Archief - Syntra Netwerkbeheerder

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Sonicje

Legacy Member
syntraab zei:
Allereerst, welkom op ons infomoment nu maandag 27/8. Die "slechte" docenten zullen er zijn en dan kan je meteen zelf een beeld vormen.

Ik loop er als coördinator ook rond en beantwoord graag al je vragen.

Ook nog even verduidelijken dat je wel degelijk een erkend getuigschrift ontvangt na afloop van deze opleiding. En als je dat combineert met bedrijfsbeheer bij ons, een diploma.

En dat is ook geen vodje papier, ook dit jaar weer zijn er diverse mensen uit de avond- en dagopleidingen IT die van job veranderd zijn of die een aanbod gekregen hebben van bedrijven die ons kennen of die als zelfstandige gestart zijn na het behalen van het getuigschrift of diploma.

Alles hangt af van je eigen motivatie op dat gebied. En hoe hard je ervoor wil gaan en wil werken.

Wat de kwaliteit van onze opleidingen betreft. Het curriculum wordt constant aangepast en up to date gehouden. Wij zijn veel minder log dan onderwijs, waardoor we snel onze curricula kunnen aanpassen. Syntra AB (waar campus Mechelen een onderdeel van is), bezit diverse kwaliteitscertificaten, heeft fulltime een taal- en leercoach in dienst, net zoals een docentencoach. Bij problemen grijp ik in (ik ben uw eerste aanspreekpunt) en als dat niet tot een oplossing leid, dan is er ook nog onze ombudsman. Dat wil niet zeggen dat wij foutloos zijn, maar dat wil wel zeggen dat we er alles aan doen om foutloos te zijn. En als het mis zou gaan, grijpen we wel degelijk in.

In het derde jaar (of derde semester bij de dagopleiding) komen een aantal zaken aan bod die vergelijkbaar zijn met CCNA, maar CCNA zelf zit niet in het curriculum van netwerkbeheerder.

Syntra AB campus Mechelen is wel een erkende Cisco Academie (die dit jaar trouwens 5 jaar bestaat) en je kan bij ons ook CCNA volgen en het steeds populair wordende kleinere broertje CCENT.

Meer info, nu maandag 27/8/2012 van 18 tot 21u. op ons infomoment of ga naar onze website Homepage | Syntra AB | +500 opleidingen op 4 campussen | website Syntra AB

Allereerst, bedankt voor uw toelichting :)
Weer al een paar dingen opgestoken die ik nog niet op internet of de website was tegen gekomen.

Ten tweede "slechte" docenten komt niet van mij.
Ik heb geen enkele ervaring met Syntra, dus ga mij daar ook niet over uitspreken.
Ik heb slechts de meningen van mensen gevraagd en deze zijn gemengd en ieder zijn ervaring is anders, daar ben ik mij van bewust.

Wat betreft dat certificaat van bedrijfsbeheer...
Is dit het document dat een persoon toe laat zijn eigen zaak te starten ?
Want in dat geval heb ik dat reeds in mijn secundair behaald. Is het dan ook zo dat dit in combinatie met het Syntra certificaat van Netwerkbeheerder een volwaardig diploma wordt of hoe moet ik dit bekijken ?

Alsook even de vraag, u vermelde dat jullie ook een Cisco academy zijn. Verkrijg ik bij het slagen van het eind examen dan ook een Cisco certificaat ?
En is het eveneens mogelijk met bij studie een CCNA certificaat bij jullie te behalen ?

Bij het bekijken van werkaanbiedingen wordt er zeer vaak gevraagd achter CCNA en Cisco certificaten.

Even ook een off-topic vraag...
Kent u toevallig Eddy Dupont ?
Deze zou ook af en toe nog een cursus geven in de avond opleidingen, hij is verre familie en heb hem ook al gecontacteerd over deze keuze.

syntraab

Legacy Member
Het bedrijfsbeheer uit je secundair is voldoende voor de huidige wetgeving om zelfstandig te starten.

Wil je een diploma ipv een getuigschrift bij ons, dan moet je ook bedfijfsbeheer bij ons volgen. Dan volstaat dat bedrijfsbeheer uit het secundair niet, maar dat is dus niet echt nodig. Al kan ik onze cursus bedrijfsbeheer ten zeerste aanraden als je van plan zou zijn om zelfstandige te worden.

CCNA zit niet in het curriculum van netwerkbeheerder, maar je kan het dus wel apart volgen na netwerkbeheerder.

syntraab

Legacy Member
Nog vergeten, ja ik ken Eddy zeer goed.

Hij geeft hier al jaren les in onze korte opleidingen (tcp/ip, vmware), maar bij netwerkbeheerder of ccna ga je hem niet tegen komen.

Sonicje

Legacy Member
syntraab zei:
Het bedrijfsbeheer uit je secundair is voldoende voor de huidige wetgeving om zelfstandig te starten.

Wil je een diploma ipv een getuigschrift bij ons, dan moet je ook bedfijfsbeheer bij ons volgen. Dan volstaat dat bedrijfsbeheer uit het secundair niet, maar dat is dus niet echt nodig. Al kan ik onze cursus bedrijfsbeheer ten zeerste aanraden als je van plan zou zijn om zelfstandige te worden.

CCNA zit niet in het curriculum van netwerkbeheerder, maar je kan het dus wel apart volgen na netwerkbeheerder.

En hoe zit het met de Cisco certificaten ? Sinds jullie een Cisco Academy zijn.

Nog vergeten, ja ik ken Eddy zeer goed.

Hij geeft hier al jaren les in onze korte opleidingen (tcp/ip, vmware), maar bij netwerkbeheerder of ccna ga je hem niet tegen komen.

Ja, hij heeft me verteld dat hij voornamelijk de avond cursussen doet en dat ik hem bij netwerkbeheerder niet snel of zelfs niet zal zien verschijnen.

Gray

Legacy Member
Sonicje zei:
En hoe zit het met de Cisco certificaten ? Sinds jullie een Cisco Academy zijn.



Ja, hij heeft me verteld dat hij voornamelijk de avond cursussen doet en dat ik hem bij netwerkbeheerder niet snel of zelfs niet zal zien verschijnen.

een cisco certificaat krijgt ge alleen als ge slaagt >79% voor een examen in een officieel erkend examencentrum, (dus niet syntra) De cursus volgen alleen is niet voldoende.

Gray

Legacy Member
master777 zei:
Eerder MS server.

Hmm op de vdab site:
ccna -> 39 jobs
ms server-> 324 jobs
Wat ook wel logisch is, ge hebt meerdere servers achter 1 netwerk.

Gekke_Koerd

Legacy Member
Vullen ze die jobs dan in met mensen die een attest CCNA op zak hebben? Maw is het mogelijk om een 'carrière' te hebben met een attest die je via deze weg behaalt? Ik kan me eigenlijk niet voorstellen om te starten met een wagen + blabla standaard IT-job voordelen. Tenzij je in bxl werkt perhaps?

Sonicje

Legacy Member
Om safe te zitten ben je natuurlijk altijd het beste met een combinatie van Cisco, CCNA en MS.

Maar als je bij de cursus op Syntra ook al een Cisco certificaat kreeg was dit al één minder.
Wat nut heeft het om een Cisco academy te zijn zonder dat je er een certificaat van kan halen ?

Als je dan gaat solliciteren kan je zeggen "ik kan werken met Cisco apparaten, maar ik kan dit niet aantonen aan de hand van een attest". Dan heb je er ook niet erg veel aan denk ik ?

Aap

Legacy Member
Gray zei:
een cisco certificaat krijgt ge alleen als ge slaagt >79% voor een examen in een officieel erkend examencentrum, (dus niet syntra)

Hmmm, is dat veranderd? De laatste keer dat ik m'n CCNA heb afgelegd, moet ik meer behalen dan 849 op 1000.

Het CCNA certificaat of certificaten van microsoft hebben mij nog nooit geholpen om aan werk te geraken.

Lord Kveldulv

Legacy Member
Ik heb geen enkel certificaat maar wel een bachelor. Ik heb de laatste jaren wel jobs uitgevoerd waar normaal een aantal certificaten voor gevraagd was. Maar bachelor met ervaring wordt hoger ingeschat dan één certificaat natuurlijk. Degenen met x aantal certificaten of 'hogere' certificaten zitten meestal wel ergens in een goeie plaats, waar ze misschien zelfs de kans gekregen hebben om die certificaten te halen, en zijn niet op zoek.
Op een bepaald moment ook gedacht om een paar certificaten te halen en mijne baas zei vlakaf dat ik met mijne CV (standaard bachelor CV met paar jaar ervaring) daar geen meerwaarde zou uithalen. Bij werkgevers daarna hetzelfde gehoord. Certificaten gevraagd in de vacature, maar bij het gesprek werd er geen woord over gezegd en bleek ervaring belangrijker.

Sonicje

Legacy Member
Lord Kveldulv zei:
Ik heb geen enkel certificaat maar wel een bachelor. Ik heb de laatste jaren wel jobs uitgevoerd waar normaal een aantal certificaten voor gevraagd was. Maar bachelor met ervaring wordt hoger ingeschat dan één certificaat natuurlijk. Degenen met x aantal certificaten of 'hogere' certificaten zitten meestal wel ergens in een goeie plaats, waar ze misschien zelfs de kans gekregen hebben om die certificaten te halen, en zijn niet op zoek.
Op een bepaald moment ook gedacht om een paar certificaten te halen en mijne baas zei vlakaf dat ik met mijne CV (standaard bachelor CV met paar jaar ervaring) daar geen meerwaarde zou uithalen. Bij werkgevers daarna hetzelfde gehoord. Certificaten gevraagd in de vacature, maar bij het gesprek werd er geen woord over gezegd en bleek ervaring belangrijker.

Dat geeft natuurlijk ook een groot probleem op de dag van vandaag.
Vaak krijg je te horen "U hebt niet voldoende werkervaring", met een bachelor gaat het allemaal wel iets gemakkelijker dan. Maar als je op certificaten draait lijkt me de regel 'hoe meer hoe beter'.

+kOeN+

Legacy Member
uit persoonlijke ervaring vroegen de werkgevers wel als ik certificaten had of als ik deze wou halen. Dit waren in mijn geval consultancy bedrijven. dusja ik weet niet hoe dit is bij bv kmo's, ..... Wat voor hen de " eisen " zijn.

friggelke

Legacy Member
Ik heb dit jaar mijn cursus netwerkbeheerder met groot succes afgerond. Ik heb kunnen bij studeren met de kennis die de docenten hebben gegeven. Dit zorgt er dus voor dat ik tijdens het jaar zelfstandig een aantal zaken heb geleerd. Dit alles door middel van een eindwerk. Bij mij was dit IPv6. Na dit eindwerk volgde nog een presentatie en verdediging. De opleiding was gestructureerd, maar mist een aantal belangrijke modules, namelijk SQL, virtualisatie (citrix, vmware) en een zeer uitgebreide windows server module. Waar er dan wel weer wat aandacht aan besteedt werd was backoffice (IIS, exchange en Forefront TMG). Helaas werd er teveel aandacht besteed aan linux (dat dan ook maar een uitgebreide basis was).

Zoals als hier al gezegd: veel hangt af van uzelf. Doe tijdens een opleiding ook nog aan zelfstudie. Momenteel ben ik nog bezig met Cisco CCNA. Daarna volgt Microsoft MCITP.

friggelke

Legacy Member
Kan hoor :) Ik ben nu ook nog niet echt op de hoogte van deze certificeringen. Waarvoor dank! Deze certificering kan je dan waarschijnlijk wel in zelfstudie behalen, of niet?

Sonicje

Legacy Member
friggelke zei:
Ik heb dit jaar mijn cursus netwerkbeheerder met groot succes afgerond. Ik heb kunnen bij studeren met de kennis die de docenten hebben gegeven. Dit zorgt er dus voor dat ik tijdens het jaar zelfstandig een aantal zaken heb geleerd. Dit alles door middel van een eindwerk. Bij mij was dit IPv6. Na dit eindwerk volgde nog een presentatie en verdediging. De opleiding was gestructureerd, maar mist een aantal belangrijke modules, namelijk SQL, virtualisatie (citrix, vmware) en een zeer uitgebreide windows server module. Waar er dan wel weer wat aandacht aan besteedt werd was backoffice (IIS, exchange en Forefront TMG). Helaas werd er teveel aandacht besteed aan linux (dat dan ook maar een uitgebreide basis was).

Zoals als hier al gezegd: veel hangt af van uzelf. Doe tijdens een opleiding ook nog aan zelfstudie. Momenteel ben ik nog bezig met Cisco CCNA. Daarna volgt Microsoft MCITP.

Bedankt voor de feedback.
Momenteel heb ik al een redelijk uitgebreide kennis van Linux (Fedora) mee gekregen in school qua netwerken. Het is inderdaad wel jammer dat SQL er niet verder behandeld wordt, maar hier heb ik een redelijke kennis van opgedaan in mijn secundair (informatica beheer). De virtualisatie, en dan voornamelijk de VMware had best ook wel interessant geweest. Natuurlijk kan je niet verwachten dat ze echt alles gaan zien op dit ene jaar tijd :)

Dat er daardoor nog extra zelfstudie en eventuele extra certificaten nodig zijn lijkt me ook logisch. De Cisco CCNA is een certificaat dat ik zo en zo ook wil behalen, ongeacht de studie richting, dit lijkt me wel zeer interessant.

+kOeN+

Legacy Member
ik weet wel als ge voor MCITP server administrator dat deze bestaat uit 3 (correct me if i wrong) mcts certificaten. Vooraleer je de titel krijgt.
je moet maar eens de website van microsoft bekijken inverband met certificaten.
K'moet wel zeggen dat de benamingen van MCTS/MCITP/.... gaat veranderen.
any questions just ask

Sonicje

Legacy Member
UnitedArabEm. zei:
syntra: vastgoedbeheer is dat wel een goede richting?

Zoals Koen zegt, best even een aparte topic over maken met als titel "Syntra: vastgoedbeheer".

Zo ga je veel meer mensen krijgen die hier iets over weten ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan