Archief - TEW studeren aan de UA

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Afiscaliteit

Legacy Member
Hey,


Ik heb gelezen dat velen van jullie TEW studeren aan een Vlaamse universiteit, nu ik zou dit volgend jaar ook graag doen. :)

Ik studeer namelijk economie- wiskunde (3u) en vrees dus eigenlijk dat ik een behoorlijke achterstand heb op wiskundig vlak.

Nu vroeg ik mij af of iemand hier ervaring heeft met het zelfstudie pakket wiskunde van de Universiteit Antwerpen? Biedt dit een goede voorbereiding voor de opleiding zelf?

Verder: Kennen jullie iemand (of ben jij zelf zo iemand :p) die in het eerste jaar geslaagd zijn met slecht 3 u wiskunde in het secundair? ;)

Alvast bedankt!

Kowalskii

Legacy Member
Korte samenvatting wat gaat volgen:
- Nee niet mogelijk, waarom geen HW?
- mogelijk mits veel inzet en inzicht
- BSO'ers die TEW succesvol hebben afgelegd

Kortom je moet eerlijk zijn met jezelf, ben je naar 3u wiskunde gegaan omdat 8u niet ging of gewoon uit luiheid..

Afiscaliteit

Legacy Member
Kowalskii zei:
Korte samenvatting wat gaat volgen:
- Nee niet mogelijk, waarom geen HW?
- mogelijk mits veel inzet en inzicht
- BSO'ers die TEW succesvol hebben afgelegd

Kortom je moet eerlijk zijn met jezelf, ben je naar 3u wiskunde gegaan omdat 8u niet ging of gewoon uit luiheid..

:lol: Thanks! :p

Ik 'was' lui. Ik had gewoon geen zin meer om verder te studeren en dacht dat ik wel ergens terecht kon met mijn humaniora diploma. :p

Nu ben ik wel bereidt het zelfstudie pakket tijdens de zomervakantie volledig in te studeren met behulp van een bijlesgever. :) Ik weet alleen echter niet of ik dan volledig zal voorbereidt zijn op het academiejaar.

SH343

Legacy Member
Afiscaliteit zei:
:lol: Thanks! :p

Ik 'was' lui. Ik had gewoon geen zin meer om verder te studeren en dacht dat ik wel ergens terecht kon met mijn humaniora diploma. :p

Nu ben ik wel bereidt het zelfstudie pakket tijdens de zomervakantie volledig in te studeren met behulp van een bijlesgever. :) Ik weet alleen echter niet of ik dan volledig zal voorbereidt zijn op het academiejaar.

Opzoeken wat wiskunde op TEW inhoudt (ze zijn verplicht te zeggen wat je gaat zien en welke voorkennis je nodig hebt, en dan dat zelf instuderen m.b.v. internet.

Ma$terN00b

Legacy Member
Hoe komt het dat je economie-wiskunde studeert en toch maar 3u wiskunde krijgt?

Hwer

Legacy Member
HW zal waarschijnlijk een betere oplossing zijn. De vraag is dan: Hogent of HUB? :p

Straddle

Legacy Member
Afiscaliteit zei:
Sorry bedoelde economie- moderne. :p

Heb ik ook gestudeerd met 3 uur wiskunde op het middelbaar. Daarna TEW @ KUL gevolgd en geslaagd. Wel veel met wiskunde zitten sukkelen in de eerste jaren, achteraf niet meer. Statistiek was achteraf bekeken zelfs nog mijn lievelingsvak.

zipke

Legacy Member
Straddle zei:
Heb ik ook gestudeerd met 3 uur wiskunde op het middelbaar. Daarna TEW @ KUL gevolgd en geslaagd. Wel veel met wiskunde zitten sukkelen in de eerste jaren, achteraf niet meer. Statistiek was achteraf bekeken zelfs nog mijn lievelingsvak.

Dan zal het hem ook wel lukken! /close thread.

Kowalskii zit hier duidelijk al langer op het forum.. Dat is inderdaad wat zal volgen. Zoek eens bij "doorzoek forum" naar "TEW".. Er bestaat een hele thread speciaal voor jou :)

CuRv3

Legacy Member
vriend van me had moeite met 2u wiskunde opt middelbaar en totaal geen vertrouwen in zichzelf op dat vlak. Heeft dan marketing gedaan aan de hoge school. Geslaagd en wou nog niet werken dus schakelprogramma naar master TEW aan de KUL gedaan. Geslaagd. Dan nog een master in econometrie gedaan en ook geslaagd.

Naarmate je ouder wordt wordt je ook volwassener en misschien lukt het dan wel he ;)

zipke

Legacy Member
SyntaX_ zei:

't Zou gemakkelijker zijn moest hij moeten kiezen tussen KUL of VUB, dan was de keuze snel gemaakt. Op vlak van niveau toch een wereld van verschil. :baard:

SH343

Legacy Member
zipke zei:
't Zou gemakkelijker zijn moest hij moeten kiezen tussen KUL of VUB, dan was de keuze snel gemaakt. Op vlak van niveau toch een wereld van verschil. :baard:

Wat heeft dat nu in hemelsnaam met de discussie te maken?

Flawless

Legacy Member
zipke zei:
't Zou gemakkelijker zijn moest hij moeten kiezen tussen KUL of VUB, dan was de keuze snel gemaakt. Op vlak van niveau toch een wereld van verschil. :baard:

Heb je misschien beide richtingen op beide universiteiten gedaan dat je er zo voldaan over spreekt? Volgens mij maakt TEW aan de VUB uit van de Solvay-kring die een goede reputatie geniet. Zowel aan de UGent, VUB, KUL, UA zal TEW voor 90% hetzelfde zijn, met hun verschillende accenten. Dus stop met een thread te verzieken zonder enige kennis :)

zipke

Legacy Member
@ SH343 en Flawless: :rofl: Mind the beard!!!!!.. Ma bon nevermind jullie zijn duidelijk niet 100% op de hoogte.

Flawless zei:
Heb je misschien beide richtingen op beide universiteiten gedaan dat je er zo voldaan over spreekt? Volgens mij maakt TEW aan de VUB uit van de Solvay-kring die een goede reputatie geniet. Zowel aan de UGent, VUB, KUL, UA zal TEW voor 90% hetzelfde zijn, met hun verschillende accenten. Dus stop met een thread te verzieken zonder enige kennis :)

Volgens mij moet jij je bronnen dan toch eens herzien. De enige die hier foute informatie geeft zonder kennis ben jij wel. TEW maakt absoluut GEEN deel uit van de Solvay-kring. Enkel handelsingenieur vertegenwoordigt Solvay. ;)

Racing_Genk

Legacy Member
Zipke heeft gelijk. Ken meerdere bijles leerkrachten die zowel bijles aan tew'ers van de kul als vub geven en vub is echt een pak makkelijker ;).

Kowalskii

Legacy Member
Ik stel enkel vast dat er mensen die gebuisd waren in gent (1e bach) naar vub zijn gegaan en daar nu wel slagen in TEW...

joshetei

Legacy Member
Kowalskii zei:
Ik stel enkel vast dat er mensen die gebuisd waren in gent (1e bach) naar vub zijn gegaan en daar nu wel slagen in TEW...

da's zo'n non-argument dat ik hier veel tegenkom in discussies over scholen (bij verschillende studierichtingen). Wel logisch dat het iets vlotter loopt als ge alles voor de tweede keer ziet. En eens goed tegen de lamp lopen zal ook wel goed zijn voor de motivatie het jaar erna...

lantaarnpaal

Legacy Member
Kowalskii zei:
Ik stel enkel vast dat er mensen die gebuisd waren in gent (1e bach) naar vub zijn gegaan en daar nu wel slagen in TEW...

Ik had in mijn eerste jaar een 3 voor boekhouden. Nu een 12 gehaald op dezelfde unief.

Kowalskii

Legacy Member
lantaarnpaal zei:
Ik had in mijn eerste jaar een 3 voor boekhouden. Nu een 12 gehaald op dezelfde unief.

Die kerel in kwestie was in gent voor 1 vak op een volledig jaar geslaagd, nu heeft hij maar 1 buis en zegt zelf dat het iets makkelijker is. Maar bon dat zegt inderdaad weinig :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan