2020 in review

Niet veel tijd meer om te gamen de laatste tijd, en zeker niet op PS4. Dus wel wat op PC ook gespeeld, vnl oudere games die niet teveel kosten (of gratis waren zoals GTA5 via Epic). Ook RDR2 en TLOU2 nog niet uitgespeeld, maar mijn lijstje is al zo kort dat ze er toch bij moeten, want mijn top 5 zijn zowat de enige games die ik dit jaar gespeeld heb (behalve af en toe nog eens een matchke FIFA20 of een race in GT Sport, of een paar races met mijn zoontje in Cars 3).

1. RDR2 (PS4)
2. TLOU2 (PS4)
3. Dying Light (PC)
4. Cities Skylines (PC)
5. GTA 5 (PC) - (de originele hoort bij mijn beste games ooit, maar op PC heb ik gewoon wat zitten freeroamen)

Triestig lijstje, maar mijn voornemen voor 2021 is dat ik wat meer ga gamen in mijn schaarse vrije uurtjes.
 
Mijn top 2 games van 2020 zijn zonder twijfel Hades en Star Wars: Squadrons.

Wel een tijdje geamuseerd met Fall Guys bij de release, maar na x-aantal games beu geworden en niet meer aangeraakt.
Door corona en sluiting van fitness hebben we hier Ring Fit voor de Switch aangekocht. Tot heden nog geen spijt van deze aankoop!

Game waar ik helaas keer op keer blijf terugvallen: League of Legends. De enige game die al men kameraden spelen, vandaar dat we hier altijd op terugkomen.

Game van 2020 die ik zeker nog wil spelen: Immortals: Fenyx Rising
 
1. Doom Eternal - Doom was een spel waar ik enorm veel adrenaline van kreeg en me volledig omver geblazen heeft. Ook de soundtrack is belachelijk goed.
2. Ghost of Tsushima - Ghost of Tushima is een enorm mooi spel waarvan ik niet verwacht had dat zoiets op een PS4 kon draaien. De foto modus is een leuke extra.
3. Tony Hawk 1+2 Remake - Tony Hawk is eigenlijk pure nostalgie. Die soundtrack :love:
4. Animal Crossing: New Horizons - Animal Crossing was leuk als dagelijkse afleiding van heel het coronagebeuren. Leuke wholesome game.
5. Final Fantasy VII Remake - Ik had FF VII nooit op PS1 gespeeld maar ik was wel al lang fan van FF VIII, daarom de remake eens gekocht. Het spel heeft een leuke sfeer en goede battle mechanics, maar speelt toch te rechtlijnig imo. Ik mis een open world.

Door corona heb ik dit jaar meer gegamed dan anders en hoewel ik normaalgezien meer Nintendo games speel, heeft de PS4 me erg verrast dit jaar.
 
Laatst bewerkt:
Doom Eternal - Doom was een spel waar ik enorm veel adrenaline van kreeg en me volledig omver geblazen heeft. Ook de soundtrack is belachelijk goed.

Ook net met begonnen dankzij gamepass. Wat. Een. Game.

2016 reboot vond ik eigenlijk ok, de naam Doom maar net waardig. Miste toch iets qua leveldesign en het manische ritme van de originele games.
Eternal daarentegen is echt van een compleet ander niveau.

En Dead Cells zal ik hier ook nog moeten toevoegen. Benieuwd hoeveel uur dat spel van me gaat opeisen.
 
Laatst bewerkt:
Niet veel andere games gespeeld maar Doom Eternal is voor mij de splinterbom van 2020.
Rip And Tear.
 
Valt die wat mee van moeilijkheidsgraad? Ik vond Doom 2016 een topgame maar twijfelde een beetje om deze te kopen.
 
Als ik mijn klein lijstje bekijk, dan heb ik 1 spel (uit)gespeeld dat in 2020 uitkwam: Dragon Ball Z: Kakarot. Dus is deze wel voor mij hét spel van 2020 :unsure:
Maar wel een super game in zijn genre en zeker voor de fans!


Ik heb dit jaar (mede dankzij de vorige en huidige lockdown) heel wat games kunnen uitspelen en zo mijn backlog wat kunnen verkleinen:

- Borderlands 3
- Far Cry Primal
- Assassin's Creed Origins
- Assassin's Creed Black Flag
- Assassin's Creed Odyssey
- Saints Row: The Third Remastered

Beste qua gameplay steekt BL3 dan uit. Qua verhaal was het dan vooral Black Flag (kzeg niet dat de andere 2 slecht zijn, waren ook goed, maar BF is wel een topperke in zijn era).
FC Primal was een leuke filler, pijl en boog, oeh oeh ah ah :D
 
2. Escape From Tarkov Voor mij de beste shooter die ik tot nu toe al gespeeld heb. Zit nog in een Beta fase waar regelmatig nog updates en uitbreidingen voor komen. Diepgang van dit spel is voor mij ongelofelijk. Dé ontdekking van dit jaar.
Hier heb ik ook al over zitten denken.
Heb je toevallig PUBG gespeeld? Hoe vergelijkt het daarmee? En is heel het wapenverzamelen niet tijdroven?

1. Annoo 1800
2. Hell Let Loose
 
Valt die wat mee van moeilijkheidsgraad? Ik vond Doom 2016 een topgame maar twijfelde een beetje om deze te kopen.

Beetje hectischer dan het origineel door de extra beweeglijkheid. Double en Quadruple dashes. Double jumps. Scorpion pulls, wallgrabs etc.

In het begin van de game krijg je weer hopen perks voorgesteld. De eerste die ik heb gekozen was mid air slowmo. Perfect om die essentiële shots tegen de grote vijanden te landen en u route te plannen om al meleegewijs health en armor te recupereren via het kleiner grut.

Tenzij je platformen in FPS haat valt het dus best nog mee. Ik speel op Ultra Violence zoals de vorige game en omdat platformen echt wel mijn ding is vind ik deze zelfs een tikkeltje makkelijker. Je kan ook altijd de moeilijkheidsgraad aanpassen en zoals de nieuwste Mario games zou je zelfs ook extra hulp krijgen bij bvb een bossfight dmv extra armor als je x aantal keren sterft etc.
 
Ik weet niet hoe goed je bent in games maar zelfs op normal vond ik Doom Eternal bijwijlen uitdagend.

Geen n00b maar ook geen pro :)

Beetje hectischer dan het origineel door de extra beweeglijkheid. Double en Quadruple dashes. Double jumps. Scorpion pulls, wallgrabs etc.

In het begin van de game krijg je weer hopen perks voorgesteld. De eerste die ik heb gekozen was mid air slowmo. Perfect om die essentiële shots tegen de grote vijanden te landen en u route te plannen om al meleegewijs health en armor te recupereren via het kleiner grut.

Tenzij je platformen in FPS haat valt het dus best nog mee. Ik speel op Ultra Violence zoals de vorige game en omdat platformen echt wel mijn ding is vind ik deze zelfs een tikkeltje makkelijker. Je kan ook altijd de moeilijkheidsgraad aanpassen en zoals de nieuwste Mario games zou je zelfs ook extra hulp krijgen bij bvb een bossfight dmv extra armor als je x aantal keren sterft etc.

Ik speel meeste games op normal. Doom 2016 was best al uitdagend maar heb nergens écht problemen mee gehad.
Ik weet niet meer wat het was maar er was iets waardoor ik deze niet op launch gekocht had. Misschien pik ik hem nog eens mee als die echt goedkoop staat (had ik met Doom 2016 ook gedaan).
 
Hier heb ik ook al over zitten denken.
Heb je toevallig PUBG gespeeld? Hoe vergelijkt het daarmee? En is heel het wapenverzamelen niet tijdroven?

1. Annoo 1800
2. Hell Let Loose

Compleet ander spel dan PUBG. PUBG start iedereen in het begin van het spel met hetzelfde, in Tarkov kies je of je met een outfit van 20k roubles (ingame currency) erin gaat of met een outfit van 2 mil. Wapens verzamelen is niet super tijdrovend omdat je die kan oprapen na een kill en in je backpack steken of gewoon buiten de raid kopen.

Ik adviseer je nu naar streamers te kijken want het is, toevallig, net wipe geweest waardoor iedereen terug van 0 start en je wel een idee kan krijgen wat je dan moet doen als je pas aan het spel begint.
 
Dankzij het jaaroverzicht van Nintendo:
  1. Animal Crossing: New Horizons
  2. Hades
  3. Fire Emblem: Three Houses (fit jaar eigenlijk alleen de DLC campaign gedaan)
  4. Hyrule Warriors: Age of Calamity
Mijn speeltijd vertoont ook een sterke correlatie met de lockdowns. Anders had ik nooit 350h in AC:NH gestoken.
 
Terug
Bovenaan