Archief - Welke richting?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Genious

Legacy Member
Just_life zei:
Je zegt dat je ir van je lijstje hebt geschrapt. Als men zegt dat er een tekort is aan ingenieurs dan heeft men het NIET over Handelsingenieurs.
True, maar er is zeker geen probleem met de arbeidsmarktkansen van een HIR.
;)

NotoriousP

Legacy Member
Calinalti Orhan zei:
het woordje ingenieur trekt me zeker aan omdat er een groot tekort is aan ingenieurs.
En omdat je veel kan verdienen.

De nadruk ligt daar, je kan veel geld verdienen. Maar dat kan je als hir of met een ander diploma ook en niet elke burgerlijk/industrieel ingenieur zal veel geld verdienen hoor. :)

Iemand

Legacy Member
Gandalf1993 zei:
Wat bedoel je daarmee??

Hasselt/vub en in mindere mate ua worden in de academische wereld maar smalend bekeken.

De Vlaamse topuniversiteiten zijn Gent en Leuven over het algemeen.

Deze thread heeft alles om goed te worden. Hir, vub/hasselt...

_ns_

Legacy Member
Iemand zei:
Hasselt/vub en in mindere mate ua worden in de academische wereld maar smalend bekeken.

De Vlaamse topuniversiteiten zijn Gent en Leuven over het algemeen.

Deze thread heeft alles om goed te worden. Hir, vub/hasselt...

Alleen nog enkele niet-ingenieurs die komen zegen hoe easy het allemaal is, en het is af :woohoo:.

plmuo

Legacy Member
Ik zou burgerlijk ingenieur nog niet afschrijven, hij heeft nog anderhalf jaar tot die er aan zou beginnen dus als hij echt gemotiveerd is kan hij zich gemakkelijk bijwerken. Ik heb tot het vierde middelbaar 5 uur wiskunde gehad en alleen in de laatste 2 jaar 7 uur gehad, dus als dat bij hem op het school hetzelfde systeem is dan heeft hij maar een half jaar achterstand. Anderzijds had ik als Latijn-Wiskunde geen extra wetenschappen en dat heeft ook niet meteen problemen opgeleverd. (ben nu aan men laatste jaar bouwkunde, civiele techniek bezig)

Ik denk dat als hij bereidt is een beetje zelfstudie te doen hij gemakkelijk zijn niveau kan opwaarderen.

Je kan ook industrieel ingenieur doen en dan eventueel overschakelen naar een master burgerlijk ingenieur.

Sir. K

Legacy Member
Duidelijk een trend van de laatste jaren toch ze. Ingenieur in de naam en de oogskes blinken al. Ze zien al direct een dikke villa, 3 auto's, zwembad,...
Ik heb met genoeg zo'n mensen in de klas gezeten. Ofwel werden ze er het eerste jaar (of eerste 2) uitgefilterd ofwel hebben ze de richting uitgedaan en vinden ze geen job omdat ze moeten beginnen aan ochottekes 2000-2200 euro bruto en dat niet zien zitten. Ik spreek hier nu wel over ing.

Het is al vaak gezegd, maar toch: je moet kiezen wat je aanspreekt. Daarbij kunnen andere mensen u moeilijk helpen met zo'n keuzes. Je weet zelf het best wat je graag doet en goed kan.

Calinalti Orhan

Legacy Member
allemaal bedankt voor jullie reacties

sommigen denken dat ik deze richtingen wil doen voor het geld maar dat is een bijzaak.
Het leven draait om geld en daar kan ik toch niets aan veranderen?


ik zal binnenkort praten met mijn leerkracht wiskunde wat het beste is voor mij en desnoods bijlessen volgen.


nogmaals bedankt allemaal

PineMangoes

Legacy Member
Sir. K zei:
Duidelijk een trend van de laatste jaren toch ze. Ingenieur in de naam en de oogskes blinken al. Ze zien al direct een dikke villa, 3 auto's, zwembad,...
Ik heb met genoeg zo'n mensen in de klas gezeten. Ofwel werden ze er het eerste jaar (of eerste 2) uitgefilterd ofwel hebben ze de richting uitgedaan en vinden ze geen job omdat ze moeten beginnen aan ochottekes 2000-2200 euro bruto en dat niet zien zitten. Ik spreek hier nu wel over ing.

Het is al vaak gezegd, maar toch: je moet kiezen wat je aanspreekt. Daarbij kunnen andere mensen u moeilijk helpen met zo'n keuzes. Je weet zelf het best wat je graag doet en goed kan.

Je hebt gelijk, maar je laat je toch serieus ringeloren als je start voor 2000 bruto als ing.

flyinglobster

Legacy Member
Iemand enig idee of HW haalbaar is voor mij qua wiskunde, zit nu in mijn laatste jaar mod.Talen wetenschappen(4u wisk) en mijn gemiddelde voor wiskunde is +-70%

dank bij voorbaat

seriouzz

Legacy Member
plmuo zei:
Ik zou burgerlijk ingenieur nog niet afschrijven, hij heeft nog anderhalf jaar tot die er aan zou beginnen dus als hij echt gemotiveerd is kan hij zich gemakkelijk bijwerken.

Ik denk dat als hij bereidt is een beetje zelfstudie te doen hij gemakkelijk zijn niveau kan opwaarderen.

bij ons op school kon je kiezen tussen 3 / 5 / 7 uur wiskunde.
en 7 uur wiskunde zou te moeilijk zijn voor mij.
en ik doe het zeer graag.

Als 7 uur wiskunde al te moeilijk is, zou ik zeker niet beginnen aan burgerlijk ingenieur.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan