2dehands ophalen uit duitsland

Delibit

New member
Ik lees van transitplaten op het internet.

Iemand ervaring mee?
De Duitse site werkt dan al niet bij selecteren van regitratie kantoor en zo voort...

Ga ik bij verzekerings kantoor binnen en vraag dit aan in belgie, of moet dat in duitsland? VoorKeur verzekeraar?

Betreffend een mobilhome welk ik niet wil trekken of op een aanhangwagen transporteren wil. Liever op eigen kracht tot thuis.

Ook heb ik geen huidige auto met nummerplaten of verzekering.
 
Ik lees van transitplaten op het internet.

Iemand ervaring mee?
De Duitse site werkt dan al niet bij selecteren van regitratie kantoor en zo voort...

Ga ik bij verzekerings kantoor binnen en vraag dit aan in belgie, of moet dat in duitsland? VoorKeur verzekeraar?

Betreffend een mobilhome welk ik niet wil trekken of op een aanhangwagen transporteren wil. Liever op eigen kracht tot thuis.

Ook heb ik geen huidige auto met nummerplaten of verzekering.
Al 2x gedaan en telkens ter plekke naar het lokale inschrijvingskantoor geweest met de verkoper. Daar hebben ze in zowat elke stad zo'n kantoor. Je krijgt daar met de factuur + je id kaart een nummerplaat incl verzekering voor een zacht prijsje (weet niet meer exact hoeveel). Je staat daar in het slechtste geval binnen het uur terug buiten tijdens de week. De zaterdag kan het iets langer duren, maar gaat nog steeds vlot.
Platen op je auto schroeven en je rijdt weg. Misschien is dat recent veranderd, maar je kon toen ik dat deed wel nog niet met die transitplaten naar de keuring, dus moet je nog een garagist vinden die hem gaat keuren.
 
De koppakking is kapot en de verkoper zelf is niet gewillig om via een lokaal inschrijvingskantoor te gaan...
Ook moet het voertuig tot het inschrijvings kantoor en dan moet de tijdelijke oplossing nog blijken te werken...

Iemand hier die tot Duitsland wil, leveren regio Mol, 600km salmsdorf (naast Bamberg)

500€?

Mercedes mobilhome 7m 2200kg
 
Laatst bewerkt:
Al 2x gedaan en telkens ter plekke naar het lokale inschrijvingskantoor geweest met de verkoper. Daar hebben ze in zowat elke stad zo'n kantoor. Je krijgt daar met de factuur + je id kaart een nummerplaat incl verzekering voor een zacht prijsje (weet niet meer exact hoeveel). Je staat daar in het slechtste geval binnen het uur terug buiten tijdens de week. De zaterdag kan het iets langer duren, maar gaat nog steeds vlot.
Platen op je auto schroeven en je rijdt weg. Misschien is dat recent veranderd, maar je kon toen ik dat deed wel nog niet met die transitplaten naar de keuring, dus moet je nog een garagist vinden die hem gaat keuren.
Je hebt transitplaten nodig met rode band. (Zollkenzeichen) Daarmee mag je wel naar de keuring.

Het probleem is dat je die platen niet krijgt zonder dat je de auto bij hebt aan het zullassungstelle. Er moet daar namelijk een visuele controle van het chassisnummer gebeuren.

Als ik u 1 tip mag geven, geef de verkoper de volmacht om uw plaat te regelen. (Als het een professionele garage is ofzo toch, niet aan een particulier) Al betaal je er dan €250 voor ofzo. Het is echt een heel gedoe anders hoor..
 
De koppakking is kapot en de verkoper zelf is niet gewillig om via een lokaal inschrijvingskantoor te gaan...
Ook moet het voertuig tot het inschrijvings kantoor en dan moet de tijdelijke oplossing nog blijken te werken...

Iemand hier die tot Duitsland wil, leveren regio Mol, 600km salmsdorf (naast Bamberg)

500€?

Mercedes mobilhome 7m 2200kg
Er is mogelijks wel een reden dat de verkoper dat niet wil? Het is ook niet zo'n fantastisch plan om nog ver te rijden met een kapotte join-de-culasse...
 
Met een kapotte koppakking raak je niet tot België, je bent vast van plan er K-Seal in te gieten, maar weet dat als de motor reeds oververhit is geweest dit niet meer het gewenste resultaat zal hebben doordat de kop reeds vervormt is, dat kan niet opgelost worden daarmee. Dan komt er ipv alleen koelvloeistof ook nog eens K-Seal in de motor, en de kosten lopen op.
Veel kans dat de verkoper er trouwens al K-Seal in gegooit zonder of met beperkt resultaat.
 
Ik heb daar ook even voor gekeken & volgende sites vond ik wel handige informatie:
 
Terug
Bovenaan