contextbinder
Well-known member
We hebben minder kinderen en maken ons dan ook meer druk over die kinderen, lijkt me. De wereld is ook anders natuurlijk, als ik het nu hoor van mensen met kinderen ben je best nog uren thuis met hen bezig want met enkel de uren op school lukt het niet. Zie ook alarmsignalen rond dalend onderwijsniveau. Zie ook allerhande zaken die je als ouder nu best zelf regelt, zoals zorgen dat de kinderen kunnen zwemmen. Ik ging gewoon naar school en had verder 0 hobbies of buitenschoolse activiteiten.
je zegt daar zoiets:: soms lijken we zelf aan te sturen op de ratrace waar velen het juist zo moeilijk mee hebben, het lijkt alsof een moment van verveling niet meer is toegelaten - overal en altijd moet en zal er iets te doen zijn, en terwijl we ons van A naar B verplaatsen checken we nog snel even de sociale media, kwestie van dat moment mentale rust toch ook om zeep te helpen. Ook de verregaande digitalisering is een radicale wijziging waarvan ik vermoed dat de bijdrage eerder negatief is - maar ik ben geen professor.