Archief - Werkstudent

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

assaas

Legacy Member
Na veel info te hebben opgezocht dacht ik de vraag hier maar is te stellen.:)

In september zou ik eindelijk aan m'n hogere studies kunnen beginnen (bachelor Marketing), dit is wat ik altijd gewild heb, maar op het moment heb ik een vaste job die ik graag doe, goed verdien en niet zomaar wil opgeven dus dacht ik aan het traject als 'werkstudent'. Dus voltijds werken en tegelijkertijd nog is een hogere studie doen. Elke hoge school heeft zo wel z'n eigen traject, maar echt concrete uitleg geven ze niet. Dus is er iemand die hier al ervaring mee heeft en die me kan zeggen wanneer je naar de les moet, wanneer je examens moet doen, oven de haalbaarheid, etc. Het zou me al veel kunnen helpen in m'n keuze. :)

VN.

Legacy Member
Ik weet niet in hoeverre dit een rol speelt, maar een vriend van mij zit nu in zijn derde jaar marketing en uit zijn verhalen lijkt het mij vrij moeilijk om job + die specifieke studie te combineren.
Die had lessen/oefenzittingen met verplichte aanwezigheden. Vaak presentatiekes tijdens oefenzittingen (frans, duits, engels). In laatste drie semesters had die veel groepwerkskes en bedrijfsbezoeken.

Ik spreek uiteraard niet uit eigen ervaring en ken langs de andere kant wel iemand die een fulltime job en studies (bachelor in sociaal werk) perfect heeft gecombineerd. Die had minder lessen, moest meer zelfstudie doen en ipv 3 jaar was dat 4 jaar studeren. (over dat laatste ben ik niet 100% zeker)

Irriducibili

Legacy Member
Bon, kleine situatieschets:
Door omstandigheden heb ik nooit mijn secundair onderwijs afgemaakt en heb ik bijgevolg geen A2 diploma. In plaats daarvan ben ik op deeltijds onderwijs in de administratie gegaan en heb ik slechts een getuigschrift.
enkele jaren later:
Nu ben ik volop bezig met mijn A2 in thuisstudie te behalen - wat geen probleem volgt -.
Aangezien ik een toffe job heb die en plus nog goed betaald, is het de bedoeling om te blijven werken en (na de A2) nog bij te scholen. (nooit genoeg geleerd zou ik zo zeggen)

Iemand een idee of elke richting als werkstudent kan gevolgd worden?
Is dat volledige thuisstudie of avondlessen?
Zijn er 9-livers met ervaring?

skylla

Legacy Member
kan je geen bachelor in afstandsonderwijs doen? Denk aan Kahol Sint-Lieven of zoiets, Katho, Howest, ....

joshetei

Legacy Member
Eens kijken voor afstandsonderwijs, op de KAHO noemt dan HOA of HAO ofzoiets.
En het begrip 'werkstudent' bestaat eigenlijk niet echt.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan