BeyondGaming News

Nieuwe verhaaltrailer geeft meer informatie over Star Wars Jedi: Survivor
Ontwikkelstudio Respawn Entertainment, uitgever Electronic Arts en Lucasfilm Games hebben vandaag nieuwe details onthuld over het verhaal van Star Wars Jedi: Survivor, die vanaf 28 april verkrijgbaar is voor PlayStation 5, Xbox Series X|S en pc. In het volgende hoofdstuk van de Jedi-saga, dat ontwikkeld wordt door het veteranenteam van Respawn onder leiding van game director Stig Asmussen, vinden we een sterkere en meer ervaren Cal Kestis (Cameron Monaghan) terwijl hij de hoop van het sterrenstelsel op zijn schouders draagt. Duistere tijden breken aan en Cal Kestis zoekt een veilig onderkomen ver weg van The Empire. Vijf jaar na de gebeurtenissen in Star Wars Jedi: Fallen Order moet een volwassen Cal Kestis verder kijken dan zijn...
Review: Destiny 2: Lightfall
Het verhaal van Destiny 2 is nog niet uit. De game die in 2017 het levenslicht zag, krijgt op regelmatige basis nieuwe, betalende content. Hiermee worden spelers beloond op weer vele uren speelplezier, in afwachting van nog wat nieuwe content die Bungie voor ogen heeft. De nieuwe Lightfall-update luidt echter wel het einde in, want het is de eerste uitbreiding in een set van nieuwe content die het Destiny 2-tijdperk tot een halt zal brengen. Het is net een jaar geleden dat we met z'n allen met de The Witch Queen-uitbreiding aan de slag konden. Ik noteerde toen voornamelijk het verhaal, de gameplay en de overvloed aan nieuwe content als positieve punten. Het maken van wapens was echter nodeloos ingewikkeld gemaakt, maar dat kon op zich...
Eerste gratis DLC voor Sonic Frontiers komt eraan!
Sonic Frontiers, eind vorig jaar ietwat verrassend succesvol gelanceerd, krijgt op 23 maart zijn eerste DLC, getiteld 'Sights, Sounds and Speed Update'. Eerder gaf SEGA een content-roadmap voor 2023 vrij waarop deze update, volledig gratis nota bene, al vermeld stond. Met deze DLC komen een fotomodus, de Jukebox-modus en nieuwe uitdagingsmodi. De Jukebox-modus zou in eerste instantie dertien tracks bevatten, samen met een veertigtal andere nummers her en der verspreid over de Starfall Islands, welke als geluidsherinneringen verzameld kunnen worden. De meegeleverde Challenge-modi zouden onder meer een Battle Rush-modus inhouden, waarin spelers het opnemen tegen meerdere bazen, en een Cyber Space Challenge, waarin je vijanden dient te...
Pak horrorgameplay onthuld in nieuwe Layers of Fear-video
De release van Layers of Fear 2 dateert al van bijna twee jaar geleden, maar dat weerhoudt ontwikkelaar Bloober Team er niet van hun eerste game in de franchise nog eens onder handen te nemen. Deze 'reimagening' van de originele Layers of Fear staat gepland voor een release in juni, al werd een precieze releasedatum nog niet aangekondigd. Bloober Team heeft onlangs een uitgebreide gameplayvideo gepubliceerd waarin je heel wat aspecten van de game te zien krijgt. Zo wordt al snel duidelijk dat het geen spel wordt voor doetjes (waar ik mezelf ook bij reken).
Negende Sea of Thieves-seizoen viert vijfde verjaardag
Ontwikkelaar Rare, bekend van onder andere de Donkey Kong Country- en Banjo-Kazooie-games, is verheugd aan te kondigen dat Season 9 van Sea of Thieves nu gratis beschikbaar is met Xbox Game Pass en op Xbox Series X|S, Xbox One, Windows 10/11 en Steam. Rare deelde meer informatie over deze mijlpaal op Xbox Wire, terwijl het ook onderstaande trailer publiceerde. Season 9 introduceert Chests of Fortune, waardevolle kisten die alleen te vinden zijn in een veroverd Fort of Fortune. Spelers die de uitdaging van het jagen op een schip kunnen overwinnen, kunnen ze inleveren voor stukken van de nieuwe Fates of Fortune ship set. Spelers kunnen ook stukken uit deze set verdienen van The Reaper's Bones door Reaper's Chests en Reaper's Bounties in...
Filmreview: Dalva
Regisseur Emmanuelle Nicot brengt met haar speelfilmdebuut het onthutsende verhaal van de twaalfjarige Dalva. Deze tiener is niet zoals haar leeftijdsgenoten: ze houdt van mooie dameskleding, pareloorbellen, nylonkousen en hoge hakken. Dit is een film dit je grijpt en niet meer loslaat; een portret van een meisje dat grootgebracht werd door een vader die haar manipuleerde, misbruikte en haar afsloot van de buitenwereld. Er klinkt een hartverscheurende gil in een appartement. De politie heeft er net een man gearresteerd. “Jacques”, gilt de stem nogmaals en al vechtend probeert een jong meisje bij deze man te geraken. De politie houdt haar in bedwang en ze kan geen kant meer op. Dit is de openingsscène en de eerste ontmoeting met Dalva...
Review: Before Your Eyes
Het verhaal van Before Your Eyes begon enkele jaren geleden als een kleine game voor mobiele toestellen. Zo'n twee jaar geleden werd Before Your Eyes door uitgever Skybound Games uitgebracht voor pc, en nu zijn PlayStation VR2-gamers ook aan de beurt. Ik moet eerlijk bekennen dat ik hard uitkeek naar het spel, mede doordat het geheel op een unieke manier verteld wordt. Nieuwsgierig? Ik vertel je er graag meer over. Ontwikkelaar van dienst is GoodbyeWorld Games. Zij hadden destijds een tof idee, gingen ermee aan de slag en het resultaat is Before Your Eyes. Je leven aan een sneltempo voorbij zien flitsen? Het kan in deze verhalende game. Je kruipt virtueel in de huid van de ziel van Benjamin Brynn die werd opgevist uit de zee der...
Bordspelreview: Riverside
Reizen is een passie van veel mensen. We worden zonnekloppers op de zuiderse stranden, we boeken massaal citytrips, we gaan met z'n allen op wintervakantie, … Sommigen houden er echter van om op cruise te gaan. Een cruise in de Caraïben, op de Middellandse Zee of naar het koude noorden. Wie droomt er nu niet van om eens noorderlicht te bewonderen, op ijsberensafari te gaan of een tocht te maken met rendieren? Het is zeker een reis waarvan ik hoop om ze ooit zelf te kunnen maken, maar voorlopig zal ik me moeten beperken tot het spelen van Riverside om dergelijke excursies te maken. Riverside is een roll & write spel in combinatie met een speelbord waarbij spelers de rol aannemen van reisgidsen in dienst van een kleine rederij. Als gids...
PlayStation Store voor PS3 en PS Vita sluit dan toch niet
Hoewel Sony eerder bekendmaakte dat het de PlayStation Store voor zowel PlayStation 3 als PlayStation Vita komende zomer zou sluiten, keren ze nu op die beslissing terug. Dit maakte het Japanse concern vandaag bekend op de PlayStation Blog. Sony bekent dat het een foutieve beslissing was die niet werd gedragen door de grote PlayStation 3- en PlayStation Vita-community. De reden waarom ze de virtuele winkel wilden sluiten, had onder andere te maken met de moeilijkheid om oudere toestellen te blijven ondersteunen. Er is ook mankracht voor nodig die anders zou ingezet kunnen worden voor andere taken. De Store voor de PSP sluit zoals gepland wel op 2 juli 2021.
WIN: Duotickets voor John Wick 4
Op 22 maart kunnen we, na een jarenlange afwezigheid, weer genieten van een nieuwe John Wick-film. De vierde ondertussen en daar zal het niet bij blijven, want er is reeds aangekondigd dat het vijfde deel in productie is. Dankzij Belga Films mogen we twee duotickets weggeven aan onze bezoekers. Deelname is zoals gewoonlijk weer erg eenvoudig: surf naar de wedstrijdpagina, antwoord op de vragen en we contacteren de winnaars! De wedstrijd loopt tot en met 19 maart. Veel succes! DEELNEMEN KAN HIER!
Bordspelreview: De Zoektocht naar El Dorado - Gevaren en Muisca
Sinds de zestiende eeuw is de mensheid op zoek naar El Dorado, de stad van goud. Tal van expedities werden in Zuid-Amerika op touw gezet maar tot op de dag van vandaag blijft de stad een mythe. De echte ondernemingen mogen dan wel geen succes opgeleverd hebben, de door Reiner Knizia ontwikkelde zoektocht is wel een succes. De zoektocht naar El Dorado is immers een van de populaire spellen van 999 Games en heeft met De zoektocht naar El Dorado - Gevaren en Muisca reeds een tweede uitbreiding gekregen. De Zoektocht naar El Dorado is een deck building racespel waarin je je speelstuk door de jungle en over rivieren moet zien te verplaatsen. Tijdens het spel ben je een expeditieleider en moet je jouw team zien uit te bouwen door de nodige...
Bordspelreview: Helden van het Maanlicht
Mijn oudste kind begint langzaam op de leeftijd te komen dat hij bordspellen kan spelen die meer zijn dan "rol een dobbelsteen en beweeg zoveel vakjes vooruit". Geweldig nieuws voor ons als bordspelminnende ouders natuurlijk en al snel werden spellen zoals Carcassonne Junior, Keer op Keer Junior of Dragomino in huis gehaald. Wanneer we bij BeyondGaming de kans kregen om Helden van het Maanlicht van Haba, de toonaangevende uitgever van kinderspellen, te testen hapte ik met veel plezier toe. Helden van het Maanlicht werd bedacht door Wilfried en Marie Fort, het koppel dat meewerkte aan Dragomino en Unlock! Kids: Detective Stories, maar ook het Kinderspiel des Jahres 2019-spel Valley of the Vikings op hun naam hebben staan. Zij hebben...
Seriereview: The Last of Us
Vorig jaar speelde ik dankzij de release van The Last of Us Part I op PlayStation 5 voor het eerst het knappe verhaal uit dat de genieën van Naughty Dog op het gamende publiek afvuurden. Hierin worden de Verenigde Staten bedreigd door een schimmelinfectie die mensen transformeert naar moordlustige individuen. Wat volgt is een ontzettend knap in beeld gebracht verhaal van oude knar Joel en de jonge Ellie die tegen wil en dank een onvoorwaardelijke vriendschap smeden. Dat verhaal vuren HBO en bij ons ook Streamz af op bingewatchers en meer. Ik kon vroegtijdig genieten van de negen afleveringen en mijn bevindingen lees je in deze review. Zowel op HBO als op Streamz zal er wekelijks een episode van The Last of Us verschijnen. De eerste...
Review: The Outer Worlds: Spacer's Choice Edition
Waarom? Het is de eerste vraag die ik stel wanneer een game van nauwelijks vier jaar oud een geremasterde heruitgave krijgt. Uiteraard is het antwoord, zoals wel vaker in deze industrie, geld. The Outer Worlds 2 laat nog een tijdje op zich wachten, dus smeer wat nieuwe lipstick op je snoet en trek een fris kleedje aan schat, je gaat terug de baan op. Dat een game die satirische knipogen trekt naar de praktijken van grote bedrijven een herwerking krijgt voor de volle vraagprijs, dat is behoorlijk ironisch. Maar goed, cynisme terzijde. Deze herwerking levert toch heel wat sterke aanpassingen op die The Outer Worlds een nieuwe thuis doet vinden op de huidige systemen en nieuwkomers de beste versie van het spel gunt. Ja toch? Laat ons...
Review: The Dark Pictures: Switchback VR
Supermassive Games is een ontwikkelaar die erin slaagt ieder jaar één of zelfs twee spellen op de markt te brengen. Door het succes van de PlayStation-exclusive Until Dawn is de studio populairder dan ooit. Sindsdien brachten ze een resem aan games uit in de The Dark Pictures Anthology, een serie van standalone horrorgames, waaraan nu Switchback VR wordt toegevoegd. Switchback VR is een spirituele opvolger van Until Dawn: Rush of Blood dat op de PlayStation VR uitkwam. Aangezien ik nooit de kans kreeg om Rush of Blood te spelen, was ik zeer benieuwd naar wat Switchback VR voor mij in petto had! The Dark Pictures: Switchback VR is een on-rails horrorshooter exclusief voor de PlayStation VR2. Beeld je een rollercoasteravontuur in zoals...
Open je digitale portemonnee, want de Steam Spring Sale is begonnen!
Zij die regelmatig de Steam-winkelpagina gebruiken om hun meest begeerde pc-spellen aan te kopen, zijn wellicht maar al te goed bewust over het feit dat Valve ieder jaar een aantal thematische solden organiseert. Gisterenavond startte men alvast één van zulke instanties, want de firma gaf (samen met ettelijke partners) toen officieel het startschot aan de 2023-editie van de Steam Spring Sale! Vanaf nu tot en met 23 maart mogen we dus met andere woorden genieten van duizenden goedkopere games, ongeacht het genre waar je al dan niet de voorkeur aan hebt. Dit jaar ging Valve bovendien één stap verder, want voor het eerst biedt men ook een korting (van 10%) aan voor de Steam Deck, hun inmiddels populaire handheld-apparaat dat compatibel is...
Nintendo voegt vier nieuwe titels toe voor Switch Online-abonnementen
Ben je een lid van het Nintendo Switch Online-initiatief, dan krijg je onder meer een verzameling retro-spellen overhandigd die afkomstig zijn van verschillende consoles. Sinds de relevante aankondiging in februari breidde Nintendo echter het totale aanbod uit om ook een selectie handheld-titels beschikbaar te stellen, afkomstig uit de catalogus van drie vervlogen Game Boy-generaties. Metroid Fusion was circa 9 maart 2023 trouwens de meest recente aanwinst en zulke aanvullingen wilt Nintendo in de komende maanden volhouden, wat men deze week bewees na het uploaden van vier extra games. BurgerTime Deluxe en Kirby's Dream Land 2 zijn alvast de uitverkorenen qua Game Boy-titels; die eerste naam is een arcadey spel waar de chef Peter...
Terug
Bovenaan