Archief - Studierichting Marketing

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Yorre77

Legacy Member
Halllo iedereen

Ik ben een leerling in het laatste jaar TSO uit de richting boekhouden-informatica. Ik ben van plan om Marketing te gaan studeren in de karel de grote hogeschool. Ik heb de zoekfunctie al gebruikt maar ik vind helaas maar weinig.

Is er iemand die hier ook studeert en me wat meer info kan geven over de richting marketing daar? Wat ik ken de sites over die richting nu al bijna vanbuiten..

-Of heeft er misschien iemand een andere suggestie wat ik kan gaan studeren naar boekhouden-informatica?

Thanks!!;)

SysRq

Legacy Member
Ik zou zeggen, word tandtechnicus!

Met de vergrijzing die op ons afkomt, zal de vraag naar kunstgebitten des te luider worden.

Yorre77

Legacy Member
Ja want dat sluit helemaal aan op de richting die ik nu doe.. :p

horste

Legacy Member
Ik studeer marketing (artevelde), maar kan je wat specifieker vragen stellen dan "meer info"? :p is nogal breed om te antwoorden

edit: zag net dat je info wou over de karel de groote hogeschool, kan ik niet mee helpen, sorry :) vragen over de richting zelf kan ik wel altijd mee helpen ^^

Flawless

Legacy Member
De meeste mensen gaan meestal ook niet iets studeren dat ze per se in het middelbaar hebben gevolgd op uitzondering van WeWi

Yorre77

Legacy Member
edit: zag net dat je info wou over de karel de groote hogeschool, kan ik niet mee helpen, sorry :) vragen over de richting zelf kan ik wel altijd mee helpen ^^

Ja wat zijn zo de moeilijke en makkelijke vakken volgens jou?
En wat leer je er zoal? ;)

Thanks

kervelsoep

Legacy Member
Hey,

Ik heb eerst marketing aan de KDG gedaan, afgestudeerd en doe nu communicatie aan de universiteit van Antwerpen. Als ik u een goede raad mag geven, maak niet dezelfde fout dan mij en ga ineens voor Universiteit. Pakken interessanter en veel volwassener. Enige vak dat voor sommigen een struikelvak vormt is statistiek (maar als dat echt een probleem is zijn er super bijlessen mogelijk).

Bekijk het maar eens goed, want over de KDG kan ik zeer veel slechte verhalen bovenhalen, dingen die op de universiteit 100 keer beter zijn. Als ge echt specifieke vragen hebt moogde mij wel is pm'en. Ik heb daar zelfs nog boeken van liggen denk ik :)

Groeten

Yorre77

Legacy Member
Bedankt voor het uitgebreide antwoord.
Je kan vn mij nog wel n pm verwachten ;)

|steven|

Legacy Member
Marketing is een veel te algemene richting en uiteindelijk blijf je over met een gevoel dat je niets hebt bijgeleerd. Als je dan per se een marketinggerelateerde job wil na je studies moet je geluk hebben (bv kunnen blijven op uw stageplaats) omdat er toch wel veel functies weggelegd zijn voor mensen die handelswetenschappen hebben gedaan.

Het is een bachelor dus het is wel iets waard, maar ik zou het toch niemand kunnen aanraden. Veel te algemeen, en er zijn er al meer dan genoeg met zo'n bachelor.

Tristesse

Legacy Member
Als ge sales wilt worden en daar ook een beetje goed in zijt ga je met marketing diploma heel gemakkelijk werk vinden.

Als je denkt dat men je als schoolverlater bij een multinational gaat aannemen om de verkoopsstrategie te bepalen .. iets minder :p

Yorre77

Legacy Member
Ik word via alle info die ik al heb verkregen vernomen dat je beter een universitaire richting doet. Maar op opencampusdag van kdg vandaag zeiden ze dat je evenveel kans hebt met een bachelor marketing. Je moet alleen het nodige kunnen bewijzen en doorgroeien en een universitair diploma start al in een "hogere" functie.

Klopt dat of niet? En welke economische, universitaire richting raden jullie dan aan?


Bedankt.

horste

Legacy Member
Als je voor de theoretische kant van marketing gaat klopt dit. In sales daarentegen telt maar 1 ding, en dat zijn je verkoopcijfers, niet je diploma :) dat een universitaire richting hoger begint klopt, maar na 2 jaar kan je dit volledig wegvlakken (in sales). Als je toch econmisch wilt gaan op universiteit doe dan handelswetenschappen/economie/TEW, my 2 cents

Yorre77

Legacy Member
Ik overweeg nu handelswetenschappen aan Lessius..
Alle vakken interesseren me gewoon in die richting :)

Ik hoop alleen dat het haalbaar is vanuit boekhouden-informatica.

Re@V0r

Legacy Member
|steven| zei:
Marketing is een veel te algemene richting en uiteindelijk blijf je over met een gevoel dat je niets hebt bijgeleerd. Als je dan per se een marketinggerelateerde job wil na je studies moet je geluk hebben (bv kunnen blijven op uw stageplaats) omdat er toch wel veel functies weggelegd zijn voor mensen die handelswetenschappen hebben gedaan.

Het is een bachelor dus het is wel iets waard, maar ik zou het toch niemand kunnen aanraden. Veel te algemeen, en er zijn er al meer dan genoeg met zo'n bachelor.

feit
ik heb destijds ook marketing gedaan en ben bitter weinig met mijn diploma tbh... enige jobs waar je als afgestudeerde kans van maakt zijn dan idd sales (televerkoop, deur aan deur,...)

Yorre77

Legacy Member
Om dit topic af te sluiten:

Ik heb gekozen voor handelswetenschappen aan Lessius en heb marketing laten vallen.
Ik hoop dat dit gaat lukken en beter is als marketing.

Bedankt voor al de antwoorden!

Flawless

Legacy Member
Yorre77 zei:
Om dit topic af te sluiten:

Ik heb gekozen voor handelswetenschappen aan Lessius en heb marketing laten vallen.
Ik hoop dat dit gaat lukken en beter is als marketing.

Bedankt voor al de antwoorden!

Suc6 met wiskunde en statistiek :)

mythe

Legacy Member
|steven| zei:
Marketing is een veel te algemene richting en uiteindelijk blijf je over met een gevoel dat je niets hebt bijgeleerd. Als je dan per se een marketinggerelateerde job wil na je studies moet je geluk hebben (bv kunnen blijven op uw stageplaats) omdat er toch wel veel functies weggelegd zijn voor mensen die handelswetenschappen hebben gedaan.

Het is een bachelor dus het is wel iets waard, maar ik zou het toch niemand kunnen aanraden. Veel te algemeen, en er zijn er al meer dan genoeg met zo'n bachelor.
Wat ik dus voor heb :). Nu zit ik dan maar te kijken om nog een HBO5 bij te doen, zodat ik nog nen technische achtergrond heb :p.

Gogetta

Legacy Member
Re@V0r zei:
feit
ik heb destijds ook marketing gedaan en ben bitter weinig met mijn diploma tbh... enige jobs waar je als afgestudeerde kans van maakt zijn dan idd sales (televerkoop, deur aan deur,...)

Indien je hiermee suggereert dat je enkel low-level sales jobs kan vinden, ben je verkeerd.

Ik ben in 2011 afgestudeerd op KDG met Bachelor Marketing, keuzerichting Sales. Nu reeds 8-tal maanden werkzaam als Account Manager (B2B) in CRM & Direct Marketing diensten met een klantenportfolio met enkele grote namen (Voornamelijk Retailers). Ik krijg veel verantwoordelijkheid, bewegingsvrijheid en inspraak in strategische beslissingen.

Daarnaast is het inderdaad een diploma waarmee je vooral in sales jobs vindt. Indien het je ambitie is om bij een groot bedrijf te starten bij de marketing/communicatie dan heb je vaak met een master nog niet genoeg. Zij willen vaak mensen met ervaring.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan