Archief - Studie Handelsingenieur

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

joshetei

Legacy Member
Darkbull100 zei:
ja dat is waar ik ben ook blij dat ik van het 6e leerjaar naar het 1e middelb voor moderne had gekozen ookal hadden ze mij handel aangeraden ( achterstand kwam vooral door schoolverandering). btw je doet burgerelijk zei je? is daar de wiskunde niet ng moeilijker?
Nee ik doe nu industrieel maar ik ga waarschijnlijk 2 jaar burgie bijdoen

Darkbull100

Legacy Member
Afiscaliteit zei:
TEW is ook een goede studierichting! Met een manama sta je zelfs hoger dan iemand met een master Hir.

ja, mss wel ik heb er al van gehoord maar ook zag ik wel op de site van KU Leuven dat het 1e bach jaar maar 51% leerlingen (vd 435 staat daar) geslaagd is. Wat me dan wel 'zorgen' maakt omdat het bijna onmogelijk is da ongeveer 210 mensen te 'tam' zijn, dan moet het wel ook een richting zijn dat niet te onderschatten is.

Plutus

Legacy Member
Darkbull100 zei:
ja, mss wel ik heb er al van gehoord maar ook zag ik wel op de site van KU Leuven dat het 1e bach jaar maar 51% leerlingen (vd 435 staat daar) geslaagd is. Wat me dan wel 'zorgen' maakt omdat het bijna onmogelijk is da ongeveer 210 mensen te 'tam' zijn, dan moet het wel ook een richting zijn dat niet te onderschatten is.
Niemand zegt dat TEW simpel is hé. Maar dat percentage slaat (als ik de tabel goed interpreteer) op de hoeveelheid studenten die voor alle vakken slagen. Als je 1 vak moet meenemen ben je zogezegd 'gebuisd', terwijl 1 vak meenemen voor een student uit Eco-talen 3u wiskunde misschien helemaal niet slecht is.

Darkbull100

Legacy Member
Manuvdv zei:
Niemand zegt dat TEW simpel is hé. Maar dat percentage slaat (als ik de tabel goed interpreteer) op de hoeveelheid studenten die voor alle vakken slagen. Als je 1 vak moet meenemen ben je zogezegd 'gebuisd', terwijl 1 vak meenemen voor een student uit Eco-talen 3u wiskunde misschien helemaal niet slecht is.

ja, nu las ik ook op de site van ugent dat in het 3e jaar van hir geen wiskunde meer wordt gegeven, klopt dat?

Afiscaliteit

Legacy Member
Darkbull100 zei:
ja, nu las ik ook op de site van ugent dat in het 3e jaar van hir geen wiskunde meer wordt gegeven, klopt dat?

Alhoewel ik vind dat HW de beste optie is voor jou zou ik u dan toch aanraden om TEW te doen omdat je graag naar een unief wilt gaan.

Kijk zeker niet naar die slaagpercentage's, de helft van die studenten zijn waarschijnlijk nooit naar de lessen geweest, hebben thuis nooit een boek opengedaan en zijn waarschijnlijk iedere nacht gaan feesten. :)

Afiscaliteit

Legacy Member
Darkbull100 zei:
ja, nu las ik ook op de site van ugent dat in het 3e jaar van hir geen wiskunde meer wordt gegeven, klopt dat?

Klopt! TEW & HW ook niet meer.

Darkbull100

Legacy Member
Afiscaliteit zei:
Alhoewel ik vind dat HW de beste optie is voor jou zou ik u dan toch aanraden om TEW te doen omdat je graag naar een unief wilt gaan.

Kijk zeker niet naar die slaagpercentage's, de helft van die studenten zijn waarschijnlijk nooit naar de lessen geweest, hebben thuis nooit een boek opengedaan en zijn waarschijnlijk iedere nacht gaan feesten. :)

ik heb nog niet echt bsloten unif of hoger, unif is ook moeilijker geloof ik en ik las dat hw in 2012 naar unif zal gaan. Ik ben allesinds bereid om mij volledig te geven want dit is ntrlk het belangrijkste moment in het leven voor ltr. Ook zal ik wss wel naar elke les gaan als het mogelijk is want thuis zit je dan toch nx te doen, kun je btr de les meevolgen zodat het herhalen makkelijker gaat.

zipke

Legacy Member
NotoriousP zei:
Seg zoek is iets op hé makker... handelswetenschappen heeft geen reet te maken met exacte wetenschappen.

Lol, jup dat is dus wat ik in mijn vorige posts bedoelde..

Op de opendeurdag stond ik in de afdeling economie en ineens hoorde ik "handelsingenieur" vallen!! Waaaauww ingenieur... :love:

Ik zou eens wat brochures opzoeken van de verschillende economische opties..

Darkbull100

Legacy Member
zipke zei:
Lol, jup dat is dus wat ik in mijn vorige posts bedoelde..

Op de opendeurdag stond ik in de afdeling economie en ineens hoorde ik "handelsingenieur" vallen!! Waaaauww ingenieur... :love:

Ik zou eens wat brochures opzoeken van de verschillende economische opties..

ik wou iets in die richting doen omdat ik wel al wat wist over ir mr nog niet over handelsingenieur.

[BAT] Hydra

Legacy Member
Darkbull100 zei:
Ik heb wat zitten twijfelen want vroeger wou ik altijd industrieël IR doen. Nu zit ik in ECMT en zal dit nog moeilijk gaan. Met de openlesdagen dit jaar in de Ugent heb ik de studie ' handelsingenieur' horen vallen. Ik heb al wat zitten opzoeken hierover en het interesseert mij wel maar zou mij dit kunnen lukken?

??

Handelsingenieur is wel (veel) moeilijker dan ind. ing. he pipo.

Kijk maar eens naar dit lijstje dat IQ per richting aageeft (en dus indirect de moeilijkheidsgraad van de vakken): Rangschikking studierichtingen volgens IQ - Arteveldehogeschool studentenforum (en ja, het zal wsl wel pikken voor de ings dat mensen uit de psychologie een gemiddeld hoger IQ hebben :p)

zipke

Legacy Member
Darkbull100 zei:
ik wou iets in die richting doen omdat ik wel al wat wist over ir mr nog niet over handelsingenieur.

Dat is dus net het punt.. "Je wou iets in die richting doen omdat je al iets had gehoord over ir maar nog niet over HI"?? Deze twee hebben geen zak met elkaar te maken?

Ingenieurswetenschappen hebben NIETS te maken met handelsingenieur.. Als je het verkeerd interpreteert -en als ik op jouw uitspraken mag voortgaan is dit wat jij denkt- kan je zeggen dat handelsingenieur = ingenieurswetenschappen + economie.. Dit is dus verre van het geval.
De titel handelsingenieur is dan ook een beetje verkeerd gekozen aangezien men zich te snel focust op het stukje "ingenieur" in de titel..

Je kan eerder zeggen dat HI TEW/EW is met moeilijkere wiskunde en wetenschappelijke vakken bevat als chemie, fysica, ...
Door deze zaken wordt vaak te snel de link gelegd met burgies.. Maar ze hebben helemaal niets met elkaar te maken en de "moeilijkere wiskunde" is al helemaal niet te vergelijken..

Darkbull100

Legacy Member
zipke zei:
Dat is dus net het punt.. "Je wou iets in die richting doen omdat je al iets had gehoord over ir maar nog niet over HI"?? Deze twee hebben geen zak met elkaar te maken?

Ingenieurswetenschappen hebben NIETS te maken met handelsingenieur.. Als je het verkeerd interpreteert -en als ik op jouw uitspraken mag voortgaan is dit wat jij denkt- kan je zeggen dat handelsingenieur = ingenieurswetenschappen + economie.. Dit is dus verre van het geval.
De titel handelsingenieur is dan ook een beetje verkeerd gekozen aangezien men zich te snel focust op het stukje "ingenieur" in de titel..

Je kan eerder zeggen dat HI TEW/EW is met moeilijkere wiskunde en wetenschappelijke vakken bevat als chemie, fysica, ...
Door deze zaken wordt vaak te snel de link gelegd met burgies.. Maar ze hebben helemaal niets met elkaar te maken en de "moeilijkere wiskunde" is al helemaal niet te vergelijken..

mm ok ik begin het al wat meer te snappen het verschil tussen beiden wat zou dan de beste richting tussen deze zyn voor mij? Ik doe graag wiskunde en eco ligt mij ook wel goed.

NotoriousP

Legacy Member
Je hebt nog geen wiskunde gehad dus hoe weet je nu of je het graag doet? 3 uur is geen wiskunde...

En begin al maar eens met deftig Nederlands te leren of je zal nergens aan moeten beginnen, ij is niet y.

Darkbull100 zei:
ja, mss wel ik heb er al van gehoord maar ook zag ik wel op de site van KU Leuven dat het 1e bach jaar maar 51% leerlingen (vd 435 staat daar) geslaagd is. Wat me dan wel 'zorgen' maakt omdat het bijna onmogelijk is da ongeveer 210 mensen te 'tam' zijn, dan moet het wel ook een richting zijn dat niet te onderschatten is.

Veel richtingen hebben zo'n slaagpercentages...

[BAT] Hydra;15685043 zei:
??

Handelsingenieur is wel (veel) moeilijker dan ind. ing. he pipo.

Kijk maar eens naar dit lijstje dat IQ per richting aageeft (en dus indirect de moeilijkheidsgraad van de vakken): Rangschikking studierichtingen volgens IQ - Arteveldehogeschool studentenforum (en ja, het zal wsl wel pikken voor de ings dat mensen uit de psychologie een gemiddeld hoger IQ hebben :p)

Ik zou moeilijkheid en IQ nu niet direct gaan gelijk stellen maar dat van psychologie vind ik niet meer dan vanzelfsprekend. Je moest is weten wat voor debielen je bij ing. kan tegenkomen, vooral in den bouw. :p

zipke

Legacy Member
Darkbull100 zei:
mm ok ik begin het al wat meer te snappen het verschil tussen beiden wat zou dan de beste richting tussen deze zyn voor mij? Ik doe graag wiskunde en eco ligt mij ook wel goed.

Vind je economie leuk omdat het eenvoudig is? Want zo heb ik er ook wel veel gekend in het middelbaar.. Economische richtingen op unif en hoge school gaan verder dan vraag, aanbod, prijs en hoeveelheid he.. Er komt marketing aan te pas, boekhouden, statistiek, wiskunde, financiën, monetaire, ... Vul dit maar eens verder aan door een studieprogramma op te zoeken van economische richtingen..

Bachelor of Science in de Toegepaste Economische Wetenschappen: Handelsingenieur 2011 - 2012
Dit is voor de bachelor HI aan de VUB. Klik maar eens op verschillende bachelor jaren en nadien op de verschillende vakken. Lees deze maar eens grondig door en beslis dan of het je nog interesseert.

Darkbull100

Legacy Member
NotoriousP zei:
Je hebt nog geen wiskunde gehad dus hoe weet je nu of je het graag doet? 3 uur is geen wiskunde...

En begin al maar eens met deftig Nederlands te leren of je zal nergens aan moeten beginnen, ij is niet y.

lol, wiskunde is wiskunde enkel de moeilijkheid is anders en ij schrijf ij altijd met ij maar al typend is het meestal een y so what :p

Darkbull100

Legacy Member
zipke zei:
Vind je economie leuk omdat het eenvoudig is? Want zo heb ik er ook wel veel gekend in het middelbaar.. Economische richtingen op unif en hoge school gaan verder dan vraag, aanbod, prijs en hoeveelheid he.. Er komt marketing aan te pas, boekhouden, statistiek, wiskunde, financiën, monetaire, ... Vul dit maar eens verder aan door een studieprogramma op te zoeken van economische richtingen..

Bachelor of Science in de Toegepaste Economische Wetenschappen: Handelsingenieur 2011 - 2012
Dit is voor de bachelor HI aan de VUB. Klik maar eens op verschillende bachelor jaren en nadien op de verschillende vakken. Lees deze maar eens grondig door en beslis dan of het je nog interesseert.

ik vind economie gwn leuk niet zoals zeer leuk. En het is zeker niet eenvoudig, ik moet er toch wat voor doen om de begrippen te kennen en ze kunnen toepassen in oefeningen.

Benjamin

Legacy Member
Darkbull100 zei:
Je hebt nog geen wiskunde gehad dus hoe weet je nu of je het graag doet? 3 uur is geen wiskunde...

En begin al maar eens met deftig Nederlands te leren of je zal nergens aan moeten beginnen, ij is niet y.

lol, wiskunde is wiskunde enkel de moeilijkheid is anders en ij schrijf ij altijd met ij maar al typend is het meestal een y so what :p
Ik begrijp weinig van deze zin maar nee, wiskunde is er in vele soorten en maten, sort of speak.
Het is niet enkel de hoeveelheid stof die verschilt tussen 3 lesuurtjes per week en 6 lesuren per week, ook de moeilijkheidsgraad verschilt.
Ook op de unief is het verschil groot: van zeer practische wiskunde (calculusoefeningen) tot zeer abstracte wiskunde.

Darkbull100

Legacy Member
Benjamin zei:
Darkbull100 zei:
Ik begrijp weinig van deze zin maar nee, wiskunde is er in vele soorten en maten, sort of speak.
Het is niet enkel de hoeveelheidstof die verschilt tussen 3 lesuurtjes per week en 6 lesuren per week, ook de moeilijkheidsgraad verschilt.
Ook op de unief is het verschil groot: van zeer practische wiskunde (calculusoefeningen) tot zeer abstracte wiskunde.

ja ik begrijp je punt maar het is niet omdat ik maar 3u wisk/ week krijg datik drm niet weet hoe wiskunde is en van die zin die je niet snapte, ik ben hier om meer info te kunnen weten over bepaalde studierichtingen en niet om de taal die ik gebruik, indien nodig heb ik geen probleem om abn te gebruiken.

Mooncat

Legacy Member
Darkbull100 zei:
ja ik begrijp je punt maar het is niet omdat ik maar 3u wisk/ week krijg datik drm niet weet hoe wiskunde is en van die zin die je niet snapte, ik ben hier om meer info te kunnen weten over bepaalde studierichtingen en niet om de taal die ik gebruik, indien nodig heb ik geen probleem om abn te gebruiken.

Zinnen zonder interpunctie, nietszeggende afkortingen en woorden zonder klinkers zijn gewoon ronduit irritant om te lezen...

[BAT] Hydra

Legacy Member
Darkbull100 zei:
het is niet omdat ik maar 3u wisk/ week krijg datik drm niet weet hoe wiskunde is

Euh wtf? Het kan goed zijn dat jij gewoon écht niet weet wat wiskunde inhoudt hoor...

Tis zoals Benjamin zegt, het kan goed zijn dat jij nog geen kaas gegeten hebt van een abstractere benadering van wiskunde. (zoals wiskunde typisch aan de univ. gegeven wordt)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan