Archief - Tew of Hir?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Second_chance

Legacy Member
Hey,


Ik zit momenteel in het tweedekansonderwijs oriëntatie Wetenschappen- Wiskunde ASO.

Volgend jaar zou ik dus mijn diploma moeten krijgen en dus ook verder studeren. Ik zou graag volgend jaar Tew of Hir doen maar ik twijfel of de wiskunde niet te moeilijk zal zijn... :sad: Ik hoor namelijk vaak dat het tweedekansonderwijs niet veel voorstelt en dat de wiskunde (8 uur) die ik nu krijg (nochtans conform de eindtermen) gelijkgesteld kan worden aan die van eco-mt. :(

Ik heb altijd al graag economie gedaan en zat dus ook voor ik problemen kreeg in het 4de jaar Economie- Wiskunde.


Heeft iemand hier reeds ervaring mee?

P.s. ik zit momenteel te studeren voor wiskunde. Straks deel examen. :)

freakykiller

Legacy Member
Misschien kan je ons vertellen welke wiskunde je nu ziet ?

Time

Legacy Member
Dat 8h in tweedekans maar het niveau haalt van 4h eco-mod lijkt me wel sterk. Niveauverschil ok, maar dat vind ik wel wat extreem.

Ga eens naar een middelbare school en vraag een examen van de wiskunde 8h van de voorbije jaren en vergelijk eens met wat je nu gezien hebt. Als je ziet dat het een niveau hoger is kan je kijken of de kloof overbrugbaar is zonder te veel moeite.

Second_chance

Legacy Member
RuNaeTiX zei:

Zou het graag proberen maar ik wil echt geen jaar verliezen. TEW lijkt mij meer haalbaar en Handelswetenschappen is ook nog een optie.

Second_chance

Legacy Member
Time zei:
Dat 8h in tweedekans maar het niveau haalt van 4h eco-mod lijkt me wel sterk. Niveauverschil ok, maar dat vind ik wel wat extreem.

Ga eens naar een middelbare school en vraag een examen van de wiskunde 8h van de voorbije jaren en vergelijk eens met wat je nu gezien hebt. Als je ziet dat het een niveau hoger is kan je kijken of de kloof overbrugbaar is zonder te veel moeite.

Ik moet wel toegeven dat ik vaak dat soort commentaar krijg van mensen die Economie- moderne gedaan hebben. Misschien gefrustreerd dat ik Wewi doe? :p

The Hawk

Legacy Member
Second_chance zei:
Ik hoor namelijk vaak dat het tweedekansonderwijs niet veel voorstelt en dat de wiskunde (8 uur) die ik nu krijg (nochtans conform de eindtermen) gelijkgesteld kan worden aan die van eco-mt. :(

Ik heb EcoMT gedaan (3u wisk) en heb nooit matrices en stelsels gezien dus ik denk dat het niveau van de wisk dat gij hebt gezien toch hoger ligt (ik kan natuurlijk niet spreken voor degene die MT-4u wisk hebben ghad)

Ik ken een paar mensen die in Gent in het eerste jaar Ew-Tew-Hir geslaagd waren voor wiskunde die ook maar 3-4u wisk hadden gehad in het secundair. Dus het zeker niet onmogelijk

NotoriousP

Legacy Member
Second_chance zei:
Ik moet wel toegeven dat ik vaak dat soort commentaar krijg van mensen die Economie- moderne gedaan hebben. Misschien gefrustreerd dat ik Wewi doe? :p

Je doet wewi in het 2de kans onderwijs, niemand is jaloers hoor. :)

Hier zijn trouwens al hopen threads geweest omtrent dit onderwerp dus leer search (en de edit knop) maar eerst gebruiken.

Second_chance zei:
Goh veel! :) Limieten, Afgeleiden, Matrices, stelsels,...

Geen integralen? Rijen, reeksen? Dan zit je idd met het niveau van 3 uur wiskunde.

Plutus

Legacy Member
The Hawk zei:
Ik heb EcoMT gedaan (3u wisk) en heb nooit matrices en stelsels gezien dus ik denk dat het niveau van de wisk dat gij hebt gezien toch hoger ligt (ik kan natuurlijk niet spreken voor degene die MT-4u wisk hebben ghad)

Ik ken een paar mensen die in Gent in het eerste jaar Ew-Tew-Hir geslaagd waren voor wiskunde die ook maar 3-4u wisk hadden gehad in het secundair. Dus het zeker niet onmogelijk
Ook 3e graad eco-mt gedaan en ik heb dat toch allemaal gezien hoor, verschilt dus blijkbaar van school tot school. Wat de TS moet zien uit te zoeken is op welk niveau de leerstof gezien is.

Racing_Genk

Legacy Member
Ikzelf doe TEW :p, als ge acht uur wiskunde gedaan hebt gaan de meesten toch wel naar HIR. Alleen in Leuven moet ge wel oppassen, want de prof van wiskunde bij HIR is wel enorm moeilijk :p.

Utred

Legacy Member
Second_chance zei:
Zou het graag proberen maar ik wil echt geen jaar verliezen. TEW lijkt mij meer haalbaar en Handelswetenschappen is ook nog een optie.

Eerste jaar in Gent is gemeenschappelijk. Je moet dan maar zien of de wiskunde goed gaat.

Second_chance

Legacy Member
NotoriousP zei:
Je doet wewi in het 2de kans onderwijs, niemand is jaloers hoor. :)

Hier zijn trouwens al hopen threads geweest omtrent dit onderwerp dus leer search (en de edit knop) maar eerst gebruiken.



Geen integralen? Rijen, reeksen? Dan zit je idd met het niveau van 3 uur wiskunde.

Integralen hebben we ook al gezien. :)

Afiscaliteit

Legacy Member
Gewoon doen en er hard voor werken! Als het niet echt lukt afzakken naar handelswetenschappen.

Second_chance

Legacy Member
Afiscaliteit zei:
Gewoon doen en er hard voor werken! Als het niet echt lukt afzakken naar handelswetenschappen.

Dank u. :) Nog iemand tips, ervaringen,... ?

zipke

Legacy Member
Waarom twijfel je tussen HW, TEW, HI? Als je specifiek geïnteresseerd bent in wiskunde en wetenschappen, ga dan best voor HI, alsook je als hoge consultant aan de slag wil.. Als je "gewoon" economie wil studeren kan je evengoed TEW doen eigenlijk.. Wiskunde zal dan eenvoudiger zijn, maar je economische kennis blijft hetzelfde. Het is ook een jaartje minder.

Of je wiskunde sterk genoeg is voor HI weet ik uiteraard niet, maar in Brussel geven ze wel altijd een inleidingscursus wiskunde. Ex-klasgenoten die 6u hadden gedaan waren eens gaan kijken en dat was blijkbaar allemaal "herhaling en basis" voor hun. Misschien best eens dergelijke cursus volgen (dat is in Aug/Sept denk ik), en dan weet je meteen of het eventueel haalbaar is (noot: het is niet omdat je die cursus snapt dat je zal slagen uiteraard ;))

Estrebian

Legacy Member
zipke zei:
Waarom twijfel je tussen HW, TEW, HI? Als je specifiek geïnteresseerd bent in wiskunde en wetenschappen, ga dan best voor HI, alsook je als hoge consultant aan de slag wil.. Als je "gewoon" economie wil studeren kan je evengoed TEW doen eigenlijk.. Wiskunde zal dan eenvoudiger zijn, maar je economische kennis blijft hetzelfde. Het is ook een jaartje minder.

Verandert TEW eigenlijk ook naar een 5-jarige opleiding? Ik veronderstel van wel, aangezien alle academische opleidingen moeten veranderen? Ik denk dat veel mensen die twijfelen tussen TEW & HIR nu toch gaan kiezen voor HIR. Het is misschien iets moeilijker maar het is toch even lang studeren als TEW dus dat verschil is al weg :)

The Hawk

Legacy Member
Jup, woensdag plant het GSR een protestactie in Gent tegen dat voorstel.

glashelder

Legacy Member
Second_chance zei:
Heeft iemand hier reeds ervaring mee?
Ken je geen leerlingen die een jaartje verder zitten en dit jaar zijn begonnen aan de universiteit? Of vraag het eens aan de leraren, die weten vast ook wel hoe het met de oud-leerlingen gaat (allez, toch bij ons).
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan