Archief - Traineeship Daikin Europe

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

9ponny

Legacy Member
Beste

Dinsdag ben ik uitgenodigd op selection day bij Daikin Europe.
betrekking: International traineeship.
Ik zit nu al met zoveel stress aangezien het voor mij een droomjob zou zijn .
Erin falen zou uit den boze voor mij aangezien het enigste is wat ik echt wil doen , en eventuele mislukking zou een jaar bijkomend opleiding worden voor mij.
Hoogbehaalde opleiding: Toegepaste Economische wetenschappen , specialisatie corporate finance
Werkervaring: 0 jaar
Jobstudentenwerk: vervanger commercial manager Corelio, kassier, horeca, ..
Gelieve enkel degene die mij echt zouden kunnen helpen te antwoorden.
Wat zou voor mij een beste voorbereiding zijn op een van mijn belangrijkste momenten van mijn leven?

Plutus

Legacy Member
Relativeren, uw stress onder controle krijgen. Zenuwachtig overkomen is heel slecht, zeker als men merkt dat stress uw prestatievermogen gaat beperken.

sneax

Legacy Member
Nooit al uw eieren in één schaal leggen (ofzoiets). Altijd de mindset behouden van: als dit ni gaat, dan pakken we wel iets anders

Nooit focussen en hopen op enkel die job alsof het de enige is die u naar geluk kan brengen of die ge graag zou doen. Als het deze niet is dan komen er wel andere opportuniteiten die even leuk zullen zijn. Door te focussen op deze ene opportuniteit bouwt ge voor uzelf zowiezo een val, als het niet zou lukken.

Relativeren dus. Voor de rest, tja, als ge uw zenuwen niet onder controle krijgt is dat al een ideale kans voor de werkgever om te zien dat ge niet geschikt zijt voor de job, of mss wel, het hangt er vanaf wat ze zoeken he.

ErikF

Legacy Member
Hier enkele algemene tips, de rest straks in je PM
Bekijk even de website om te zien welke producten ze maken en verkopen.

een beetje "Duh" maar toch: wees op tijd. Wat te vroeg kan geen kwaad, tot 10 min ofzo, maar 20 minuten met je vingers zitten draaien aan de receptie is ook niet nodig.

PineMangoes

Legacy Member
Niet te teleurgesteld zijn als je het niet haalt, solliciteren is vaak a numbers game.

Aap

Legacy Member
Heb je een IQ van 120 en je kent goed excel? Want is een minimum vereiste van Daikin.

Iemand

Legacy Member
Take a chillpill kerel.
Zoals Manu reeds zei, leer wat relativeren.

Genious

Legacy Member
ErikF zei:
Waar heb je dat gehoord van die 120 ?
Hij is met de topicstarter zijn voeten aan het spelen. ;)

Die volg best het advies van anderen: relativeer.
Er zijn echt genoeg traineeships out there om hem herkansingen te geven.

9ponny

Legacy Member
Dank u wel allemaal. Iemand die werkt bij Daikin als kaderlid? Wat is de normale loon (en welke extra's krijg je) daar voor beginners?

Aap

Legacy Member
ErikF zei:
Waar heb je dat gehoord van die 120 ?

Dat wordt normaliter getest bij iedere kandidaat die in dienst wil komen bij Daikin. Ik spreek uit ervaring, jammer genoeg. En neen ik werk er niet maar ik ken wel de teleurstelling.

9ponny

Legacy Member
Aap zei:
Dat wordt normaliter getest bij iedere kandidaat die in dienst wil komen bij Daikin. Ik spreek uit ervaring, jammer genoeg. En neen ik werk er niet maar ik ken wel de teleurstelling.

Maar kan toch niet zijn dat ze enkel naar die IQ kijken.
Naast die testen is er ook groepsoefening. Enkel de besten uit de test en groepsoefening mogen op interview . Maar bij de beoordeling kunnen toch veel andere dan puur de resultaten of observatie te pas. Zo ken ik iemand die ook op selection day gaat en hij is van Turks origine . en aangezien Daikin recentelijk Airfel in Turkije heeft overgenomen (1 van de grootste overnames ooit door Daikin) gaan ze die persoon toch niet direct afwijzen bij die testen (ookal zou de resultaat onder de gemiddelde liggen) en soieso op interview laten aangezien hij extra troeven zou hebben ?

Aap

Legacy Member
9ponny zei:
Maar kan toch niet zijn dat ze enkel naar die IQ kijken.

Dat klopt, je moet ook goed excel kunnen. Toen dat ik niet geslaagd was in de IQ test, mocht ik naar huis. 't was wel niet voor de functie van 'Traineeship'.

MrKend54l

Legacy Member
Aap zei:
Heb je een IQ van 120 en je kent goed excel? Want is een minimum vereiste van Daikin.

Ja zeker een iq van 120... Echt gewoon het domste wat ik ooit heb gehoord. Ze plakken er zelfs geen cijfer op. Ze delen u gewoon in per groepjes.

9ponny

Legacy Member
MrKend54l zei:
Ja zeker een iq van 120... Echt gewoon het domste wat ik ooit heb gehoord. Ze plakken er zelfs geen cijfer op. Ze delen u gewoon in per groepjes.

Jullie menen dat toch niet?
en aub geen flauwe grappen aan halen , indien een serieuze topic, wees dan ook serieus of geef tenminste een blijk dat je serieus aan het antwoorden ben .

MrKend54l

Legacy Member
9ponny zei:
Jullie menen dat toch niet?
en aub geen flauwe grappen aan halen , indien een serieuze topic, wees dan ook serieus of geef tenminste een blijk dat je serieus aan het antwoorden ben .

Ik was serieus bezig je legt een IQ test af waar je een cijfer op krijgt van 0 naar 5.
0 = een aap is slimmer je toont geen intresse en doet de moeite niet om de uitleg te lezen.
1 = Je bent niet echt snugger of hebt de uitleg niet gelezen.
Tussen 2 en 3 = Normaal IQ je bent gewoon normaal niks speciaals.
4 = Je bent boven begaafd en zeer slim.
5 = super slim en uw intelegentie valt niet te meten deze test.

alles tussen 2 en 4 is dus in orde.
Een 5 scoren is zo goed al onmogelijk. Maar als je het toch hebt dan denk ik niet dat ze u de job gaan geven idem met lager als 2.

9ponny

Legacy Member
toch hoop ik dat het al gezever is . ik ga mijn best doen in ieder geval.

MrKend54l

Legacy Member
9ponny zei:
toch hoop ik dat het al gezever is . ik ga mijn best doen in ieder geval.
Ge moet echt geen stress hebben voor die testen hoor. Die iq test is louter een formaliteit want als je een beetje nadenkt scoor je gewoon normaal en als je intelligent bent scoor je hoger.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan