Archief - Uitzichtloos

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

speedmaster

Legacy Member
Hallo,ik ben hier nieuw in de hoop een persoon te ontmoeten die in dezelfde shit zit als ik.

Ik ben 45 jaar,werk al van mijn 15 de,nooit 1 dag zonder werk gezeten,tot maart van dit jaar.

Heb in totaal 3000 kilometer gereden om spontaan te solliciteren,300 mails verstuurd op openstaande vacatures vdab,als ik al een antwoord kreeg was het van u past niet in het profiel dat we zoeken.

Vdab,rva.....................allemaal geen oplossing.

Ik denk dat ik gediscrimineerd word op mijn leeftijd,heb onlangs gehoord dat je brutto-maandloon word berekent op je werkervaring;dus op 30 jaar.

En dit in volle crisis,ik ben ten einde raad....

lantaarnpaal

Legacy Member
Ik denk dat ik gediscrimineerd word op mijn leeftijd

Enkele mensen van in de 50 die ik via via ken zijn nog aan werk geraakt.
Loopt er niets mis tijdens uw sollicitatie gewoon? En voor wat soort jobs zoekt u?

speedmaster

Legacy Member
Ik was een drukker,heb vroeger bewaking gedaan,lijfwacht.

Heb onlangs nog vca-certificaat behaald,ehbo,brand-en veiligheidswacht

speedmaster

Legacy Member
En die mensen van voorbij vijftig,die hun werkgever krijgt enorm veel rsz-korting ,en die werknemers(als ze 20 jaar werkervaring hebben)krijgen bovenop hun loon nog eens een bijpassing van de rva 185 euro per maand tot aan hun pensioen

Renegadexxripxx

Legacy Member
Het is momenteel gewoon moeilijk om werk te verkrijgen.

Vooral daar veel van de zaken die vroeger werden gedaan door een bewaker nu meer en meer worden vervangen door cameras of beveiligingsystemen. Dus dat snijdt al in de mogelijkheden die je gaat hebben.

Heb je al eens geprobeerd om u kandidaat te stellen om als gevangenisbewaker te werken? Indien ik mij goed herinner zijn of waren ze daar toch nog naar op zoek. Met het feit dat je ervaring hebt in de bewakingssector zou dat toch nog een mogelijke optie moeten zijn? Maar ofdat die sollicitaties nu nog lopen, daar ben ik niet zeker van. Weet echter wel dat dit een tijdje geleden een prangende nood was met het feit dat men van plan is om meerdere nieuwe gevangenissen te creëren (en gekoppeld aan het aantal stakingen wegens personeelstekort in de andere gevangenissen).

Qua loon valt dat nog wel mee. En met het feit dat je ervaring kunt voorleggen zal een gedeelte daarvan al gevalideerd kunnen worden wat enkel maar positief zal werken op uw loon.

Da_Duvelke

Legacy Member
drukker?
rotatiepersen?

wil je nog steeds dat werk doen?

NotoriousP

Legacy Member
speedmaster zei:
Ik denk dat ik gediscrimineerd word op mijn leeftijd,heb onlangs gehoord dat je brutto-maandloon word berekent op je werkervaring;dus op 30 jaar.

Niet als je werkervaring irrelevant is. Probeer misschien eens te zoeken buiten je eigen sector? Het is nu eenmaal wel zo dat bedrijven liever jongere mensen kiezen omwille dan het lagere loon dat ze horen te betalen. Tenzij ze echt iemand zoeken met ervaring...

speedmaster

Legacy Member
Bedankt,maar al die sollicitaties waren buiten de sector,haveninspecteur,brandwacht,organen-transport met prioriteir voertuig,ze waren allemaal enthousiast,beb overal voor 2 de maal op gesprek mogen komen,en dan ineens(volgens mij deden ze dan een loonberekening)haakten ze allemaal af

speedmaster

Legacy Member
neen,vellen-offsetdrukker op een cd 75-6 kleur met dispertie lak

nolimit|spp````

Legacy Member
Zal eens rondhoren of er in mijn netwerk niemand zoekt naar een sheet-offsetdrukker :)

nolimit|spp````

Legacy Member
Waarom niet? ;)
Neen neen, onze zetel in Belgie doet ook aan printen dus ik ging daar eens horen of ze niemand zochten momenteel.

sanderkevdw

Legacy Member
Klinkt als een moeilijke situatie. De beste kans die ik zie is een klein startend bedrijfje te zoeken, en héél duidelijk te maken tijdens het gesprek dat je het niet erg vindt als je loon wat daalt. Wat voor jobs zou je willen doen, of maakt het werk echt niet uit (ik neem aan dat dingen als boorplatformtechnieker niet relevant zijn...)

speedmaster

Legacy Member
neen,dat niet maar die sillocitaties die ik heb gedaan gaat van magazenier tot zelfs haveninspecteur
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan