Nee, maar men wil graag het hele jaar door alles kunnen eten. Aardbeien in de zomer, asperges in de winter etc etc.
Dan had je vroeger ook niet he, ik krijg nu nog elk jaar courgetten, pompoenen, prei,.. uit mijn grootmoeder haar tuin
Andere grootouders hadden een grotere tuin met ook fruitbomen, men at iets wanneer het het seizoen was
Verwarming was een kolen of houtkachel en de enige stroom was een tv en een evt radio en dan hing er vaak een luster in elke kamer waar men enkele lampen losdraaide
De werkdruk is zeker gestegen, maar zijn we ook niet allemaal wat soft geworden?
Je baas moet geen bullebak of tiran zijn, maar van zodra je iemand op zijn tenen trapt is het een persoonlijk drama en is het "Ik blijf thuis"
Zelf nu al een paar situaties gehad dat men zwaarder tilt aan de opmerking dat iemand zijn werk niet goed doet dan aan het feit dat men het werk niet goed doet.
Het werk is vaak een kleutertuin of een vriendenboek waar iedereen vriendjes moet zijn. Maar waar je zeker niet meer iemand op zijn plichten/taken mag wijzen
Veel flexibiliteit eisen, maar drama als men flexibiliteit vraagt.
En het huishouden is een lachertje hè
Om de dag 10 minuten rond met een stofzuiger
1x per week eens stof afdoen en dweilen, het is vlot gedaan als je het geen stort laat worden
Boodschappen is 30 minuten als je geen 7 winkels doet om 10€ te besparen. Lijstje maken en na het werk even binnenspringen. Of je laat het nu zelfs klaar zetten met collect en go
Stroom/gas prijzen "opvolgen" is vermoeiend. Cijfertjes noteren, even ingeven en na 5 seconden heb je het voordeligste tarief "contract aanvragen" et voila.
Sommige mensen praten en maken het zichzelf graag drukker dan het is
En uiteraard is het ook zoals glashelder het zegt dat er mensen uit de boot vallen, maar dat is ook niet de overgrote meerderheid van mensen die nu thuis zit met een burnout