2 vacatures zelfde bedrijf

seventhsoyl

New member
Hallo,

ik heb momenteel een sollicitatie lopende, als functie is customer service warehouse.
Eerste gesprek ging goed en ik heb goede interne referenties bij de firma (ex werkgever - andere locatie).
Nu zag ik plots een andere vacature bij deze firma (andere locatie maar er is wel een link) die ook mijn interesse wekt. Er is wel een link met warehousing, maar is wel meer transport gericht.
Ik mag nu op vervolg gesprek voor de eerste vacaturure; heb zelf momenteel geen idee welke van de 2 funcites mij het meest aanspreekt.

wat is jullie mening of het alsnog een idee is om (afhankelijk van hoe het gesprek gaat), wat te melden van de 2e vacature?
 
Je kan er m.i. weinig fout mee doen door ook uw interesse in de andere functie te tonen.
Je laat een ballonnetje op van "ik heb ook de functie X op locatie Y gezien en deze sluit ook aan bij mijn kennis en interesse." En dan laat je ofwel HR dan even sturen in welke positie zij jou (eventueel) het meest zien passen, ofwel stuur je dit zelf door te soliciteren voor voorkeur (geen idee of dat huidige is) en af te sluiten dat je eventueel andere functie op locatie Y ook ziet zitten mochten ze een geschiktere kandidaat hebben voor de eerste vacature.
 
Je kan er m.i. weinig fout mee doen door ook uw interesse in de andere functie te tonen.
Je laat een ballonnetje op van "ik heb ook de functie X op locatie Y gezien en deze sluit ook aan bij mijn kennis en interesse." En dan laat je ofwel HR dan even sturen in welke positie zij jou (eventueel) het meest zien passen, ofwel stuur je dit zelf door te soliciteren voor voorkeur (geen idee of dat huidige is) en af te sluiten dat je eventueel andere functie op locatie Y ook ziet zitten mochten ze een geschiktere kandidaat hebben voor de eerste vacature.
Je kan daar wel iets fout mee doen: de verantwoordelijke voor de huidige sollicitatie kan de indruk krijgen dat je op korte termijn voor de andere functie wil gaan, en daarom de voorkeur geven aan een andere kandidaad die de indruk wekt om langer te blijven.

Het kan ook een goede indruk geven overigens: uiteindelijk toon je interesse in het bedrijf, en aangezien je al op vervolggesprek mag voor de eerste vacature kan het betere kansen geven voor de tweede vacature.

Ik vind dat je dat een beetje moet proberen aan te voelen hoe men daarop gaat reageren, voor mij is het moeilijk om daar als buitenstaander een inschatting van te maken.
 
Doodnormaal. Zeker zeggen, zij zullen er dan dieper op ingaan en onderzoeken welke het beste bij jou past.
 
Terug
Bovenaan