Ben er nu weer vollenbak ingevlogen. Heb een betaald membership genomen op een creator en ben nu een eerste item ervan aan het printen.
Je kunt de hoed afnemen en vullen met bijvoorbeeld M&M's. Als je dan op de hoed drukt, rollen die op de tong.
Alle zwarte, gouden en witte onderdelen zijn reeds geprint. Nu bezig met de roze en dan nog de huidskleur.

Nutcracker.jpeg

Ben er nu weer vollenbak ingevlogen. Heb een betaald membership genomen op een creator en ben nu een eerste item ervan aan het printen.
Je kunt de hoed afnemen en vullen met bijvoorbeeld M&M's. Als je dan op de hoed drukt, rollen die op de tong.
Alle zwarte, gouden en witte onderdelen zijn reeds geprint. Nu bezig met de roze en dan nog de huidskleur.

Bekijk bijlage 46871
Is zoiets foodsafe dan?

Hier voor een secret santa een eerste keer een volledig eigen build gemaakt met prusa mk3s
1000029053.jpg
1000029043.jpg

1/100ste schaalmodel omgevormd tot nachtlampje.

0.3mm voor de muren met fuzzy skin om baksteen te simuleren, detailvlakken plet geprint op 0.1mm

Alle muren in grijze pla met een simpele zwarte wash. Ramen in zwarte pla.
Standbeelden in grijs met heavy zwarte wash en dan rub'n buf gold polish (aanrader!)

Lampje van de action uiteen gehaald en herlaadbare batterij in de voet ingebouwd.

Take aways:
- filament dryer is een gamechanger. Quasi geen stringing meer
- 0.2mm nozzle aanschaffen voor fijnere werk, of evt 2de printer genre a1 mini
- nadenken over afwerking van oppervlaktes en printrichting
- het is altijd meer werk dan ge denkt.

Kortom: ik vrees dat ik de microbe te pakken heb.

Ik heb nog nooit stringing gehad met PLA. Ook nog nooit PLA gedroogd trouwens.
Welke printer, settings en temperatuur als ik vragen mag?
Hier prusa mk3s, standaard 0.4 nozzle, sunlu pla met standaard profiel (0.2mm speed/quality in prusa slicer maar met temperatuur op +- 200° max).

Intussen tijdens het kerstverlof nog een klein projectje gedaan:
1000029513.jpg

Zelda Switch dock (download van printables), geprint in grijze pla. Nadien via drybrushing snel geschilderd.

Welke printer, settings en temperatuur als ik vragen mag?
Hier prusa mk3s, standaard 0.4 nozzle, sunlu pla met standaard profiel (0.2mm speed/quality in prusa slicer maar met temperatuur op +- 200° max).
Bambu Lab X1C.
Ik gebruik de Bambu Lab filamenten met de standaardwaarden, nog nooit een instelling gewijzigd.

Print voornamelijk met een 0.4 mm nozzle en laaghoogte van 0.2.

Bambu Lab X1C.
Ik gebruik de Bambu Lab filamenten met de standaardwaarden, nog nooit een instelling gewijzigd.

Print voornamelijk met een 0.4 mm nozzle en laaghoogte van 0.2.
Ok, compleet ander beestje dus 😜

Een enclosed core xy staat hier ook op de verlanglijst, maar ik wacht nog even tot prusa hun indx systeem lanceert voor multimaterialprints.

Is er iemand die wat lege Bambu spoelen op overschot heeft en daar vanaf wil? Ik zoek er een paar want ik kan voorlopig enkel maar refills bestellen van de kleuren die ik wil en heb niet genoeg lege spoelen. Stuur maar een berichtje als je iets hebt liggen en wat je er voor wil.

Is er iemand die wat lege Bambu spoelen op overschot heeft en daar vanaf wil? Ik zoek er een paar want ik kan voorlopig enkel maar refills bestellen van de kleuren die ik wil en heb niet genoeg lege spoelen. Stuur maar een berichtje als je iets hebt liggen en wat je er voor wil.
Je kan die ook gewoon printen :)

Er zitten weer mooie dingen aan te komen he. Core One met nozzlechanger en hopelijk volgt de Core One L ook.

Bambu is net op de proppen gekomen met hun H2C. Heb die eens in detail bekeken en eigenlijk wel een knappe machine. Alleen jammer dat het filament nog steeds geknipt moet worden en terug getrokken moet worden in de AMS waardoor je tijd verliest.
Handige is dan wel weer wel dat gewoon spools kunt laden/wisselen als de hot end koud is. En zolang je maar 2 kleuren of materialen print, is er geen AMS wissel nodig. Of als je graag 0.6mm of 0.2mm nozzles gebruikt. Ik heb die liggen, maar gebruik die amper omdat ik er tegen op zie die te demonteren.
Ook de fijnere belts geven nagenoeg geen VFA's meer. Toch iets waar mijn MK3 en X1C last van hebben. Heated chamber van 65°C.

Eerst een wat gerief verkopen want mijn MK3s en Elegoo SLA printer staan stof te vergaren. En misschien een H2C of Core One L met INDX er bij halen.

Moet je daar eigenlijk al een begenadigd 3d tekenaar zijn om iets te ontwerpen? Of kan je dat bv op basis va AI ook al laten doen?

Ik wil die shifter, zie foto, op 1 of andere manier aan/boven die extensies monteren op/in een houdertje, maar van 3d tekenen ken ik niks.

Bijlagen

• IMG_0470.jpeg
    IMG_0470.jpeg
    1,6 MB · Weergaven: 10
tot nu toe kan een CAD-tekenaar nog niet vervangen worden door AI.

Basisbewerkingen zijn echt niet zo moeilijk aan te leren als ge een beetje feeling voor software hebt. Dus als dat ne blok is met een paar uitsnijdingen, gaat ge er rap mee weg zijn. Als ge iets complex wilt of verschillende parts, gaat ge er wat tijd mogen insteken. Het feit dat die dingen onder ne hoek staan, maakt het iets moeilijker, maar op zich cava nog. Hangt er allemaal van af wat ge juist wil.

Er zitten weer mooie dingen aan te komen he. Core One met nozzlechanger en hopelijk volgt de Core One L ook.

Bambu is net op de proppen gekomen met hun H2C. Heb die eens in detail bekeken en eigenlijk wel een knappe machine. Alleen jammer dat het filament nog steeds geknipt moet worden en terug getrokken moet worden in de AMS waardoor je tijd verliest.
Handige is dan wel weer wel dat gewoon spools kunt laden/wisselen als de hot end koud is. En zolang je maar 2 kleuren of materialen print, is er geen AMS wissel nodig. Of als je graag 0.6mm of 0.2mm nozzles gebruikt. Ik heb die liggen, maar gebruik die amper omdat ik er tegen op zie die te demonteren.
Ook de fijnere belts geven nagenoeg geen VFA's meer. Toch iets waar mijn MK3 en X1C last van hebben. Heated chamber van 65°C.

Eerst een wat gerief verkopen want mijn MK3s en Elegoo SLA printer staan stof te vergaren. En misschien een H2C of Core One L met INDX er bij halen.
Ik heb mij gisteren de Snapmaker U1 besteld. Zal hier mooi staan naar de Bambu Lab X1C.
De Creality K1 Max mag de deur uit.

Ik heb hier ene van Elegoo Saturn staan waar ik niks meer mee doe. Ik vind resin printen teveel gedoe.
Hij heeft een magnetische build plate, 2 nieuwe FEP filters, fles zwarte resin die nog voor 4/5e gevuld is.

Marcheert goed, maar dat wassen, uitharden, vat kuisen is me teveel poespas. Voor 100euro moogt ge alles hebben indien ge interesse hebt.

Ik heb hier ene van Elegoo Saturn staan waar ik niks meer mee doe. Ik vind resin printen teveel gedoe.
Hij heeft een magnetische build plate, 2 nieuwe FEP filters, fles zwarte resin die nog voor 4/5e gevuld is.

Marcheert goed, maar dat wassen, uitharden, vat kuisen is me teveel poespas. Voor 100euro moogt ge alles hebben indien ge interesse hebt.
Awel, ik ga er eens wat over opzoeken, alvast dibs :p

Welke type van de Saturn is het?

Terug
Bovenaan