9lives data leak/hack

Vraag, hoe worden pm's opgeslagen?
Is dat versleuteld? Of lag de inhoud van pm's ook open en bloot?

Wel relevant want sommige sturen bankrekeningnummers, telefoonnummers, priveadressen,...
 
Is dat versleuteld? Of lag de inhoud van pm's ook open en bloot?

Wel relevant want sommige sturen bankrekeningnummers, telefoonnummers, priveadressen,...
Allemaal onversleuteld. Alle info uit die PM's is dus inderdaad beschikbaar ALS het de volledige databank is dat te koop is, of enkel de usernames/e-mailadressen/wachtwoordhashes.
Zelf weet ik niet wat in de verkregen/verkochte data/bestanden zit, die informatie hebben wij (= "de vrijwilligers") nooit verkregen.
 
Allemaal onversleuteld. Alle info uit die PM's is dus inderdaad beschikbaar ALS het de volledige databank is dat te koop is, of enkel de usernames/e-mailadressen/wachtwoordhashes.
Zelf weet ik niet wat in de verkregen/verkochte data/bestanden zit, die informatie hebben wij (= "de vrijwilligers") nooit verkregen.
Euh wil dat feitelijk zeggen dat den big chief van beyondgaming (en die dus de database kan raadplegen) dus toegang heeft tot alle informatie?
 
Euh wil dat feitelijk zeggen dat den big chief van beyondgaming (en die dus de database kan raadplegen) dus toegang heeft tot alle informatie?
In vBulletin (software van 9lives) en XenForo (software van BeyondGaming) zijn die inderdaad onversleuteld (is geen geheim, zullen wel nog genoeg mensen zijn met ervaring met deze software dit dit kunnen bevestigen) en de mensen met toegang tot de database is enkel het infra team, zijnde ik + 3 personen met decennia lange ervaring in de IT wereld die al jarenlang nauw samenwerken en die ik stuk voor stuk blindelings vertrouw (zelfs de Community Leader en de supermods hebben hier geen willekeurige* toegang toe).

Het raadplegen van PM's zouden wij enkel maar doen als dit moet via gerechterlijke wegen EN screening/toelating van ons eigen legal team.
En enkel wanneer één lid uit de conversatie een post report, dan kunnen supermods zichzelf inviten in de conversatie.

Eigenlijk is het hier zelfs een pak veiliger, de instroom/uitloop van mensen met toegang is hier veel minder dan bij onze vorige hosting *kuch* :unsure:
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan