl ge al een deftige Miele hebt voor €350. Om nog maar te zwijgen dat de premium die ge betaalt bij Dyson vaak dient voor prullen die niets toevoegen gelijk een display op uw stofzuiger
Mijn Dyson is met snoer, maar wel zakloos.
Vergelijkbaar met onderstaand model en, zoals je zegt, die is sowieso beter dan een robotstofzuiger of steelstofzuiger.
Is inmiddels meer dan 10 jaar oud en zuigt nog alsof die net nieuw is.
Blijft ook mijn absolute nummer 1. Maar is dus omslachtig om steeds naar een ander verdiep te sleuren.
En ja, om even snel lokaal iets op te zuigen, dan is een snoerloze steelstofzuiger wel praktischer.
Maar als ik alles moest buitengooien en maar 1 stofzuiger mocht houden, dan zou het sowieso deze zijn.

51fjx62i4kL._AC_SL1000_.jpg
 
Heb op coolblue een Rowenta gekocht en voor een steelstofzuiger toch 350€ betaald.
Laatste keer dat ik hier geld aan uitgeef, batterij is echt altijd op en zuigkracht zonder de boostknop is echt niet ok. Voortaan koop ik ook een Dyson.
 
Eerlijk... sinds wij een draadloze stofzuiger hebben (een boven en beneden) moeten wij niets anders meer hebben. Tuurlijk is een stofzuiger met snoer krachtiger maar de dyson v10 die we hebben is krachtig genoeg en zoveel handiger. Die batterij gaat nu al vier jaar mee en ik merk nog geen verlies op qua batterijduur. Zit ook altijd in de lader (wall mount) als we die niet gebruiken. Onlangs wel de powerknop moeten vervangen. Voor 10 euro gekocht op amazon en 2 uur youtube filmpje bestuderen hoe het precies moest.
 
dyson v10 of V11, al 4 jaar. even krachtig als bedrade stofzuigers en het voordeel van dyson tov die andere rommel is dat het volledig modulair is en er ruim spare parts zijn. Als er een onderdeel kapot is betaal je gewoon daarvoor ipv een volledig nieuwe te kopen.
 
Niet echt 100% advies, maar eerder een reactie op het eerdere advies.... Geen mensen hier die nog een "klassieke" stofzuiger met zak en stekkersnoer gebruiken?

Een toestel gelijk de Miele C3 of een Henry zijn gebouwd om jaren mee te gaan en hebben veel betere zuigkracht algemeen genomen tegenover de robotstofzuigers of de goedkopere draadloze steelstofzuigers. Die Dyson modellen zijn zo duur, moeten opgeladen worden en zullen over de jaren sowieso batterij en zuigkracht verliezen.

Allez, het is makkelijk om ffkes uw draadloze stofzuiger te pakken of uw robot te laten rondgaan ja, maar of die echt "beter" werkt dan een traditioneel model... Uiteindelijk wilt ge dat het deftig proper is en als ge ermee een paar €100 minder kunt uitgeven.

De goedkoopste dyson V11 staat op €550 op Coolblue terwijl ge al een deftige Miele hebt voor €350. Om nog maar te zwijgen dat de premium die ge betaalt bij Dyson vaak dient voor prullen die niets toevoegen gelijk een display op uw stofzuiger

De reden dat mensen dat kopen is het gemak. een dyson op turbo zuigt even hard als een gewone snoer stofzuiger. Reacties zoals de jouwe komen vaak van mensen die ooit eens steelstofzuiger prul gekocht hebben van 100-150 euro die niet te vergelijken is met een dyson of nog nooit zo een dyson steelstofzuiger gebruikt hebben.

moesten die dingen 1500 euro kosten ik kocht ze nog puur en alleen omdat holbewoners gesleur met draden te vermijden. En het enige dat wij stofzuigen is onze trap en de auto. de rest doet onze roborock. Om nog maar te zwijgen van hoe zwaar zo een klassieke stofzuiger is en hoeveel tijd je verliest. met een klassieke stofzuiger een heel huis doen ben je 2-3 keer zo lang bezig omdat je elke 10-15 meter een ander stopcontact nodig hebt.


Die bedrade dingen zijn enkel nog nuttig voor mensen die er beroepsmatig mee bezig zijn en niet rondkomen met 40-60 minuten stofzuigen elke 3-4 uur.



een vervang accu kost trouwens 50 euro en duurt 3 minuten om te monteren. De mijne is op de 4 jaar dat ik hem heb nog geen 10% Gezakt in batterij capaciteit en zuigkracht is hetzelfde. ik verwacht er nog makkelijk 2-3 jaar mee te doen en dan de batterij eens te vervangen.
 
zijn van plan om een dyson steelstofzuiger te kopen is een v8 nog de moeite staat nu aan 279, of toch beter voor een duurdere versie gaan ?
 
zijn van plan om een dyson steelstofzuiger te kopen is een v8 nog de moeite staat nu aan 279, of toch beter voor een duurdere versie gaan ?
Wij hebben lang getwijfeld hiervoor, maar uiteindelijk toch voor de v11 gegaan wegens betere batterij en zuigkracht.
Maar genoeg mensen die ook tevreden zijn met de v8.
Wil je het extra geld in je zakken houden, ga dan gewoon voor de v8.
 
Niet echt 100% advies, maar eerder een reactie op het eerdere advies.... Geen mensen hier die nog een "klassieke" stofzuiger met zak en stekkersnoer gebruiken?
Gezien hond èn kleuter: voor beneden een Bosch stofzuiger voor huisdieren met zak.
Voor boven eentje met een bak die je leeg kan kappen van Philips.

Beide samen +-400 euro gekost en ik moet ook geen stofzuigers van verdiep naar verdiep sleuren. 😁
 
Terug
Bovenaan