9lives data leak/hack

hoe werkt zo'n password programma?

Stel dat ik 20 accounts heb van diverse website's.
en al die 20 accounts zijn gestored in 1 zo'n password manager programma...

Hoe geraak ik dan telkens ingelogd?
Of is het de bedoeling dat je gewoon 20 verschillende wachtwoorden aanmaakt, en die opslaat in dat paswoord programma, dat eigenlijk enkel dienst doet als een TXT bestandje met al je wachtwoorden in? :help:


als ik dit zo lees, dan moet je die "password manager" wel op al je devices (tablet, phone, laptop, pc installeren?)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ja, idd op alle devices installeren. En opgelet, voor sommige kom je daarmee uit op de betalende versie. Bv Lastpass is gratis op één type device, maar betalend als je dit op telefoon, computer en tablet wil gebruiken.
Ik ben zelf zeer tevreden van Bitwarden. Betaal met plezier 10 euro of zo (/jaar) om de development te ondersteunen, niet omdat ik extra features wil die niet op de free versie zitten.
 
ik denk ook maar dat ik het gewoon bij mijn google chrome houd,
die houd ook netjes alle wachtwoorden bij.

En ik moet ook maar 1 wachtwoord onthouden, die van mijn chrome.
 
Valt me laatste week ook op dat ik enorm veel in de spamfolder krijg per dag plots.

Paswoord veranderen helpt hier niet tegen denk ik? Is toch gewoon m’n mailadres dat nu ergens op een lijst staat zeker?
 
Valt me laatste week ook op dat ik enorm veel in de spamfolder krijg per dag plots.

Paswoord veranderen helpt hier niet tegen denk ik? Is toch gewoon m’n mailadres dat nu ergens op een lijst staat zeker?
Waarschijnlijk wel, maar vind dat dus al zelf dodgy om uw mailadres te checken op zulke, 'is mijn mailaccount geleaked website '

Heb het 1 x gedaan en daar stond er dat ik bij één of andere leak exposed geweest was... Dus eenmaal gekend in die milieus hebt ge het vlaggen
 
Screenshot_20231012_185451_Samsung Internet.jpg


Ok, in de spirit van dit topic toch effe melden dat 9 lives db gehackt is. Ik kreeg deze melding binnen zonet (e-mail +gaan kijken daarna in men google account enja, was dus zo) . Was een simpel wachtwoord, eigenlijk retesimpel waar ze niks mee zijn, maar ik geef het maar mee

Edit, ik kan nimeer editten in het zwam gedeelte ook ni meer, maar zal iets apart zijn vermoed ik? Tenzij ik in lock down modus ben gezet daar ofzo..?
 
Laatst bewerkt:
Valt me laatste week ook op dat ik enorm veel in de spamfolder krijg per dag plots.

Paswoord veranderen helpt hier niet tegen denk ik? Is toch gewoon m’n mailadres dat nu ergens op een lijst staat zeker?
Het ligt eraan hoe je het bekijkt.

In die lijst staan verschillende van mijn wachtwoorden. Door in te loggen op die site met een gratis account krijg je al je wachtwoorden te zien in 1 van de menu's, en mijn email adres is al op vele sites en manieren in data leaks gekomen blijkbaar.

Als je steeds zoals ik random wachtwoorden gebruikt van minstens 12 characters, uit alle beschikbare characters, dan volstaat het om gewoon het gehackte wachtwoord te veranderen. De aparte wachtwoorden hou ik dan bij in Lastpass.
Het wachtwoord van lastpass sla ik gewoon op en ik voeg aan het lange random password wat valse letters/cijfers/tekens toe of pas iets anders aan, dan moet ik enkel dat onthouden, maar ze kunnen herbeginnen bij het bruteforcen want niemand weet welke letters fake zijn of aangepast zijn, of dat er nog 1 moet toegevoegd worden of verwijderd. Je kan zo makkelijk een wachtwoord van 16 characters hebben en er gewoon 4 onthouden en die toevoegen bij het inloggen, maar niemand weet uiteindelijk hoeveel characters je wachtwoord echt heeft, zelfs al sla je het in plain text op.

Als je echter bijvoorbeeld je naam "musk123" of "musk.gaming" of whatever als wachtwoord zou gebruiken, en ze leggen je verschillende gekende/gelekte wachtwoorden naast elkaar, komen password hacking tools er al snel bij uit om alle mogelijke combinaties op basis van je geschiedenis te proberen.

Bruteforcen van een wachtwoord van 8 letters kan bijvoorbeeld eventjes duren, als ze zien dat er in elk van je wachtwoorden al een "musk" in zit of iets dergelijks, dan zijn dat al 4 letters die ze meegeven aan de tool en om er nog 4 te raden kan je al héél snel een wachtwoord kraken.

Of ze proberen je oude gekende (en misschien op andere sites gebruikte) wachtwoord gewoon op random sites om te zien of ze kunnen inloggen.
 
Valt me laatste week ook op dat ik enorm veel in de spamfolder krijg per dag plots.

Paswoord veranderen helpt hier niet tegen denk ik? Is toch gewoon m’n mailadres dat nu ergens op een lijst staat zeker?
Gewoon uit interesse
maar welke spam krijgen jullie dan ?

Is het ook van de Lidl en Bol en Hubo en dergelijke, met aanbiedingen of zaken die je zou gewonnen hebben?

Kwestie om in kaart te brengen.... Als iedereen zelfde spam krijgt is het idd door deze "leak"
 
Gewoon uit interesse
maar welke spam krijgen jullie dan ?

Is het ook van de Lidl en Bol en Hubo en dergelijke, met aanbiedingen of zaken die je zou gewonnen hebben?

Kwestie om in kaart te brengen.... Als iedereen zelfde spam krijgt is het idd door deze "leak"

Exact zelfde spam hier terwijl ik die voordien niet kreeg
 
hoe werkt zo'n password programma?

Stel dat ik 20 accounts heb van diverse website's.
en al die 20 accounts zijn gestored in 1 zo'n password manager programma...
Dit kan prima. Je selecteert dan gewoon het account dat je wenst te gebruiken en de gegevens worden voor je ingevuld.
 
Is daarmee zeker dat ik de laatste dagen ongelofelijk veel spam krijg? Ik krijg er meer dan 20 op een dag.
Ik zie dat nu pas, maar ik heb ook echt overdreven veel spam de laatste tijden ja...
Gelukkig komt de grootste hoop ook al meteen in de ongewenste map!
 
Ik zie dat nu pas, maar ik heb ook echt overdreven veel spam de laatste tijden ja...
Gelukkig komt de grootste hoop ook al meteen in de ongewenste map!
Ja van mij dus niet. Ik snap niets van die Outlook app. Als ik die report als ongewenste post doet dat dus juist niks.
 
Ja van mij dus niet. Ik snap niets van die Outlook app. Als ik die report als ongewenste post doet dat dus juist niks.
Hmm heb je al eens geprobeerd als je zo een mail hebt om dan, bij mij zijn dat drie puntjes rechtsboven, te klikken en dan afzender blokkeren?
Zo doe ik degene die toch in de gewone map komen.

Maar ja nu en dan heb ik er natuurlijk ook wel omdat je enkel het bestaande adres blokkeert.
Schat dat toch meer als 70% meteen in de spam komt hier.
 
Hmm heb je al eens geprobeerd als je zo een mail hebt om dan, bij mij zijn dat drie puntjes rechtsboven, te klikken en dan afzender blokkeren?
Zo doe ik degene die toch in de gewone map komen.

Maar ja nu en dan heb ik er natuurlijk ook wel omdat je enkel het bestaande adres blokkeert.
Schat dat toch meer als 70% meteen in de spam komt hier.
Ah thx voor de tip. Ga ik zo eens doen.
 
Als ik mij aanmeld gebruik ik dikwijls een andere naam. Als ik dan spam krijg en word aangesproken met bv Gertje weet ik dat het van website x komt. Just a tip
 
Terug
Bovenaan