Archief - Werken bij Alternate

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Dawg (oi22)

Legacy Member
Iemand toevallig ervaring met te werken bij de technische dienst van Alternate? Met andere woorden: pc's assembleren etc?

Ik denk dat Vinteg daar vroeger werkte (maar nu niet meer?).

Ik vraag me af of dat nog een redelijk interessant job zou zijn. (Al is het maar voor even)

mo6

Legacy Member
Lijkt me wel leuk voor even, maar ik denk dat het niet zo goed betaald.
Maar je moet ergens beginnen eh.

duvel1

Legacy Member
idd.

Ik heb dit jaren zelf gedaan. Maar het werk is daar met 80% teruggevallen. Ik zou het niet echt aanraden ...

Schopenbauer

Legacy Member
Dawg (oi22) zei:
Iemand toevallig ervaring met te werken bij de technische dienst van Alternate? Met andere woorden: pc's assembleren etc?

Ik denk dat Vinteg daar vroeger werkte (maar nu niet meer?).

Ik vraag me af of dat nog een redelijk interessant job zou zijn. (Al is het maar voor even)

Persoonlijk vind ik de medewerkers van alternate onbeschoft en arrogant. De eerste keer dat ik belde om te vragen of een betaling correct was uitgevoerd werd ik haast uitgekafferd omdat ik het met een overschrijving had gedaan ipv visa. De tweede keer dat ik belde om uitleg te vragen of bepaalde hardware kreeg ik iemand aan de lijn die precies deed of het hem weinig kon schelen en constant zat te zuchten. Mij zien ze daar alleszins niet terug.

Bv202

Legacy Member
Ik ken iemand die er gewerkt heeft, maar na een aantal maanden al was gestopt. Geen idee waarom, maar zo geweldig zal het er wel niet zijn om te werken en goed zal het inderdaad niet verdienen.

Ook ik heb dezelfde ervaringen als Schopenbauer trouwens :)

Genious

Legacy Member
Zelfde ervarings als de twee hierboven. :p
Het is natuurlijk maar uw ervaring als klant. Maar het zegt toch mogelijks iets over de ervaringen als werknemer.

kingjulie

Legacy Member
Heb daar een jaar heel veel gekocht, altijd goed en correct ontvangen door de mensen daar.
Beetje verrast toch wel dit te horen.

Nowadays koop ik mijn spullen int buitenland.

Genious

Legacy Member
kingjulie zei:
Heb daar een jaar heel veel gekocht, altijd goed en correct ontvangen door de mensen daar.
Beetje verrast toch wel dit te horen.

Nowadays koop ik mijn spullen int buitenland.
Misschien dat degenen die in de zaak staan niet dezelfden zijn die ge aan de lijn krijgt als ge belt ivm online orders. :unsure:
En het blijven mensen ofc, ge kunt al eens pech hebben mensen op het verkeerde moment te treffen. :)

Tycho91

Legacy Member
Ik heb ook nog geen slechte ervaringen. Wel spijtig da aan de (fysieke) klantendienst altijd maar 1 persoon staat en ge dus meestal wel ff moet wachten. Maar eens aan de beurt heb ik nog geen problemen gehad

Samko

Legacy Member
verdient rete weinig, neem maar van mij aan
heb 1 maandje in den tones gewerkt en die lonen komen overeen

sneax

Legacy Member
wss zeer lage lonen gezien de lage marge en het prijspunt van alternate

laag betaalde mensen in een dead end job: zuchtende en onbeschofte medewerkers

dat zullen ze zelf ook wel weten, maar dat trekken ze zich niet aan, het enige waar hun doelgroep van consumenten naar kijkt is de prijs en dat het product snel geleverd wordt, ze zullen niet veel klenten verliezen met hun onbeschofte medewerkers dus ze moeten ook niet meer betalen om meer gemotiveerde mensen te vinden

crossfader

Legacy Member
Ik heb er ook gewerkt op de technische dienst, kga het je zeker niet aanraden. Het personeelsverloop is er dan ook van komen en gaan...

Toffe collegas is het enige positieve dat ik kan meegeven..

Mvg

fluffster71

Legacy Member
Ik heb ooit in een pc winkel gesolliciteerd en ze boden 1.800 bruto. Ik denk dat het voor die sector zelfs nog vrij goed betaald was. Ik heb toch maar vriendelijk bedankt, ook al leek het mij wel een toffe job. Het is eerder iets om als jobstudent te doen.

IkKe

Legacy Member
Kerel waarvan ik overlangst een Graka heb gekocht hier op het forum was hoofd van die dienst.
Kan nu niet onmiddelijk zijn nick terugvinden, maar hij zit hier wel op het forum.

Bv202

Legacy Member
crossfader zei:
Ik heb er ook gewerkt op de technische dienst, kga het je zeker niet aanraden. Het personeelsverloop is er dan ook van komen en gaan...

Toffe collegas is het enige positieve dat ik kan meegeven..

Mvg

Ook dat kan je dus niet weten:p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan