Dat "gemakkelijk gezegd" gaat natuurlijk op in beide richtingen. Het is voor de gezonden die kunnen werken altijd makkelijk om neerbuigend te kijken naar de mensen op ziekte en ze liefst vanal allemaal samen af te straffen voor een minderheid profiteurs.
Langdurig ziek is niet een maand thuis omwille van een burnout zoals het vaak veralgemeend wordt natuurlijk.
Omdat het hier toch telkens in anekdotes verwatert even je idee over mijn situatie: Al 8 maand in voorbereiding op een operatie, dwz 3x per week naar het ziekenhuis en dat is niet volledig terugbetaald, dus dat mag je al aftrekken van mijn riante uitkering. Die voorbereiding duur nog minstens tot februari/maart indien alles goed gaat. Na de operatie nog een jaar revalidatie. Door dat ik samenwoon met mijn vriendin die werkt, krijg ik de minimum uitkering, hoewel ik een zoon op mijn naam heb (welke idioot heeft dat systeem eigenlijk bedacht?). Vind je dat correct?
En ik weet dat dit ook maar 1 voorbeeld is, maar al wie hier lagere uitkeringen wil voor zieken, straft diegene die in zo'n situatie zitten er ook mee. En dan straf je meteen een volgende generatie, want dat zoontje dat nu wel nog net alles krijgt wat hij nodig heeft, zou dan mss niet meer de goede scholen of gezonde voeding krijgen.
Zolang je maar goed verdient en kan werken is het altijd zeer simpel om een ander de put in te duwen.
Oké misschien volgende keer eens alles lezen, maar ik denk dat mijn vraag over waarom wij bijna het dubbel van het aantal langdurig zieken als Nederland hebt gewoon negeert. Ik erken herhaaldelijk dat er genoeg echte langdurige zieken zijn en zou die bij ernstige ziekten zelfs meer willen geven, omdat die uitkeringen in bepaalde scenario's idd erg laag kunnen uitvallen dus ik herken me eigenlijk totaal niet in uw reply tbh.
Maar ik zou die minderheid profiteurs eerlijk gezegd wel met een korrel zout nemen als je de percentages tussen landen vergelijkt. Dus herlees dat stuk uit Knack maar eens.
!