abcde
Legacy Member
Hallo,
ik heb al op andere topics gezocht maar heb niet echt een antw op mn vraag gevonden.
Ik werk sinds maart als jobstudent bij (A) en zit nu bijna over de 50 dagen die ik mag werken als jobstudent tegen 3% RSZ bijdrage.
Omdat het wat minder druk wordt heb ik nog twee kleine jobs (B en C) aangenomen voor de komende maanden waarbij ik ben ingeschreven als werkstudent (zelf al zijn mijn 50d nog niet helemaal op (heb er nog 5 over, maar deze zal ik nog zeker overschreiden)
Nu zijn mijn vragen als volgt:
1) Wat houdt dit in voor werkgever (A)? zal deze meer RSZ moeten betalen tot eind 2012 vanaf nu?
2) Verandert het statuut als jobstudent naar werkstudent automatisch na de 50 dagen of moet ik nu voor de komende werkdagen toch nog 3% RSZ betalen bij mijn twee nieuwe jobs (B en C)?
3) Wat als ik me op 1 januari 2013 voorneem om toch minder dan 50 dagen te gaan werken? Kan ik dan terug het statuut van jobstudent aannemen, aangezien ik dan geen 13% RSZ moet betalen? en indien ik dan toch de 50 dagen overschreid terug 13% betalen?
dank u op voorhand
ik heb al op andere topics gezocht maar heb niet echt een antw op mn vraag gevonden.
Ik werk sinds maart als jobstudent bij (A) en zit nu bijna over de 50 dagen die ik mag werken als jobstudent tegen 3% RSZ bijdrage.
Omdat het wat minder druk wordt heb ik nog twee kleine jobs (B en C) aangenomen voor de komende maanden waarbij ik ben ingeschreven als werkstudent (zelf al zijn mijn 50d nog niet helemaal op (heb er nog 5 over, maar deze zal ik nog zeker overschreiden)
Nu zijn mijn vragen als volgt:
1) Wat houdt dit in voor werkgever (A)? zal deze meer RSZ moeten betalen tot eind 2012 vanaf nu?
2) Verandert het statuut als jobstudent naar werkstudent automatisch na de 50 dagen of moet ik nu voor de komende werkdagen toch nog 3% RSZ betalen bij mijn twee nieuwe jobs (B en C)?
3) Wat als ik me op 1 januari 2013 voorneem om toch minder dan 50 dagen te gaan werken? Kan ik dan terug het statuut van jobstudent aannemen, aangezien ik dan geen 13% RSZ moet betalen? en indien ik dan toch de 50 dagen overschreid terug 13% betalen?
dank u op voorhand
)
