2 offertes voor houten voordeur en houten garagepoort: waar zit het verschil?

LaCucaracha

Well-known member
Hallo,

Wij hebben van 2 verschillende firma's een offerte ontvangen, zowel voor een houten voordeur als een houten (geautomatiseerde garagepoort).

Beide offertes zijn behoorlijk gedetailleerd (o.a. duidelijk aangegeven wat er allemaal inzit, de afzonderlijke prijs van elk onderdeel etc) , maar er zit ook een behoorlijk prijsverschil tussen beide. Als leek kan ik echter niet inschatten waar dat prijsverschil precies vandaan komt. De houtsoort is naar verluid een belangrijke parameter voor de prijs, maar die lijkt mij hetzelfde...
Ik vermoed dat bij de goedkopere offerte nog wat kosten bijkomen die niet inbegrepen zijn ( die staan trouwens ook netjes vermeld op de offerte) en dat deze wel reeds inbegrepen zijn in de andere offerte?

Mensen die hier verstand van hebben?

Hieronder de links naar de screenshots van de offertes:

 
Tbh bij zo'n dingen kijk je gewoon best naar de totaalprijs.
De ene aannemer neemt z'n marges op de extra's, de andere direct per eenheid, nog een andere neemt gewoon een totaalprijs met een projectmarge.

Mij persoonlijk boeien de prijzen van de afzonderlijke onderdelen me nooit. Enkel eindbedrag en wat ik ervoor krijg.
Als beide offertes identiek zijn, en het eindbedrag is groot qua verschil, dan is het gewoon een spel van marges.

Wij gaan hier nu een nieuw oprit leggen in platines.
Wat boeit dat mij dat die platines zoveel per m² kosten bij de ene en zoveel bij de andere.
Op het eind van de rit zat tussen de goedkoopste en duurste offerte 6000 euro prijsverschil (op 15k), voor identiek hetzelfde (dezelfde uitvoeringsmethode ook). Dan trek ik daar ook m'n conclusies uit.

10% verschil kan ik altijd wel in komen, soms wat andere manier van werken, kostenstructuur van het bedrijf, machinepark, ... en dan ga ik toch af op m'n gevoel.
Maar 40% verschil, dat is gewoon centen pakken. Erg vind ik dat ook niet, iedereen is vrij om te vragen hoeveel hij wilt voor een bepaald werk. Blijkbaar verkopen ze genoeg aan die bedragen, anders zouden ze het niet vragen.
Maar daarom dat je offertes vergelijkt.

Ben je hiermee geholpen, of weet je nu nog minder? :cool:
 
Tbh bij zo'n dingen kijk je gewoon best naar de totaalprijs.
De ene aannemer neemt z'n marges op de extra's, de andere direct per eenheid, nog een andere neemt gewoon een totaalprijs met een projectmarge.

Mij persoonlijk boeien de prijzen van de afzonderlijke onderdelen me nooit. Enkel eindbedrag en wat ik ervoor krijg.
Als beide offertes identiek zijn, en het eindbedrag is groot qua verschil, dan is het gewoon een spel van marges.

Wij gaan hier nu een nieuw oprit leggen in platines.
Wat boeit dat mij dat die platines zoveel per m² kosten bij de ene en zoveel bij de andere.
Op het eind van de rit zat tussen de goedkoopste en duurste offerte 6000 euro prijsverschil (op 15k), voor identiek hetzelfde (dezelfde uitvoeringsmethode ook). Dan trek ik daar ook m'n conclusies uit.

10% verschil kan ik altijd wel in komen, soms wat andere manier van werken, kostenstructuur van het bedrijf, machinepark, ... en dan ga ik toch af op m'n gevoel.
Maar 40% verschil, dat is gewoon centen pakken. Erg vind ik dat ook niet, iedereen is vrij om te vragen hoeveel hij wilt voor een bepaald werk. Blijkbaar verkopen ze genoeg aan die bedragen, anders zouden ze het niet vragen.
Maar daarom dat je offertes vergelijkt.

Ben je hiermee geholpen, of weet je nu nog minder? :cool:
Ik weet nog minder:p
 
Ga gewoon af op referenties.
Liever wat meer betalen maar goede service na verkoop dan gezeik wanneer er iets fout gaat. Ik vind het verschil niet zo groot eigenlijk, maar ik kan aan jouw foto's niet opmaken wat bij wat hoort.
Misschien beter offerte 1blz1, offerte 2blz1 gebruiken als benaming?
Nu is het een rommeltje waardoor ik niet eens kans zien of bij beide de motor voor de poort er in zit of niet?
 
Laatst bewerkt:
En hoe kom je dan aan een significant aantal telefoonnummers ( of addressen?) van klanten van elk bedrijf? Ik vermoed dat als je het aan hen vraagt je niet de negatieve gaat krijgen :p
Ik vraag altijd op lokale Facebook groepen wie in de streek aan te raden is én ook nog eens zoeken naar Google reviews 😉
 
Bij een poort moet je wel kijken naar de motor die ze erin steken.

Sommige fabrikanten pronken met x-aantal cyclussen garantie. Maar in de kleine lettertjes staat dan dat je in feite maar 2 of 3 cyclussen per 24 uur mag doen. Zo van die typische zever.
 
Vraag gewoon aan de firma die duurder is, wat het verschil is. Hoe moeilijk kan dat nu zijn?
Als ze u echt als klant willen, gaan die daarop pogen te antwoorden hé.
 
Terug
Bovenaan